The.Arisen.One Skrevet 1. oktober 2002 Del Skrevet 1. oktober 2002 Halla! Jeg skulle fikse et par PC-er her, en på 333 mhz og en på 400 mhz (Intel Pentium 2) - og tilsvarende hovedkort. Så kjøpte jeg en 80 GB harddisk - men det viser seg at ingen av hovedkortene takler diskstørrelsen! SÅ, da lurer jeg på: Har noen hatt lignende problem? - Vet noen ca. hvor store harddisker hovedkort av denne "størrelsen" takler? 20, 30, 40 GB? (Må jo ha så stor HDD som mulig :wink: ) Takker (og bukker) for alle svar :smile: :wink: Lenke til kommentar
The.Arisen.One Skrevet 1. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2002 Any1? :sad: Ikke engang moderatorene? Det tror jeg ikke noe på :wink: Lenke til kommentar
Zink Skrevet 1. oktober 2002 Del Skrevet 1. oktober 2002 Med en Biosoppdatering går det muligens å kjøre såpass store disker - da må du vite nøyaktig modell òg versjon. Er det BX-chipsett så er det ihvertfall gode muligheter. Lenke til kommentar
The.Arisen.One Skrevet 1. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2002 Men uten BIOS-oppdatering da? Hva tror du sånn ca. Zink? Er det en "magisk grense" på 60 GB eller noe? Lenke til kommentar
Zink Skrevet 1. oktober 2002 Del Skrevet 1. oktober 2002 Siden du ikke nevner noe om det, så er vel ikke Bioser oppdatert heller - og da blir det naturlig å spørre om du kjenner til dette ? Lenke til kommentar
The.Arisen.One Skrevet 1. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2002 Jeg tviler på at BIOS-ene erså fryktelig oppdaterte at det gjør noe for å si det på den måten... :smile: men jeg synes det kunne vært greit og vite hva de/den med "default" Bios ville ha taklet uansett.... Hvis en dag noe skulle gå galt med Litium-cella eller noe gjør at BIOS-en reset-es, orker ikke jeg å dra mange mil for å hjelpe vedkommende å oppdatere den :smile: hehe Lenke til kommentar
Zink Skrevet 1. oktober 2002 Del Skrevet 1. oktober 2002 Det blir for generelt: - hvis hovedkortet kjører med maksimalt av det de er designet for av prosessor nå, så er mulighetene mindre enn om de har 'noe å gå på'. eh, er det AGP-slot på dem, eller er skjermkortet PCI ? Men når du likevel er inne i burkene, så skriv ned det som er utpreget på kortet, ( most likely a modelname ), gjerne plassert ute på kanten... eller mellom noen sloter - i allefall er det en etikett på utsiden av ytterste ISA-slot...og den er ikke god å se uten å ta ut hovedkortet. Lenke til kommentar
The.Arisen.One Skrevet 1. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2002 AGP, ja- på begge. Den ene maskina har hovedkort:GA-6BXE Den andre har:GA-686LX3 Sier det deg noe? Lenke til kommentar
The.Arisen.One Skrevet 1. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2002 Den ene maskina har hovedkort:GA-6BXE http://tw.giga-byte.com/products/ga6bxe.htm Den andre har:GA-686LX3 http://tw.giga-byte.com/products/ga686lx3.htm Lenke til kommentar
The.Arisen.One Skrevet 1. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2002 Angående den GA-6BXE står det HER: http://tw.giga-byte.com/support/intel440bx...bx.htm#link6bxe om en BIOS-oppdatering opp til 75 GB HDD.... hehe :sad: Lenke til kommentar
The.Arisen.One Skrevet 1. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2002 Jaja, takk anyway, Zink :smile: Lenke til kommentar
Zink Skrevet 1. oktober 2002 Del Skrevet 1. oktober 2002 Som du ser, støtter F2-Biosen til 6BXE 75 GB, og da skulle det overraske om den ikke tar 80. ( last ned den siste ) http://tw.giga-byte.com/support/intel440bx...bx.htm#link6bxe 686LX3 støtter bare 40 GB. Lenke til kommentar
The.Arisen.One Skrevet 1. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2002 Ja, du har rett - jeg har allerede funnet det ut hehe (jeg er ikke så treg som jeg høres ut som :wink: ) Men testingen gjenstår......... snakkes! Takk for hjelpa! Lenke til kommentar
Zink Skrevet 1. oktober 2002 Del Skrevet 1. oktober 2002 ...ikke la deg 'lure' av disse eksakte grensene - på den tiden korta var produsert, og biosen oppdater 99' på LX3, så var ikke diskene stort større - så det kan godt være LX3 også klarer 80 GB. Lenke til kommentar
Rob3rt Skrevet 1. oktober 2002 Del Skrevet 1. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-01 03:43, skrev The.Arisen.One:Any1? :sad: Ikke engang moderatorene? Det tror jeg ikke noe på :wink: Det var jo mitt på natten, bare nerder som er våken og sitter foran datamaskinen da.. Oi, ops, ikke føl deg truffet :smile: Lenke til kommentar
norpheus Skrevet 1. oktober 2002 Del Skrevet 1. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-01 08:30, skrev Robkvi: Quote: Den 2002-10-01 03:43, skrev The.Arisen.One: Any1? :sad: Ikke engang moderatorene? Det tror jeg ikke noe på :wink: Det var jo mitt på natten, bare nerder som er våken og sitter foran datamaskinen da.. Oi, ops, ikke føl deg truffet :smile: Hehe. Sant det, ikke rart han ikke fikk svar så fort. :smile: Lenke til kommentar
The.Arisen.One Skrevet 1. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2002 Hehe... dere har jo et poeng - jeg er fullt klar over når jeg postet saken. Men det er bare å innse det: det ER mange som sitter og camper på data'n når klokka er mange også, ikke bare "nerder" hehe. :smile: Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 1. oktober 2002 Del Skrevet 1. oktober 2002 Grensen på så gamle bioser er som regel 32GB. (Eldre PC'er enn PII er som regel begrenset til 8,4GB) Du får oppdatere biosen til den som takler 75. Da fungerer sikkert 80 også bra. (faktisk opp til 137GB vil jeg tippe) Biosen slettes ikke om batteriet går tomt. Det er kun innstillingene som klokke, dato, CAS-instillinger, bootsekvens osv. som settes til default. Lenke til kommentar
Folo Skrevet 1. oktober 2002 Del Skrevet 1. oktober 2002 men en 80 gig vil jo i realiteten bli 76,6 GB og, så det er jo ikke mer en 1,6 gb det er sankk om da :wink: Lenke til kommentar
idander Skrevet 1. oktober 2002 Del Skrevet 1. oktober 2002 Tenkte bare å nevne at hos diskprodusentene ligger det ofte software som kan "lure" biosen til å tro at disken er mindre, mens man i windows vil kunne finne hele disken. Tar jeg feil med dette, noen som har prøvd dette?? mvh, meg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå