viper13 Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 Jeg har akkurat kjøpt hovedkort ECS nforce3, AMD sempron 3300+, 2 stk twinmos pc3200 1gb RAM brikker. Problemet er at maskinen finner bare 1 gb RAM, men det er installert 2 gb. Begge brikkene virker hver for seg, men sammen gir de fortsatt bare 1gb. Jeg har ikke gjort noen endringer i BIOS eller andre steder. Er det noen som har forslag hva dette kommer av?` Lenke til kommentar
-Alex- Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 (endret) Jeg har akkurat kjøpt hovedkort ECS nforce3, AMD sempron 3300+, 2 stk twinmos pc3200 1gb RAM brikker.Problemet er at maskinen finner bare 1 gb RAM, men det er installert 2 gb. Begge brikkene virker hver for seg, men sammen gir de fortsatt bare 1gb. Jeg har ikke gjort noen endringer i BIOS eller andre steder. Er det noen som har forslag hva dette kommer av?` 5959771[/snapback] Hei. Har du prøvd å flytte på brikkene? Prøvd i annen maskin om du har mulighet til dette? Velkommen til forumet btw. Endret 21. april 2006 av surlest Lenke til kommentar
viper13 Skrevet 23. april 2006 Forfatter Del Skrevet 23. april 2006 Ja, jeg har byttet om brikkene, men ikke prøvd dem i en annen maskin. Har ikke tilgang til en annen. Jeg har prøvd to andre brikker på 512 mb, og da gir den 1 gb RAM. Lurer litt på hovedkortet ikke støtter Twinmos ram på denne størrelsen. Står i boka til h.kortet at den støtter Corsair RAM. I BIOS står alt til "AUTO". Regner da med at maskinen selv velger beste løsning. Lenke til kommentar
hiper Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 prøv og kjør memtest89 last ned everest og se hvor mye ram det står der Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå