bestorp Skrevet 1. oktober 2002 Del Skrevet 1. oktober 2002 Ser at det har kommet ut en warez version av UT2003. Bare lurer på hvorfor driver disse gruppene og gir ut spill hele tida og hvorfor blir aldri noen av disse tatt. Har også hørt noen bra rykter om at de som prøver å spille online med den cd keyen som følger med warez utgaven kommer til å bli bannet for alltid. kan noen bekrefte dette? Bestorp. [ Denne Melding var redigert av: TST på 2002-10-01 07:48 ] Lenke til kommentar
darkchild Skrevet 1. oktober 2002 Del Skrevet 1. oktober 2002 1) hvorfor blir de aldri tatt? er endel som blir tatt engang iblant når FBI etc. kjører anti warez kampanje razzia tour :smile: men... var faktisk narqs på en haug med topsites før DOD busten o.l. førte til at "elite" warez miljøet ble mye mere lukket.Vanskeligere å få axx etc etc. Warez dist er jo det samme som multi level marketing. 1 server får releasen, couriere sprer det videre, og videre etc. tilslutt har alle det. 2) hvordan skal de sperre ute en fyr med dynamisk ip da? som regel funker det ikke så spille online med en warez release grunnet at keyen ikke er gyldig (kan være unik, men blir ikke autha av auth serverne). EA gadd ikke engang å starte sine auth servere før en ukes tid etter at BF1942 var sluppet i butikkene. Lenke til kommentar
Ratatosk Skrevet 1. oktober 2002 Del Skrevet 1. oktober 2002 Hm, det er vel ikke akkurat overflod av datakyndige politifolk heller. Og det er en god del å henge fingrene i. Piratkopiering er ikke første pri. regner jeg med. Dessuten er det lettere/viktigere å få dømt noen som selger piratkopier for penger, det gjør jo ikke warez folka noe særlig. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 1. oktober 2002 Del Skrevet 1. oktober 2002 Tja, de gruppene tar seg jo ikke av distrubueringa selv da, så det vel vanskelig å ta de, mange av de har jo holdt på siden amigadagene og lenger (fairlight feks). AtW Lenke til kommentar
Ratatosk Skrevet 1. oktober 2002 Del Skrevet 1. oktober 2002 Cracker trivia fact #27687282 '1911' i Razor1911 står for årstallet den første kondomfabrikken ble oprettet. Altså barbrerblad + kondom, hihi. Hm, kanskje ikke så mange andre som finner det like morsomt som meg... Lenke til kommentar
jovaa Skrevet 2. oktober 2002 Del Skrevet 2. oktober 2002 De er ikke akkurat enkle å få has på. Ikke uten grunn at de vil ha inn folk som har skikkelig peiling på data... De legger ikke noen spor igjen, nesten i hvert fall, og har ingen websider, ftp-servere eller slikt. Alt skjer via andrehåndsarbeid... Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 2. oktober 2002 Del Skrevet 2. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-01 13:39, skrev Ratatosk:Cracker trivia fact #27687282'1911' i Razor1911 står for årstallet den første kondomfabrikken ble oprettet. Altså barbrerblad + kondom, hihi.Hm, kanskje ikke så mange andre som finner det like morsomt som meg... Jeg forstår ironien Lenke til kommentar
BoardkilL Skrevet 2. oktober 2002 Del Skrevet 2. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-01 13:39, skrev Ratatosk:Cracker trivia fact #27687282'1911' i Razor1911 står for årstallet den første kondomfabrikken ble oprettet. Altså barbrerblad + kondom, hihi.Hm, kanskje ikke så mange andre som finner det like morsomt som meg... Norske er de og, iallfall var de det til å starte med. Trondheim så vidt jeg veit. _________________ Kjetil A Gogstad Gamer.no [ Denne Melding var redigert av: BoardkilL på 2002-10-02 23:30 ] Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o Skrevet 2. oktober 2002 Del Skrevet 2. oktober 2002 Den 2002-10-02 23:29, skrev BoardkilL: Quote: Den 2002-10-01 13:39, skrev Ratatosk:Cracker trivia fact #27687282'1911' i Razor1911 står for årstallet den første kondomfabrikken ble oprettet. Altså barbrerblad + kondom, hihi.Hm, kanskje ikke så mange andre som finner det like morsomt som meg... Norske er de og, iallfall var de det til å starte med. Trondheim så vidt jeg veit. _________________ Kjetil A Gogstad Gamer.no Norske er de fortsatt men de har mange nye medlemmer som er fra andre land. Fæle sier du? Kjenner du noen der siden du sier noe sånt....? Synes de er hyggelige jeg. Men kjenner jo ikke alle Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 2. oktober 2002 Del Skrevet 2. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-01 04:09, skrev bestorp:Bare lurer på hvorfor driver disse gruppene og gir ut spill hele tida og hvorfor blir aldri noen av disse tatt. Som nevnt blir jo noen tatt av og til. Problemet er at politiet ikke kan ta alle piratgruppene heller. De har jo ikke råd til å kjøpe Windows og Office og alle de andre programmene selv, så de er avhengige av de "gode feene" som kan cracke programmene for dem :razz: Men de kan ikke la det skli helt ut heller, så derfor skjer det en bust en gang i ny og ne... Lenke til kommentar
MoonwalkeR Skrevet 3. oktober 2002 Del Skrevet 3. oktober 2002 "Ser at det har kommet ut en warez version av UT2003. Bare lurer på hvorfor driver disse gruppene og gir ut spill hele tida og hvorfor blir aldri noen av disse tatt. Har også hørt noen bra rykter om at de som prøver å spille online med den cd keyen som følger med warez utgaven kommer til å bli bannet for alltid. kan noen bekrefte dette?" [bestorp.] Det som er med desse piratgruppene er at de kanskje "cracker" et spill, men som oftest oppfordrer at viss "folk liker spillet" så bør de kjøpe det, for å støtte spill-industrien. Hvorfor de gir ut desse "pirat-versionene" er kanskje et godt spørsmål. Kanskje fordi de vil ha annerkjennelse, eller fordi de vil ha anarki? eller andre grunner? Men som oftest er det slik at Multiplayer (som det blir mer og mer av) versionen av et spill ikke fungerer med med desse cdkey'ene som følger med desse versionene. Lenke til kommentar
Ratatosk Skrevet 3. oktober 2002 Del Skrevet 3. oktober 2002 Tror at utfordringen i å bryte en kopibeskyttelse er greia for de fleste crackere. Jo vanskeligere, jo bedre. Litt berømmelse skader jo ikke det heller. På den måten kan det sammenlignes mye med tagging. Fame & kicks... Lenke til kommentar
CandyShot Skrevet 3. oktober 2002 Del Skrevet 3. oktober 2002 Hvorfor de gjør det?, slik at vanlige folk kan laste ned programmer. Svært få som hadde f.eks kjøpt nyeste versjon av photoshop, windows, 3dmax o.l programmer hvis det ikke fantes pirat kopiering, ikke det at de som piratkopierer kjøper programmene, men de ville mest sannsynligvis aldri ha gjort det uansett. Hvis man regner i ren salgverdi så ville nok de fleste hjemme pc'er som okkuperes av unge folk inneholde kopierte programmer til 10000 vis av kr. De gjør det også for at man skal ha muligheten til å teste før man eventuellt bruker masse penger på et program. For å si det enkelt den piratkopieringen som skjer ville mest sannsynligvis ikke ha hatt noen innvirkning på selskapet som laget programmet, fordi det rett og slett er for dyrt. Det er bare den organsierte i bedrifter som er skadelig for produsenten. Er en grunn til at det finnest corporate edition's av stor sett alt. Derfor kopierer man. Og ja nå venter jeg bare på den ene jævelen som sier; 'jeg har aldri kopiert noe som helst' ;P [ Denne Melding var redigert av: CandyShot på 2002-10-03 17:59 ] Lenke til kommentar
avtrekkeren Skrevet 3. oktober 2002 Del Skrevet 3. oktober 2002 ... Jeg har aldri kopiert noe som helst... *host* Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 3. oktober 2002 Del Skrevet 3. oktober 2002 Den 2002-10-02 23:33, skrev DMPoWer: Quote: Den 2002-10-02 23:29, skrev BoardkilL: Quote: Den 2002-10-01 13:39, skrev Ratatosk: Cracker trivia fact #27687282 '1911' i Razor1911 står for årstallet den første kondomfabrikken ble oprettet. Altså barbrerblad + kondom, hihi. Hm, kanskje ikke så mange andre som finner det like morsomt som meg... Norske er de og, iallfall var de det til å starte med. Trondheim så vidt jeg veit. _________________ Kjetil A Gogstad Gamer.no Norske er de fortsatt men de har mange nye medlemmer som er fra andre land. Fæle sier du? Kjenner du noen der siden du sier noe sånt....? Synes de er hyggelige jeg. Men kjenner jo ikke alle De bruker hexa-tallsystemet. Er ikke helt sikker på åssen det fungerer, men 1911 betyr 777 noe som er det motsatte av 666. Kan høre med en kompis for litt nærmere info. Yepp.. Razor starta back in the 80's =) Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 3. oktober 2002 Del Skrevet 3. oktober 2002 jeg for min del synes det er fint med cracking av programmer til privat personer...iallefall slike dyre programmer som photoshop og slikt. Det burde jo egentlig Produsentene synes oxo...Det hadde ikke vært like mange som kunne bruke produktene deres hvis det ikke hadde vært for piratkopier... Jeg skulle ønske at de så på det som en form for markedsføring... la privat personer leke seg med det til privat bruk, slik blir det mer sannsynlig at de bruker det samme programmet i jobb sammenheng (med kjøpt lisens da..) Lenke til kommentar
Ratatosk Skrevet 4. oktober 2002 Del Skrevet 4. oktober 2002 Enig. F. eks. hadde Amiga miljøet IKKE vært det samme uten cracking. Noe som forøvrig kan sies om C64 miljøet også. Man drev jo ikke bare med cracking, det var jo bare en (viktig) del av noe større. Folk lærte seg å programmere, knytte kontakter og utveksle informasjon. Det som kalles parties eller demoparties nå, ble f.eks. opprinnelig kalt copyparties. Jeg tror det er svært få av de som programmerer spill i dag som ikke har vært med i the scene på en eller annen måte. Derfor er det trist at man forsøker å fientligjøre dem som piratkopierer. På lang sikt tjener alle på en mere åpen scene. Husk at vi fremdeles drar fordel av alt det som ble skapt på 80 og 90 tallet, men dette kommer ikke til å vare evig. Lenke til kommentar
Kheperu Skrevet 4. oktober 2002 Del Skrevet 4. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-03 18:49, skrev As}{antii:De bruker hexa-tallsystemet. Er ikke helt sikker på åssen det fungerer, men 1911 betyr 777 noe som er det motsatte av 666. Kan høre med en kompis for litt nærmere info. Yepp.. Razor starta back in the 80's =) Ummm... Hvordan kan 1911 i et hexa-system (16) bli MINDRE, altså 777, i et ti-talls-system? Litt regning gir at: 1911 i Hex -> 16^3 + 9x16^2 + 16 +1 = 6417 Ikke et VELDIG spennende tall... [ Denne Melding var redigert av: Kheperu på 2002-10-04 11:36 ] Lenke til kommentar
s_M_p Skrevet 4. oktober 2002 Del Skrevet 4. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-04 11:22, skrev Kheperu:Ummm... Hvordan kan 1911 i et hexa-system (16) bli MINDRE, altså 777, i et ti-talls-system?Litt regning gir at:1911 i Hex -> 16^3 + 9x16^2 + 16 +1 = 6417Ikke et VELDIG spennende tall...<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Kheperu på 2002-10-04 11:36 ]</font> jeg regner hex på en litt annet måte, og kom fram til at 1911 er 777hex 2^10 + 2^9 + 2^8 + 2^6 + 2^5 + 2^4 + 2^2 + 2^1 + 2^0 = 1911 binær = 0111 0111 0111 0111= 7 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå