Vindstille Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 Surfer du over lengre tid bruker Opera ein del minne. Men sånn er det og med Firefox. 5978623[/snapback] Har jo sammenheng med at de lagrer tidligere sider i minne så man fort kan se dem noe som er helt greit så lenge det ikke går utover ytelsen i andre programmer. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 Min Opera bruker no 76MB, med 13 aktive tabs oppe. Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 Litt vell mye bruk av minne? 5976289[/snapback] Opera husker alle sider du har vært på. Trykk tilbake... siden popper opp med en gang. Den er lagra i minnet. Hvis du har hatt flere vinduer oppe tidligere, men lukket dem, er de også lagra slik at du kan hente de opp igjen (Søplekassa øverst til høyre). Minne skal brukes! Om andre programmer trenger minne, vil Opera frigjøre noe. Om du ikke liker dette, kan du sette maks minnebruk til 40MB om du vil. Du har kanskje 2GB minne? Hadde ikke løfta et øyebryn om noe program brukte så mye da. Jeg har 512MB og Opera bruker 160MB av dem... maskinen går knirkefritt likevel. Ser egentlig ikke problemet =) Lenke til kommentar
Ponduss Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 Les dette: http://my.opera.com/mitchman2/blog/show.dml/167116 Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 Du har kanskje 2GB minne? Hadde ikke løfta et øyebryn om noe program brukte så mye da. Jeg har 512MB og Opera bruker 160MB av dem... maskinen går knirkefritt likevel. Ser egentlig ikke problemet =) 5978860[/snapback] 1GB, Laptop Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Korleis slår eg av BitTorrent funksjonen til Opera? Når eg trykker på ein Torrent-link skal den gjerast klar for nedlasting, vil ikkje måtte høgreklikke og velge last ned. Også er det ein del linkar som ikkje fungerer med Opera 9 beta. For eksempel det å trykke på Utvida\Advanced\Avansert søk på Google sin søkemotor vil ikkje ha noko effekt. Fleire andre linkar som oppfører seg likt. Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Korleis slår eg av BitTorrent funksjonen til Opera? Når eg trykker på ein Torrent-link skal den gjerast klar for nedlasting, vil ikkje måtte høgreklikke og velge last ned. Også er det ein del linkar som ikkje fungerer med Opera 9 beta. For eksempel det å trykke på Utvida\Advanced\Avansert søk på Google sin søkemotor vil ikkje ha noko effekt. Fleire andre linkar som oppfører seg likt. 6008616[/snapback] Tools -> Prefs -> Advanced -> downloads -> finn torrent-filtypen og forrandre måten Opera takler denne på. Sett feks på den dialogen isteden. Lenke til kommentar
trygveaa Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Også er det ein del linkar som ikkje fungerer med Opera 9 beta. For eksempel det å trykke på Utvida\Advanced\Avansert søk på Google sin søkemotor vil ikkje ha noko effekt. Fleire andre linkar som oppfører seg likt. 6008616[/snapback] Det funker fint her. Er du sikker på at du ikke har lagt til noe i Block content som kan blocke det? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Nope, har ikkje blocka noko som helst. Skal sjå om eg finn andre eksempler. Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 Noen som vet hvordan jeg kan få lagd en slik search-greie til å ha i Personal bar? Slik at den søker automatisk i prsiguiden. Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 Noen som vet hvordan jeg kan få lagd en slik search-greie til å ha i Personal bar? Slik at den søker automatisk i prsiguiden. 6057158[/snapback] Det er litt mer omfattende enn denne metoden: Høyreklikk i "Prisguide"-søkefeltet og velg "Create Search"... På "Keyword" kan du skrive "pg" for "Prisguide". Når du skriver i adresselinja "pg sony", så vil den søke i prisguiden etter "Sony". Opera har flere slike forhåndsinstallert... "g" vil søke på google. Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 (endret) Noen som vet hvordan jeg kan få lagd en slik search-greie til å ha i Personal bar? Slik at den søker automatisk i prsiguiden. 6057158[/snapback] Det er litt mer omfattende enn denne metoden: Høyreklikk i "Prisguide"-søkefeltet og velg "Create Search"... På "Keyword" kan du skrive "pg" for "Prisguide". Når du skriver i adresselinja "pg sony", så vil den søke i prisguiden etter "Sony". Opera har flere slike forhåndsinstallert... "g" vil søke på google. 6057206[/snapback] Konge! Det eneste jeg manglet var adressen for søkingen. Om noen lurer er denne adressen: https://prisguiden.no/fritekst_sok.php?p...%s&search=S%F8k Edit: Hvordan gjør jeg slik at det åpnes i nytt vindu? Endret 7. mai 2006 av Zevs. Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 Edit: Hvordan gjør jeg slik at det åpnes i nytt vindu? 6057453[/snapback] Hold Shift inne når du trykker Enter. Det gjelder stort sett overalt i Opera Lenke til kommentar
trygveaa Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 Opera 9 bruker 80-100% CPU veldig ofte. Noen ganger bruker den litt mindre, som nå som den bruker ~50%. Er dette et kjent problem? Går det ann å fikse det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå