Svish Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 Jeg har et tv-opptak som jeg tok opp med Cyberlink PowerCinema 4. Så jeg har nå en 1,9GB mpg fil liggende på disken min, som jeg gjerne skulle hatt komprimert litt for å si det sånn Er ikke så god på video, men har lest litt rundt, og de fleste viser til at VirtualDub skal være et greit program. Det har jeg nå lastet ned, men når jeg prøver å åpne fila i programmet får jeg en feilmelding: MPEG Import Filter: invalid pack at position 3: marker bit not set; possibly MPEG-2 stream Vil dette si at VirtualDub ikke klarer å lese mpg filer? eller er det noen innstillinger eller noe jeg mangler? prøvde å åpne den i GSpot, og fikk beskjed om at det var nettopp det, en mpeg fil. og trykket jeg på Render knappen, fikk jeg at Video Src Type var MPEG2_VIDEO og audio var MPEG2_AUDIO. Video Path (S) --> MPEG-2 Demultiplexer --> CyberLink Video/SP Decoder (PCM4) --> ® Audio Path (S) --> MPEG-2 Demultiplexer --> CyberLink Audio Decoder (PCM4) --> ® Windows media player og vlc og alle andre klarer å spille den av. hvorfor klarer ikke virtualdub den? noen som har noen andre alternativer? har innstallert Xvid codecen, og skulle gjerne ha encoda den til det.... Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 Virtualdub takler tydelegvis ikkje MPEG2-filer, men Virtualdub MPEG2 bør klare det. Lenke til kommentar
Svish Skrevet 20. april 2006 Forfatter Del Skrevet 20. april 2006 ah, supert det gjorde den vett. da er det bare å begynne å surre, og se om jeg får til et brukanes resultat Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå