Arkadia Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 Har installert en Pentium D 2.66 Ghz Dual Core prosessor med vifta som fulgte med. Butikken mente at viftene som følger med disse prosessorene er støysvake. Det er ikke min. Bråker som en hårtørker. Finnes det noen innstillinger for at den skal gå saktere? Har vært i Bios men ikke funnet noe. Lenke til kommentar
Norseman1968 Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Har installert en Pentium D 2.66 Ghz Dual Core prosessor med vifta som fulgte med. Butikken mente at viftene som følger med disse prosessorene er støysvake. Det er ikke min. Bråker som en hårtørker. Finnes det noen innstillinger for at den skal gå saktere? Har vært i Bios men ikke funnet noe. 5958661[/snapback] Anbefaler deg å kjøpe en zalman spenningsregulator til ca 50 kr. http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=303855 Det gjorde underverker for støynivået. Har forøvrig samme prosessoer som deg (boxed vifte) Lenke til kommentar
larsg Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Kjøpte samme i går.Da jeg starta opp lurte kona på hvorfor jeg skulle støvsuge så sent på kvelden.... På mitt ASUS kort var det vifte regulering , fikk den ned på 2200-2400 , da ligger prosessoren på 47-50 grader og det er ikke noe støy å prate om. Så en spenningsregulator er nok tingen. Har installert en Pentium D 2.66 Ghz Dual Core prosessor med vifta som fulgte med. Butikken mente at viftene som følger med disse prosessorene er støysvake. Det er ikke min. Bråker som en hårtørker. Finnes det noen innstillinger for at den skal gå saktere? Har vært i Bios men ikke funnet noe. 5958661[/snapback] Lenke til kommentar
Arkadia Skrevet 25. april 2006 Forfatter Del Skrevet 25. april 2006 Kjøpte samme i går.Da jeg starta opp lurte kona på hvorfor jeg skulle støvsuge så sent på kvelden....På mitt ASUS kort var det vifte regulering , fikk den ned på 2200-2400 , da ligger prosessoren på 47-50 grader og det er ikke noe støy å prate om. Så en spenningsregulator er nok tingen. Har installert en Pentium D 2.66 Ghz Dual Core prosessor med vifta som fulgte med. Butikken mente at viftene som følger med disse prosessorene er støysvake. Det er ikke min. Bråker som en hårtørker. Finnes det noen innstillinger for at den skal gå saktere? Har vært i Bios men ikke funnet noe. 5958661[/snapback] 5985701[/snapback] Da skal jeg kjøp en spenningsregulator i morgen. Noen som vet hvilke temperatur en slik prosessor bør ligge på? Lenke til kommentar
larsg Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Har installert en Pentium D 2.66 Ghz Dual Core prosessor med vifta som fulgte med. Butikken mente at viftene som følger med disse prosessorene er støysvake. Det er ikke min. Bråker som en hårtørker. Finnes det noen innstillinger for at den skal gå saktere? Har vært i Bios men ikke funnet noe. 5958661[/snapback] Stakk innom Netshop Oslo i dag og tok med en Arctic Cooling Freezer PRO til 275.00 kr. Støyen var bare halvparten av original vifta og idle temp. falt fra 47-50 ned til 39-40. Maks temp med hot cpu tester og 1.45 volt @ 3600 Mhz ga 55 grader mot 66 med original kjøler. Lenke til kommentar
Arkadia Skrevet 26. april 2006 Forfatter Del Skrevet 26. april 2006 Har installert en Pentium D 2.66 Ghz Dual Core prosessor med vifta som fulgte med. Butikken mente at viftene som følger med disse prosessorene er støysvake. Det er ikke min. Bråker som en hårtørker. Finnes det noen innstillinger for at den skal gå saktere? Har vært i Bios men ikke funnet noe. 5958661[/snapback] Anbefaler deg å kjøpe en zalman spenningsregulator til ca 50 kr. http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=303855 Det gjorde underverker for støynivået. Har forøvrig samme prosessoer som deg (boxed vifte) 5984009[/snapback] Jeg har kjøpt samme regulator men den passer jo ikke. Det er fire pins kontakt fra vifta, regulatoren har bare tre. Hvordan fikset du det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå