Maxima Skrevet 7. desember 2001 Del Skrevet 7. desember 2001 Skulle bare sjekke no her på pc'n min og var innom egenskaper og ytelse. Der sto det at jeg bare hadde 6% ytelse eller no sånt. I alledager dahh - hadde jo bare oppe to browsere, mail'n og icq'en! Den må da tåle det...?!*skuler på pc'n* For the record - har en Compaq Pentium III 500 Mhz (troor jeg d var), 256 RAM. Lukka den ene browseren og da var ytelsen plutselig på 13%. Hvor ialle dager henter Compaq den "utregninga" fra??? Lenke til kommentar
Hondaen Skrevet 7. desember 2001 Del Skrevet 7. desember 2001 Hehehehe........ flink i matte eller? 6% av 100% mao du brukte 6 hundredeler av all tilgjengelig cpu kraft........... Lenke til kommentar
Maxima Skrevet 7. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2001 I svarte f***.....*drar frem kalkis og regner*...nuvel, og du mener altså å si at nå som den er på 13% ...hvor i fader'n blir det av de resterende 87?? Hva er de opptatt med...? *ler litt oppgitt her* Lenke til kommentar
BBC Skrevet 7. desember 2001 Del Skrevet 7. desember 2001 Hvilket operativsystem bruker du? Vil anta at du bruker 9x/Me og at du kikket på Kontrollpanel|System|Egenskaper|Ytelse (eller noe slikt)? Der fikk du beskjed om at den hadde bare 6% ressurser tilgjengelig? Prøv å la Windows styre størrelsen på swap-filen automatisk (du har nok ledig plass?) Lenke til kommentar
Maxima Skrevet 7. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2001 Bruker Win98 jeg da - og ja, kikket på følgende plass som du nevnte ja. Har vèl 5 Gb på harddisken.. Lenke til kommentar
BBC Skrevet 7. desember 2001 Del Skrevet 7. desember 2001 Quote: On 2001-12-07 18:28, Maxima skrev:Bruker Win98 jeg da - og ja, kikket på følgende plass som du nevnte ja. Har vèl 5 Gb på harddisken.. Da går du inn og forandrer swap-filen slik at Windows styrer den selv (i tilfelle den ikke gjør det allerede). Dessuten kan du kjøre scandisk og defrag. Lenke til kommentar
Maxima Skrevet 7. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2001 Javel.....and how do i do that? *litt blond nå* Lenke til kommentar
nesquik Skrevet 7. desember 2001 Del Skrevet 7. desember 2001 Definer ytelse? Bruk systemovervåknings tingentangen under systemverktøy (hvis du har installert denn). Og sånne tall sier sjeldent noe. Dessuten, alle moderne operativ systemer cacher data i minne, dvs, at så lenge du bruker maskinen vil den forsøke å legge mest mulig i minne, for å slippe å lese filer fra disk. Disse dataene blir kastet ut det øyeblikket du faktisk trenger rammen. Men "6% ytelse", hva betyr det? betyr det at du har 6% cpu bruk, 6% brukt minne, 6% ubrukt minne, 6% av skjermkortet fungerer, 6% av .... Ikke stol på den saken der du leste 6% ytelse, du kan ikke måle ytelse med _en_ variabel. Må minst få med deg minne og cpu bruk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå