Gå til innhold

PC finner bare halvparten RAM

viper13

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat kjøpt hovedkort ECS nforce3, AMD sempron 3300+, 2 stk twinmos pc3200 1gb RAM brikker.

Problemet er at maskinen finner bare 1 gb RAM, men det er installert 2 gb. Begge brikkene virker hver for seg, men sammen gir de fortsatt bare 1gb. Jeg har ikke gjort noen endringer i BIOS eller andre steder.

Er det noen som har forslag hva dette kommer av?`

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har akkurat kjøpt hovedkort ECS nforce3, AMD sempron 3300+, 2 stk twinmos pc3200 1gb RAM brikker.

Problemet er at maskinen finner bare 1 gb RAM, men det er installert 2 gb. Begge brikkene virker hver for seg, men sammen gir de fortsatt bare 1gb. Jeg har ikke gjort noen endringer i BIOS eller andre steder.

Er det noen som har forslag hva dette kommer av?`

5959771[/snapback]

Hei.

Har du prøvd å flytte på brikkene? Prøvd i annen maskin om du har mulighet til dette? Velkommen til forumet btw. :)

Endret av surlest
Lenke til kommentar

Ja, jeg har byttet om brikkene, men ikke prøvd dem i en annen maskin. Har ikke tilgang til en annen. Jeg har prøvd to andre brikker på 512 mb, og da gir den 1 gb RAM. Lurer litt på hovedkortet ikke støtter Twinmos ram på denne størrelsen. Står i boka til h.kortet at den støtter Corsair RAM. I BIOS står alt til "AUTO". Regner da med at maskinen selv velger beste løsning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...