JoeDohn Skrevet 4. oktober 2002 Del Skrevet 4. oktober 2002 *slenge meg på* jeg er i grunn litt enig med de som sier at store cracka programmer som photoshop, golive, dreamweaver, flash og liknende er helt okej - SÅ LENGE de ikke brukes i komersielle sammenhenger... det er jo litt okej å sitte hjemme på gutterommet å leke seg med disse programmene som har ganske mange muligheter så lenge de ikke thener noe annet enn erfaring på det... herregud, de programmene koster jo 15000 kr piece ellers... lixom ikke alle som gidder å bruke alle konfirmasjonspengene på photoshop heller... Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 4. oktober 2002 Del Skrevet 4. oktober 2002 Noen som har hørt om å bruke "Hexa-moden" på calc. Tast inn 1911 så trykk på "hex". Da får man 777 :wink: Lenke til kommentar
Avur Skrevet 4. oktober 2002 Del Skrevet 4. oktober 2002 Hei! Ingen som har nok fartstid her til å huske Project $777 ?? Lenke til kommentar
(1)Player Skrevet 4. oktober 2002 Del Skrevet 4. oktober 2002 7*16^2+7*16^1+7*16^0=7*16^2+7*16+7=1911 Lenke til kommentar
Reino Skrevet 4. oktober 2002 Del Skrevet 4. oktober 2002 Øy...er det noen som vil forklare hva i huleste hexa er for noe?? :???: Lenke til kommentar
Dreadlord Skrevet 4. oktober 2002 Del Skrevet 4. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-04 17:10, skrev Jay|-|eM:*slenge meg på* jeg er i grunn litt enig med de som sier at store cracka programmer som photoshop, golive, dreamweaver, flash og liknende er helt okej - SÅ LENGE de ikke brukes i komersielle sammenhenger... det er jo litt okej å sitte hjemme på gutterommet å leke seg med disse programmene som har ganske mange muligheter så lenge de ikke thener noe annet enn erfaring på det... herregud, de programmene koster jo 15000 kr piece ellers... lixom ikke alle som gidder å bruke alle konfirmasjonspengene på photoshop heller... Faktisk så har discreet (de som lager/tok over 3d studio max av kinetix) sakt at pirat kopier ikke alltid er så negativt. Gutteroms brukere blir flinkere i deres produkter og påvirker markede i jobsammenheng med de ypperlige kunskapene de har lært fra piratkopier. Da skal du selfølgelig ikke bruker piratkopien til kommersiell bruk, som på den andre siden er negativt. Jeg oppfordrer på ingen måte at alle kaster seg over warez sider og laster ned pirat kopier av discreet produkter. Selv om jeg tror discreet i bunn og grunn gir blanke f. De tjener på firma og seriøse kunder. De vet at "gutteroms kunder" ikke alltid har råd til produktene. Andre selskaper har gått så langt som å gi ut nesten hele program gratis i kampen om å vinne markede. Disse kan heller ikke brukes til kommersiell bruk selvfølgelig, men gutterom eksperemntering :smile:. Til alle de som har brukt pirat kopierte produkt til å tjene penger: FY Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 4. oktober 2002 Del Skrevet 4. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-04 23:28, skrev Reino:Øy...er det noen som vil forklare hva i huleste hexa er for noe?? :???: 16-tallsystem. Logisk ikke sant? :smile: Vanligvis bruker vi 10-tallsystem, så det er litt knot med å konvertere til 16-talls: 1=1 2=2 3=3 4=4 5=5 6=6 7=7 8=8 9=9 10=A 11=B 12=C 13=D 14=E 15=F 16=10 17=11 ... 30=1E 31=1F 32=20 33=21 ... osv...osv Årsaken til at det brukes 16-tallssystem i datasammenheng er at datamaskinen interent benytter seg utelukkende av to-tallsystem (0 og 1). Og det er tungvint å konvertere mellom 2 og 10-tallsystem. Derfor brukes 16-tallsystem fordi 2^4=16, dvs. det går 4 bit på et heks-siffer. Det er rett og slett en mer kompakt måte å skrive tallene på sammenliknet med binært. Lenke til kommentar
JoeDohn Skrevet 5. oktober 2002 Del Skrevet 5. oktober 2002 "Årsaken til at det brukes 16-tallssystem i datasammenheng er at datamaskinen interent benytter seg utelukkende av to-tallsystem (0 og 1). Og det er tungvint å konvertere mellom 2 og 10-tallsystem. Derfor brukes 16-tallsystem fordi 2^4=16, dvs. det går 4 bit på et heks-siffer. Det er rett og slett en mer kompakt måte å skrive tallene på sammenliknet med binært." elementært... lærte vi i tredje klasse på barneskolen... trur eg... vent'a... skal bare lese gjennom én gang til... *kremt* Lenke til kommentar
Gunther Skrevet 5. oktober 2002 Del Skrevet 5. oktober 2002 Hvorfor blir ikke piratkopieringsgruppene tatt? DERFÅR ! http://forum.hardware.no/viewtopic.php?top...=57674&forum=58 [ Denne Melding var redigert av: Gunther på 2002-10-05 22:36 ] Lenke til kommentar
Kheperu Skrevet 6. oktober 2002 Del Skrevet 6. oktober 2002 Sorry, jeg tenkte omvendt... 777hex er selvsagt 1911... Jeg gikk utifra at man snakket om 1911hex. Skulle tatt bryet med å sjekke den veien også :smile: Lenke til kommentar
mad-max^ Skrevet 6. oktober 2002 Del Skrevet 6. oktober 2002 Trodde Razor1911 ble busta på sommern for et par år siden jeg.. Minns de var britiske og. Synes også det er litt merkelig at Dem kan være norske og release spill, når spilla kommer lenge etter her i norge.. Lenke til kommentar
Dreadlord Skrevet 6. oktober 2002 Del Skrevet 6. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-06 15:04, skrev mad-max^:Trodde Razor1911 ble busta på sommern for et par år siden jeg.. Minns de var britiske og. Synes også det er litt merkelig at Dem kan være norske og release spill, når spilla kommer lenge etter her i norge.. Som sakt tidligere i denne tråden er de spredd over hele verden. Inegn har sakt De er 100% norsk. Lenke til kommentar
Viquingue Skrevet 8. oktober 2002 Del Skrevet 8. oktober 2002 En av grunnene til at de ikke blir tatt er jo det at det ingen å ta... Ingen av de store politi folka har den minste anelse om hvem som gjør dette, hvis de skal ta dem må de følge en lang linje, fra de enkle: de som sender videre og derfor lettoppdages, til de store skumle som cracker dem, og de store skumle skjuler seg godt. Er som å spørre hvorfor politiet ikke klarer å stoppe mafian, er på en måte samme prinsipp Lenke til kommentar
Jattajatta Skrevet 8. oktober 2002 Del Skrevet 8. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-04 18:43, skrev Avur:Hei!Ingen som har nok fartstid her til å huskeProject $777 ?? Jeg husker det, selv om jeg bare var barnet da :razz: Hvorfor blir de ikke tatt? En del som har blitt tatt opp gjennom åra da. Også fra Razor, f.eks Insane TTM. Vet ikke om han ble dømt dog. DoD er vel den siste store gruppa som ble tatt. De ble hovedsaklig tatt fordi de tok helt av med public web- sider og litt for mye publisitet. Miljøet har blitt mer og mer lukket i det siste, så vidt jeg kjenner til iafall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå