Fromage Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 Uten omsvøp kan jeg bare konstatere et vekjent faktum at også Klassekampen sliter med å komme seg forbi restene av Berlinmuren og inn i det nye årtusenet, noe vi også kan se komme klart til uttrykk i «fritt ord»-prisvinner og ansvarlig redaktør Bjørgulv Braanens lederartikkel i Klassekampen nu idag. Forsiden forøvrig preges av frustrasjon over utsikten til at finansieringen av drap på jødiske kvinner skal gå tapt, forkledd som realitetsvurderinger og politiske analyser i en humanitær forståelsesramme. Vi kan bl.a. lese at den palestinske restauranteieren Mohammed Ahmed «frykter mer hat», og at palestinske barn blir skadelidende pga. Norges hjerteløse stans i «bistanden». Andre verbale piruetter går på at Hamas vil søke hjelp og støtte hos andre totalitære regimer rundt om i verden dersom Norge fryser støtten. Hallo? Er det fortsatt noen i dette landet som ikke vet at PA/PLO/Fatah, Hamas, Islamic Jihad, Al Aqsa Birgade PLFP, DLFP etc. allerede mottar betydelig økonomisk, militær og (a)moralsk støtte fra et bredt spekter av bidragsytere med bakenforliggende interesser i å destabilisere både Israel og resten av den siviliserte verden? Det er noe så hinsides smertegrensen slitsomt å bivåne disse ortodokse marxistenes streben etter å bygge politisk plattform rundt Arafats arveprinser i Hamas og øvrige jihadister, stadig i et skisma mellom et statisk SV og et AP bakpå hælene. Etter mer enn 12 år med «Oslo-fred» og tusenvis av terroranslag skulle en nesten tro at enkelte miljøer hadde fordunstet eller tatt fornuften fangen, men vi ser heller det stikk motsatte. I moralsk harnisk slutter de rekkene og marsjerer mot en regjering de politisk, prinsippielt og ideologisk er i ferd med å frata enhver troverdighet, både ute og hjemme. Klassekampens (fortsatt med graut-tjukk L) redaktør gjør ikke saken bedre ved å skape inntrykk av at det er et «indre kabinett» i regjeringen som angivelig «hever seg over regjeringskollegiet og partnerne i SV og SP». Dette er jo til å gråte av, at Norge fortsatt i 2006 skal være en frihavn for marxistiske svermere som har overlevd omveltningene i de gamle Sovjet og øst-Europa bare for å bruke internasjonal folkerett til å danne en beskyttende ramme rundt jihadistenes terror-regime og samtidig hvitvaske norske bistandsmidler i prosessen. Det kan ikke herske noen tvil om at det er et skrikende behov for å ta et oppgjør med disse nå, en gang for alle, om regjeringen skal beholde troverdighet nok til å sitte valgperioden ut. Uten at jeg ville miste noe nattesøvn om de mislykkes også på det området. Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 Det er noe så hinsides smertegrensen slitsomt å bivåne disse ortodokse marxistenes streben etter å blablaDakker. Er det personlig eller bare sterke synspunkter?Dette er jo til å gråte av, at Norge fortsatt i 2006 skal være en frihavn for marxistiske svermere ... 5958197[/snapback] Noen av oss er glad for at det er tillatt å fritt velge sit politiske syn. Kanskje ikke så mye fornuftig i dette innlegget, men utgangspunktet var dårlig. Det finnes allerede en tråd, nå med et par 1000 innlegg, for slike yttringer. Skal du opprette en tråd for det være for å sette i gang en diskusjon, ikke bare uttrykke hatske meninger. Lenke til kommentar
g5r Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 Jeg er ikke glad i kommyunister. Se min avatar og sig. Lenke til kommentar
wilbur626 Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 Jeg håper Hamas brenner Israel, og driter i askehaugen etterpå Lenke til kommentar
g5r Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 vi er nok ikke enige da det gjelder religion, med i dette tilfellet er jeg veldig enig. Lenke til kommentar
Havana Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 gøyalt forum, enkelte her mener at isreal skal utryddes og andre at palestina skal utryddes Lenke til kommentar
zilch Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 Jeg håper Hamas brenner Israel, og driter i askehaugen etterpå 5959778[/snapback] Heldigvis kommer det aldri til å skje. De pinglete araberene har jo prøvd på det 3 ganger allerede, og vi vet jo alle hvordan det gikk. Det tapte hver gang, og griner fortsatt. Selv med et styrkeforhold på 20:1 fikk de grisebank. Hadde jeg ikke visst bedre, så skulle jeg tro araberene hang etter evolusjonelt og var undermennesker. Lenke til kommentar
anal_fabet Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 Jeg er ikke glad i kommyunister. Se min avatar og sig. 5959736[/snapback] Var ikke cha guevara sosialist? Lenke til kommentar
Sponis Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 Jeg er ikke glad i kommyunister. Se min avatar og sig. 5959736[/snapback] Var ikke cha guevara sosialist? 5961050[/snapback] Che guevara var så kommunistisk som det går ann. Han var ekstremt fascinert av Marxisismen og var en aktiv politiker under den Cubanske revolutionen. Han var også en guerilla leder og samarbeidet tett med Fidel Castro gjennom hele livet sit. Så at han var kommunist er det vel liten tvil om. Lenke til kommentar
Svankmajer Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 (endret) Jeg er ikke glad i kommyunister. Se min avatar og sig. 5959736[/snapback] Var ikke cha guevara sosialist? 5961050[/snapback] Moderne kommunist ikon, faktisk. Men merk at det er en rød "nei til" linje rundt avataren hans. S, Endret 21. april 2006 av Svankmajer Lenke til kommentar
g5r Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 Snakk om Guevara, jeg har lest en del om hans geriljataktikk og må innrømme at han var oppfinnsom og klok når det gjadt geriljakrig. Han var praktisk inntil det ytterste, og fokuserte seg om maksimal effektivitet med minst tilgjengelig kunnskap og materiell (i krig altså). For alle som er interessert i slike ting er hans bøker (eller skriv, vet ikke hva kilden egentlig var men det var gjengitt i en avis) veldig å anbefale. Ellers så var han en ønsketenkende kommunist, akkurat som resten av dem. Bildene av liket hans minner meg mer om en død søramerikansk dopsmugler enn en leder. Lenke til kommentar
Tazuna Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 Wilbur626, hvorfor i alle dager håper du at hamas brenner Israel? Kor syk i hode ditt er du egentlig ? Kan du virkelig mene at du vil se mange millioner mennesker dø? Lenke til kommentar
wilbur626 Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 Heh, sa jeg at folkene skulle brenne ? Israel er en plass, ikke en samling av mennesker. Lenke til kommentar
Fromage Skrevet 22. april 2006 Forfatter Del Skrevet 22. april 2006 Heh, sa jeg at folkene skulle brenne ? Israel er en plass, ikke en samling av mennesker. 5967562[/snapback] Påtattidiotien din er rørende. Lenke til kommentar
Tazuna Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 Så du vil altså at de skal brenne sitt eget land, og drite i askehaugen ? Lenke til kommentar
wilbur626 Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 Driten kommer selvfølgelig godt med for å få gjødslet det som er igjen, som du sikkert vet, er det ikke så lett å få ting til å gro i "død" jord. Lenke til kommentar
Tazuna Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 Hadde det ikke heller vært lettere for de å bare ta live av alle jødene ? Ikke at jeg er for det på noen måte Lenke til kommentar
gspr Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 gøyalt forum, enkelte her mener at isreal skal utryddes og andre at palestina skal utryddes 5960043[/snapback] Heldigvis har enkelte også følgende innstilling: Opprettelsen av Israel var en feil. Feilen er dessverre forlengst begått, og nå må vi gjøre det beste utav det. Dette vil si å opprette en Palestinsk stat med grenser inntil de anerkjente Israelske grenser. De to nasjoner bør eksistere i et samarbeid. Israel bør ikke anektere palestinsk land, og palestinske myndigheter bør ikke støtte terroristaksjoner på Israelsk land. Lenke til kommentar
salah Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 (endret) gøyalt forum, enkelte her mener at isreal skal utryddes og andre at palestina skal utryddes 5960043[/snapback] Heldigvis har enkelte også følgende innstilling: Opprettelsen av Israel var en feil. Feilen er dessverre forlengst begått, og nå må vi gjøre det beste utav det. Dette vil si å opprette en Palestinsk stat med grenser inntil de anerkjente Israelske grenser. De to nasjoner bør eksistere i et samarbeid. Israel bør ikke anektere palestinsk land, og palestinske myndigheter bør ikke støtte terroristaksjoner på Israelsk land. 5969973[/snapback] Men samtidig synes jeg jo synd på det israelske folk, for det helvetet de måtte gå gjennom, de trenger jo et hjem. Synd alt utviklet seg sånn. Endret 22. april 2006 av pavlion Lenke til kommentar
superodd2 Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 Selv om de trengte et hjem, var det en kriminell handling å stjele landområder fra palestinerne. Men akkurat det skal man ikke laste jødene for. Det var den vestlige verden, med USA og Storbrittania i spissen, som skapte denne konflikten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå