Fjøslukt Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 Hei... Før noen begynner å si at det er gjerrighet, så vil jeg bare si at jeg er student og fikk en bilreperasjon på nesten 15000kr i går, så det er sagt! Hehe! Lurer på om det er mulig å lage nettverkskabel uten å bruke Modulartang? Har pluttene og kabelen, men klarer jeg å trykek den på uten den tangen? Lenke til kommentar
DidzisK Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 Jeg har gjort det med telefonkabel (RJ11), og det fungerte. Det vi gjorde var å slå inn en og en kontakt med tynn skrutrekker. Også plastlåsen må settes inn - kanskje med litt større skrutrekker. Som du sikkert skjønner, kan ikke kvaliteten garanteres på denne måten. Jeg kan bare anbefale at du lager kabelen din med reserve, slik at du kan klippe av pluggene og erstatte dem senere. Et bedre alternativ er å kjøpe ferdig patchkabel. Eller kanskje å ta med hele kabelen til en butikk som har modulartangen. Kanskje har dataadmin modulartang der du studerer? Kanskje kan du låne en fra noen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå