Br?stopp Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 Beklager å måtte si det, men han får som fortjent. 18 år med 6 måneder bak spakene i 149km i 80 sone er galskap, 69km for fort. I tillegg var det kanskje mørkt også? Hva han får av bot er det (heldigvis for han) ingen prislapp på. Uansett er han en klar fengselskandidat. Jeg er ingen jurist, men tar jeg ikke mye feil, så blir bot og straffeutmåling basert på flere faktorer som ikke jeg kjenner til. Han har først og fremst fått en "straff" han allerede har begynt å sone. Nemlig fotgjenger i 2 år fremover. Stilig å være passasjer og være totalt avhengig av andre. At han skal begynne å studere tilsier at han kanskje får en "hyggelig" bot i forhold til hva en med gjennomsnittelig inntekt får. Jeg vet ikke heller ikke noe om fengselstraff. Mulig han får samfunnsstraff. Når det gjelder priser på bøter ved betydeligere lavere fartsovertredelser, så klikk på linken under bildet. Dette er en link til Stortinget, så den bør vel være seriøs nok. Legg spesielt merke til sammenligningslista med øvrige land (jeg tror du må scrolle litt oppover). Og for all del, legg merke til prisene på de andre bøtene m.h.t. vikeplikt, kollektivfeltkjøring og brudd på veitrafikkloven. DERE MED MOPED BØR LESE EKSTRA NØYE! Håper dette gav dere et visst perspektiv på bøter. LINK TIL BØTESATSER Lenke til kommentar
sls Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 Kjøre fort kan man gjøre på bane. Norske veier er til for å bevege seg trygt og bekvemt fra A til B. Lenke til kommentar
exs Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 jeg ble bura i 3 uker og mista lappen i et år for og kjøre 70 i 50 sona... det tilsvarer vel rundt 140 i 80 sona... så han bør nok sannsynlivis belage seg på og snekre paller på en "åpen" anstalt i noen ukek... kjipt men sånn kan det gå Lenke til kommentar
Skikongen Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 jeg ble bura i 3 uker og mista lappen i et år for og kjøre 70km/t i 50 sona... det tilsvarer vel rundt 140 i 80 sona... så han bør nok sannsynlivis belage seg på og snekre paller på en "åpen" anstalt i noen ukek... kjipt men sånn kan det gå 5960388[/snapback] Det ble du nok ikke Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 Det tviiiiiiiler jeg sterkt på... 76 i 50 sone er nok til å miste lappen... Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 3 veker og 1 år utan lapp for 70 i 50 var da voldsomt. Til trådstarter tvilar eg på han kjem seg unna ubetinga fengsel. 3+ veker, utan lapp i 1 1\2 år kanskje. Lenke til kommentar
MostlyLurkin' Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 En politiradio i tillegg så er han trygg. Du er aldri trygg for Onkel Blå! Mye av kommunikasjonen mellom politiet foregår på telefon osv. Så det beste er vel kanskje å bare kjøre lovlig? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 Alle vi ha rettferdighet, men ikke for seg selv. Slik hardet alltid vært 5958477[/snapback] Det eneste han er ute etter er jo råd om hvordan han kan få straffen mildest mulig, det er vel ikke noe galt eller unormalt i å ønske det? Han håper vel at broren får en straff som står i stil til hans livssituasjon, forseelsen som har blitt gjort, og hva andre i tilsvarende situasjoner har fått tidligere. Jeg er enig i at det er ille å kjøre slik som det har blitt gjort her, men jeg er ikke enig i at en 18-åring skal straffes så hardt at det potensielt kan ta fra ham flere års utdannelse. At han mister lappen må han selvsagt regne med, det skulle bare mangle. Uansett vet vel advokaten hans mye mer enn oss om hvilken fremgangsmåte som bør benyttes her, alt vi sier er bare synsing. Lenke til kommentar
exs Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 (endret) Det tviiiiiiiler jeg sterkt på...76 i 50 sone er nok til å miste lappen... 5961768[/snapback] sorry mente 40 sone ....var noen år siden dette her... og i så lav fartsgrense er myndighetene sinnsykt strenge (byggefelt) , men ang topic så er det beste i slike saker og tilstå forholdet og få en tilståelses dom da pleier vanligvis påtalemyndighetene og ikke kaste boka på en (noe som skjedde i mitt tilfelle) og en kan slippe med bot og en stund uten lappen... p.s med en ustraffet person på 18år er det et veldig drastisk steg for myndighetene og kreve soning i en slik sak Endret 21. april 2006 av exs Lenke til kommentar
Hydrolift Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 jeg har en kamerat som ble tatt i 150 i 60 sone eller noe i den duren... det var sivil snut som stoppa han. de lå bak han... han dro på nedover veien, avstanden ble vel omtrent 150-200m. sivilsnuten setter på blålys og han senker farta så blir han vinka inn. han mistet lappen på stedet. men de hadde ikke noe laser, kamera eller noen håndfaste bevis.. kan han ta det til retten? man kan ikke måle hastighet på øyemål.. noen som kjenner lovverket her ? snute jævlene sa de skulle kontakte han. han har forøvrig 2 sertifikater "mistet" den første i tilfelle han skulle komme utfor en slik situasjon. så han cruiser as usual. haha hatepaa den jævla fascist staten her. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 Håper virkelig han blir tatt igjen og havner i buret da. Lenke til kommentar
steinih Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 (endret) Jeg fikk 24 dager og ikke ei krone i bot for 148km/t, men er var de "snille" og sa det var 90sone. Mista lappen i 9mnd. gl edit: grensen for fengsel så vidt jeg vet er 50 over i 90 sone, altså 140, dersom det ikke forelligger flere forhold. Endret 22. april 2006 av steinih Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 jeg har en kamerat som ble tatt i 150 i 60 sone eller noe i den duren... det var sivil snut som stoppa han. de lå bak han... han dro på nedover veien, avstanden ble vel omtrent 150-200m. sivilsnuten setter på blålys og han senker farta så blir han vinka inn. han mistet lappen på stedet. men de hadde ikke noe laser, kamera eller noen håndfaste bevis.. kan han ta det til retten? man kan ikke måle hastighet på øyemål.. noen som kjenner lovverket her ? snute jævlene sa de skulle kontakte han. han har forøvrig 2 sertifikater "mistet" den første i tilfelle han skulle komme utfor en slik situasjon. så han cruiser as usual. haha hatepaa den jævla fascist staten her. 5964921[/snapback] tullinger som det fortjener en "blind date" med en lyktestolpe i den samme hastigheten de råner i... fy faen for en idiot Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 (endret) Hydrolift: Politiet har lov til å "måle" farten på bilen foran ved å se på sitt eget speedometer. Dessuten så kan du ta dette foran retten, vil tro du kan få kuttet av en del på straffen. Med tanke på at feilprosenter og slikt øker i sånne tilfeller som du nevner. En ting til... jeg er mer eller mindre paranoid overfor sivil politibiler. I Bergen har jeg sett to stykker, en nyere volvo (ironisk nok mørk blå), og en litt eldre hvit en. Har du volvo bak deg hold fartsgrensen, har du volvo bak deg se at bilen er full før du drar av gårde. Og se langt fremover, hold ALDRI over fartsgrensen i det du kjører gjennom en sving. Se på gangoverfelt,lyktestolper etter fremmed objekter (fartsmåler). Ikke lenge siden satt det en snutjævel inni buskene ved siden av motorvegen med sånn kamuflasje greier over seg. Jeg klarte å se han før jeg passerte men ikke nok til å senke farten(jeg holdt 80), dog det hva rett etter en sving. Ta forhånds regler når dere ligger over fartsgrensen. Endret 22. april 2006 av chills Lenke til kommentar
sls Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 jeg har en kamerat som ble tatt i 150 i 60 sone eller noe i den duren... det var sivil snut som stoppa han. de lå bak han... han dro på nedover veien, avstanden ble vel omtrent 150-200m. sivilsnuten setter på blålys og han senker farta så blir han vinka inn. han mistet lappen på stedet. men de hadde ikke noe laser, kamera eller noen håndfaste bevis.. kan han ta det til retten? man kan ikke måle hastighet på øyemål.. noen som kjenner lovverket her ? snute jævlene sa de skulle kontakte han. han har forøvrig 2 sertifikater "mistet" den første i tilfelle han skulle komme utfor en slik situasjon. så han cruiser as usual. haha hatepaa den jævla fascist staten her. 5964921[/snapback] Nei til lover, ja til ran og drap! Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 Vær så snill... Ikke sammenlign det å kjøre fort med å rane å drepe noen. Som oftest kjører folk fort på motorveg, skille mellom veibanene og ingen biler bak. Hva er så skaden i det? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 I 150 i 60-sone kan man fort drepe noen. Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 I 150 i 60-sone kan man fort drepe noen. 5967724[/snapback] Jepp det kan det, jeg tenker nå på motorvegen då. Når man kjører på en tom motorvei så risker man kun sitt eget liv. Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 ... og alle andre du ikke ser i den farten ... Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 I 150 i 60-sone kan man fort drepe noen. 5967724[/snapback] Jepp det kan det, jeg tenker nå på motorvegen då. Når man kjører på en tom motorvei så risker man kun sitt eget liv. 5967730[/snapback] hvor ofte er det 60 sone på motorveien? det er DET tilfellet vi snakker om her... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå