Sweet Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 Heisann Vi har fått utlevert et prosjekt på skolen som skal lages i grupper på 2 og 2. Jeg har fått utdelt oppgaven Elektrisk Energi Basert på Varme. Ikke at jeg har peil på hva dette betyr? Noen som kan hjelpe? Ville spurt læreren min, men han er i Hellas på ferie han Og en engelsk lærer som vikar for elektro timene er jo bare strålandes. Hehe takk for alle svar Mvh Sweet Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 Varme... Du har kullkraftverk, atomkraftverk som er noen eksempler på energi basert på varme. Vi har også fjernvarme, hvor boss blir brent og vannet blir distribuert... Jeg har gått GK og VK1 Elektro... vet ikke heeelt hva du er ute etter her. Men et proskjekt om elektrisk energi og varme kan jo også ha noe med forskjellige teknikker på oppvarming av hus etc. Lenke til kommentar
Sweet Skrevet 21. april 2006 Forfatter Del Skrevet 21. april 2006 Ah det var sånn det var ment ja...så elektrisk energi basert på varme er at man skaper varme et sted og så transporterer den et annet sted? (fjernvarme?) Et par spørsmål om dette da Hvor langt er fjernvarme? og hvordan transporterer man det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå