JAPCU Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 (endret) prøver å fikse kortet til en venn. Et MSI 4200TI 128MB han spilte da pc'n klikka. Selve viftebladet hadde falt av akslingen!! Kortet ble skikkelig varmt, men det virker uten vifte i Windows så lenge driverne ikke er installert. det var ikke mulig å sette bladet tilbake. Alt var skikkelig grillet! Ledningene var sorte ved ribba, der vifta satt var aluminiumet farget. Limet tenker jeg. Klistremerket på vifta hadde blitt svidd. Gult. PROBLEMET: Installeres drivere starter maskinen opp, men den stopper etter windows logoen og skjermen blir svart. Så går skjermen i ventemodus. Jeg har limt på en AMD CPU vifte. -(med lillebrødrene mines warhammer figur lim) :!: Se bilde: Er det noe håp for dette kortet? Er selve GPUen ødelagt? Må bildesignalene gå igjennom gpu'en eller er det først når drivere installeres? Endret 21. april 2006 av JAPCU Lenke til kommentar
Mala Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 Tja høres ut som om dette har tatt kvelden ja :!: Lenke til kommentar
Knutgrus Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 Er det egentlig noe å redde? ...har vel ikke så mye jeg skulle ha sagt da jeg bruker et TNT2 kort enda selv... Lenke til kommentar
Sweet Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 TNT2 Har redda meg mange ganger med brent kort det.. Mrn Japcu.. du kan prøve kortet.. grunnen til at det blir svart med driverne er fordi med driverne kommer en temp kontroll mener jeg.... men prøv og legg på ny pasta også.. så kjøle kloss, og vifte,, bare pass på at alt dette sitter, og ikke legger unødvendig stress på AGP sokkelen, eller PCB av skjermkortet Mvh Sweet Lenke til kommentar
Mr Burns Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 Du kan nok ikke regne med å få brukt det kortet videre. Jeg har en lignende erfaring med et Radeon 9500 Pro, som jeg hadde montert en slik heatpipekjøler på. Det ble for varmt, antar jeg, og nå har jeg kjøpt nytt skjermkort. Asus V9999GT, funker greit det... Lenke til kommentar
JAPCU Skrevet 22. april 2006 Forfatter Del Skrevet 22. april 2006 Kortet er ikke direkte ødelagt.. Så lenge ingen drivere er installert virker det 100% ok i Windows. Får jo ikke gjort noe i 3d da... prøvde det du sa Sweet. tok av ribba, satte på ny pasta. Men den gir fortsatt svart skjerm i windows MED drivere.. står og venter litt, så restart. chippen ser jo okey ut... ble varm: Alt tilbake på plass, med ny pasta, og enda en vifte -fra en Apple LC (da cpu vifta bråkte sånn når pc'n ble satt opp på høykant.. kjører jo da opp ned.) Lenke til kommentar
Sweet Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 ehm.. den vifta der vil jo trekke luft vekk fra gpu.. er de tikke mer effektivt og blåse luft PÅ ribba? Lenke til kommentar
JAPCU Skrevet 23. april 2006 Forfatter Del Skrevet 23. april 2006 hehe. jeg bør vel snu vifta. men den blir ikke så varm. har nå prøvd 2 forskjellige drivere. en fra tidlig 2004 og en fra sent 2004. laster nå ned den nyeste. (56k ) det jeg lurer på er hvorfor den virker så fint i VGA modus, men ikke med drivere?? har googlet litt, og har sett andre med liknende prob. men ingen løsning. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 det jeg lurer på er hvorfor den virker så fint i VGA modus, men ikke med drivere??har googlet litt, og har sett andre med liknende prob. men ingen løsning. 5971465[/snapback] Kan det være at nvidia-driverne aktiverer andre kretser i GPU'en enn det de generiske VGA-driverne til Windows gjør? Og at det er nettopp disse kretsene som har blitt skadet av overopphetingen? (Jeg bare spør ...) Jeg har også et Ti4200-kort der vifta tok kvelden, men der ble PC'en slått av før det oppsto noen temperaturskader. Nå har den fått ny kjøler+vifte, men tilbringer tiden på en hylle som et slags "reserve"/troubleshooting-kort. Kjekt å ha noe liggende som kan brukes for å sjekke ut evt. feil på andre skjermkort. Lenke til kommentar
JAPCU Skrevet 23. april 2006 Forfatter Del Skrevet 23. april 2006 fant denne tråden på 3dguru om driver modding. kanskje det hjelper å slå av temp. sens: ;MXMThermal_AddRegHKLM,Software\"NVIDIACorporation"\Global\NVTweak,MXMThermalControl,%REG_DWORD%,1 HKLM,Software\"NVIDIACorporation"\Global\NVTweak,SilentModeControl,%REG_DWORD%,1 og denne: ;if upon reboot after install you have a black screen remove the ';' from line below and reinstall driver. ;HKR,, ModesetBlankDelay, %REG_DWORD%, 1 skal teste. Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 jeg har faktisk nesten samme problemet med mitt mx200 kort, men der er det hovedkortet som ikke egentlig støtter det. har et msi neo3 s754 nforce 4-4x kort med både agp og pci-e. har fint bilde helt til jeg legger inn drivere. om jeg gjør det så blir alt fucka. Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 (endret) Jeg hjalp en med å sette inn nytt skjermkort (gf6200), men klarte faktisk å sette kortet skjervt i AGP sporet. Da ble bildet fullt av feil med Windows driver, og når vi innstallerte nVidia driveren, klikka det helt. Det har vel noe med att nVidia driverne er lagd for ytelse, og er sikkert ganske følsomme... Edit: Det var faktisk fordi hans 4200 ti hadde røket og. Vifta hadde stoppa. Brant meg på kjøleribba Edit 2: Det hadde vært sånn i flere måneder, og PCen sto på mesteparten av dagen Endret 23. april 2006 av watercool:) Lenke til kommentar
Mala Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 Når eg tenket meg om hadde eg det samme problmete med ett gammelt GF2 MX kort. Det nektet å vise bilde inne i windows med driverene. Men en del måneder seinere så viste det seg at kortet blei samarbeids villig igjen Lenke til kommentar
Sweet Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 Bare et kjapt spm: har du prøvd med andre drivere? Omega f.eks? Lenke til kommentar
JAPCU Skrevet 23. april 2006 Forfatter Del Skrevet 23. april 2006 (endret) nei. takk for tipset. skal teste. men først nyeste detonator. EDIT: det virket ikke. slettet det gamle. installerte nyeste. installen gikk litt over halvveis. så ble skjermen svart. en dos-aktig strek blinket øverst til venstre i noen sek. så gikk skjermen i ventemodus. får vel bare innse at kortet er halvt dødt...... Endret 23. april 2006 av JAPCU Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 det kan hende at det er noen egne kretser som windows driveren snakker til. den er jo tross alt skrevet for kompatibilitet, og må jo da snakke til noe som den vet er der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå