k1mzor Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 Hei! Har en film liggende på maskin som er i avi format. Har lyst å brenne den på cd, men har ikke dvd cd'er. Derfor lurte jeg på om dere viste om ett program som gjør om filmen til iso, eller lager en iso mappe som jeg kan legge filmen i, slik at jeg kan brenne den som bilde på en vanlig CD-R cd. -kim Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 Jeg ser ikke helt hva godt dette vil gjøre. En iso er bare "en virtuell CD" med ISO 9660 filsystem og vil ikke ha noe med hva som kan brennes på en CD eller ikke. Lenke til kommentar
k1mzor Skrevet 21. april 2006 Forfatter Del Skrevet 21. april 2006 Jeg lager ett iso image av en film, slik at jeg kan brenne den som image med en vanlig CD-R cd. Går ikke ann å brenne en film med CD-R cd ellers. Da krever maskin en DVD cd. Noe jeg ikke har akkurat nå. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 Klart du kan brenne en film på CD-R. Det blir ingen forskjell om du direkte brenner fila enn om du først legger den i en ISO for så å brenne ISO-en. Lenke til kommentar
:chribruu Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 Jeg lager ett iso image av en film, slik at jeg kan brenne den som image med en vanlig CD-R cd. Går ikke ann å brenne en film med CD-R cd ellers. Da krever maskin en DVD cd. Noe jeg ikke har akkurat nå. 5959245[/snapback] Skal du brenne den på CD-R for så å se den på en DVD-spiller? Det du tenker på? Dette med ISO har lite med saken å gjøre som Johndoemakt allerede har påpekt. Hvis du bare skal ha den på CD til senere bruk på PCn er det bare å brenne den som en hvilken som helst annen datafil. Hvis det er en VCD eller SVCD du skal lage så kan du ta en titt her: http://www.doom9.net/ Lenke til kommentar
k1mzor Skrevet 21. april 2006 Forfatter Del Skrevet 21. april 2006 Er på DVD spilleren jeg skal se den. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 Som det allerede er påpekt, så er det helt uten hensikt å konvertere via .iso for å brenne ut filmen din på en vanlig CD. Dersom det er en DivX eller XviD film, og filmen får plass på en vanlig CD, så kan du bare brenne ut filen som normalt så se den fra DVD-spilleren. Dersom filen er for stor, så må du naturligvis rekomprimere den på ett eller annet vis (en mer komplisert prosess) før den vil passe. -Stigma Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 Stigma, det er veldig få DVD-spillere som støtter DivX/XviD (MPEG4), så det er nok ganske stor sjangse for at han først må transkode til MPEG2 og altså VCD eller SVCD. :chribruus siste tips er bra, men URL'en er www.doom9.org ikke .net. Lenke til kommentar
hsds Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 Stigma, det er veldig få DVD-spillere som støtter DivX/XviD (MPEG4), så det er nok ganske stor sjangse for at han først må transkode til MPEG2 og altså VCD eller SVCD. :chribruus siste tips er bra, men URL'en er www.doom9.org ikke .net. 5959402[/snapback] Litt offtopic men måtte bare komme med en kommentar - det er egentlig .net .. bare sjekk logoen og headeren på siden.. -hsds Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 Stigma, det er veldig få DVD-spillere som støtter DivX/XviD (MPEG4), så det er nok ganske stor sjangse for at han først må transkode til MPEG2 og altså VCD eller SVCD. :chribruus siste tips er bra, men URL'en er www.doom9.org ikke .net. 5959402[/snapback] Litt offtopic men måtte bare komme med en kommentar - det er egentlig .net .. bare sjekk logoen og headeren på siden.. -hsds 5959457[/snapback] Joda, men begge adressene funker jo... -Sitigma Lenke til kommentar
hsds Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 Stigma, det er veldig få DVD-spillere som støtter DivX/XviD (MPEG4), så det er nok ganske stor sjangse for at han først må transkode til MPEG2 og altså VCD eller SVCD. :chribruus siste tips er bra, men URL'en er www.doom9.org ikke .net. 5959402[/snapback] Litt offtopic men måtte bare komme med en kommentar - det er egentlig .net .. bare sjekk logoen og headeren på siden.. -hsds 5959457[/snapback] Joda, men begge adressene funker jo... -Sitigma 5959469[/snapback] Så rett så rett.. glemte og nevne det Men la oss hjelpe denne fyren nå istedenfor å diskutere en webadresse. - hsds Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 Ah, beklager .net svarte ikke hos meg, men det er nok heller pga for mye Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå