Gå til innhold

Bokstaver er uklare/ute av fokus i Windows

Anbefalte innlegg

Hei! Da prøver eg å poste dette her, og ser om dere kan komme med noen gode råd/svar

Har fått et lite problem med skjermen/skjermkortet. Her om dagen når eg skrudde på pc-en var bokstavene uklare i windows, som for eksempel når eg er inne på hardware.no. Det virker som om bokstavene er ute av fokus. Det rare er at det er bare på mitten av skjermen. Om eg opner ei mappe og plaserer den midt på skjermen er bokstavene uklare, men drar eg den ut til noen av sidene ser alt normalt ut. Har bytttet til nyeste skjermkort driver til ingen nytte. I spill ser alt helt normalt ut. Har en Samsung syncmaster 957mb 19", og et Powercolor X800 XT PE. Noen som har en aning om hva dette kan komme av?

Takker for alle svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
CRT skjermer kan antagelig miste fokus på den måten.

Spill har lavere oppløsning, dermed vises ikke fokusfeil så lett.

5960123[/snapback]

Så du trur det er selve skjermen og ikke skjermkortet som har tatt kveld?

Litt synd..for det var jo en veldig bra skjerm, som er under ett år gammel :ermm:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Har du prøvd å justere Hz'en på skjermen. Dette kan hjelpe i enkelte tilfeller.

5973700[/snapback]

Prøvde det, men fortsatt like uklart. litt rart dette her, for det kom som lyn fra klar himmel. En dag eg slo på skjermen var den ute av fokus. Skal låne skjermen til en kompis for å forsikre meg om at det er skjermen og ikke skjermkortet det er noe galt med. Om det er skjermen, tar eg like godt og innvisterer meg i en god LCD skjerm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...