Gå til innhold

PS3 og bakoverkompabilitet

Mazeking

Anbefalte innlegg

[t en konsoll skal være så "ufattelig sterk" som enkelte gir inntrykk av (spesielt på CPU-fronten), får opp et par spørsmål: hvorfor bruker man penger på en så sterk CPU til en SPILL-konsoll (spill trenger ikke så kraftig CPU, hvorfor bruker man masse penger på en "ufattelig kraftig CPU", da), hvorfor er ikke denne CPUen brukt mer i tungregning?

AtW

5989992[/snapback]

Nå mener jeg å ha lest at Cell-prosessoren vil bli brukt til nettopp tungregning i andre maskiner som skal gjøre masse forskjellig

Når det gjelder gpu har jeg ikke hørt at denne skal brukes til annet en PS3.

5990116[/snapback]

Det er vel neppe samme sak som sitter i PS3 ville jeg tro, om disse ytelseantakelsene er rikitige, så er jo 10 PS3er på top50-lista over superdatamaskiner i verden. Jeg har rett og slett tlit tro på slike "mirakler", de skjer ikke så ofte. Hver gang en ny PS har blitt lansert har det vært sinnsyke spekulasjoner og skryt av ytelsen, hver gang har resultatet blitt mye mer edruelig, inntil den nye PS3en faktisk kommer, så tror jeg det kommer til å skje nå også.

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Cell-prosessoren er viden kjent som en superprosessor. Om den finnes i flere utgaver vet jeg ikke. Men som jeg har nevnt før er det arkitekturen i en konsoll som bestemmer hvor bra det blir og hvor lett den blir å programmere på. 360 har flere gode løsninger der bl.a unified shaders. Selv om man putter 1000 terbyte inn i en PS3 blir ikke den bedre av en grunn, da må arkitektur være tilsvarende.

Går utifra at PS3 også er full av smarte løsninger under skallet og jeg syntes heller Sony burde dele ut den infoen til nerdene, og ikke bare fortelle hvor kraftig den er om og om igjen.

Lenke til kommentar
Cell-prosessoren er viden kjent som en superprosessor.

Det er mye snakk om det ja, personlig tror jeg den er skrytt litt vel opp i skyene. Som sagt, med de ytelsestallene som er presentert, så får du like mye ytelse med 10 PS3, som med en superdatamskin på top50 lista som koster millioner.

AtW

Lenke til kommentar

Det er nok ikke helt sammenlignbart. Det blir som å sammenligne en PS2 med min kontorpc. Min kontorpc er mye mye kraftigere en PS2...mobilen min! høreapparatet til bestefar! er mye kraftigere enn PS2. Likevel er ingen av disse i nærheten av å levere samme kvalitetsspill som PS2.

Det er ikke bare pluss og minus som gjelder, og Cell-prosessoren sin kraft er nok teoretisk.

Endret av Dinsdale
Lenke til kommentar
Det er nok ikke helt sammenlignbart. Det blir som å sammenligne en PS2 med min kontorpc. Min kontorpc er mye mye kraftigere en PS2...mobilen min! høreapparatet til bestefar! er mye kraftigere enn PS2. Likevel er ingen av disse i nærheten av å levere samme kvalitetsspill som PS2.

Det er ikke bare pluss og minus som gjelder, og Cell-prosessoren sin kraft er nok teoretisk.

5990422[/snapback]

Jeg har aldri sagt at PS3 har for lite cpu-kraft, (eller er vel din antakelser om høreapparts CPU-kraft litt voldsomme :)). Jeg har sagt at jeg tviler på at Cell er så kraftige som enkelte hevder.

AtW

Lenke til kommentar

Hva om vi sier at dere er enige om å være uenige? :hmm:

Uansett så er det ikke noe tøft med en SUPER konsoll, med helt syk ytelse hvis den ikke har kvalitetspill!

Ville bare minne dere på det :yes:

<PEACE>

Endret av Tidus_hmm
Lenke til kommentar

Det som er morsomt når du spør en ps-fanboy,eller en person som rett og slett bare vil ha PS3,om korfor han velger den maskinen. Når han svarer, "CELL!! KOnge rox0r 111 CPU! Beste ever!".

Det er jo slik Sony ha lagt fram sin CELL egentlig!

EDIT: Som han over her har sagt, spillen. En konsoll er aldri bedre enn spillene som finnes til den ;)

Endret av Mala
Lenke til kommentar
har sagt at jeg tviler på at Cell er så kraftige som enkelte hevder.

AtW

5990447[/snapback]

Synes sony har gjort det smart å gi ut så lite informasjon til nå. Da kan vi bli tatt skikkelig på senga hvis det viser seg til å ta helt av :)

Hvem husker ikke all den hypen 360 fikk lenge før konsollen kom ut. Vi viste jo alt som var i maskinen og hva den kunne gjøre. Ikke at det gjorde noe, jeg ble skuffet over hvor dårlig spillene er i forhold til maskinvaren.

Kanskje sony vil ta oss på senga og BAM! så får vi de feteste spillene som noensinne er laget.

Kanskje de ikke vil skape den hypen som 360 og la kundene se selv. Er jo ikke lenge til E3 nå. I stedet for å skryte vilt av maskinen og gi ut masse bilder og info om konsollen som 360 gjorde så venter de til at kundene selv kan se hva den presterer.

Gleder meg mye til å se hva som skjer på E3. Jeg er mere spent på denne maskinen enn det jeg var med 360 nettopp fordi vi vet så lite om den.

Endret av avanore
Lenke til kommentar

AtW

5990447[/snapback]

Synes sony har gjort det smart å gi ut så lite informasjon til nå. Da kan vi bli tatt skikkelig på senga hvis det viser seg til å ta helt av :)

...I stedet for å skryte vilt av maskinen

Sony skryter jo villt og uhemmet av konsollene sine, eneste forskjellen er at MS faktisk kommer med fakta, istedenfor (evt i tillegg til :)) sinnsyke påstander.

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

AtW

5990447[/snapback]

...I stedet for å skryte vilt av maskinen

Sony skryter jo villt og uhemmet av konsollene sine, eneste forskjellen er at MS faktisk kommer med fakta, istedenfor (evt i tillegg til :)) sinnsyke påstander.

AtW

5990543[/snapback]

Ikke helt enig i det du sier der. MS tok jo helt av hvordan spillene var til 360! Hvem husker ikke PDZ og PG3 spesielt? Var ikke måte på hvor bra disse spillene skulle være. De klarte til og med legge ut bilder av PG3 som ikke er i nærheten av den grafikken spillet egentlig har.

Nå husker jeg ikke konkrete ting men MS klarte værtfall å lure meg at når 360 kom så var det snakk om Next Gen spill. Jeg var klar for hakeslep, ramle av stolen, sikle på skjermen og hoppe i taket. Men det har ennå ikke skjedd og tviler på at det kommer til å skje med den konsollen.

Da venter jeg på PS3

Endret av avanore
Lenke til kommentar
Det som er morsomt når du spør en ps-fanboy,eller en person som rett og slett bare vil ha PS3,om korfor han velger den maskinen. Når han svarer, "CELL!! KOnge rox0r 111 CPU! Beste ever!".

Det er jo slik Sony ha lagt fram sin CELL egentlig!

EDIT: Som han over her har sagt, spillen. En konsoll er aldri bedre enn spillene som finnes til den ;)

5990501[/snapback]

Akkurat det går begge veier.. bare at med 360 så erre: "LIVE! OMFG DRITFETTKULTOMG"

Lenke til kommentar
Jeg har aldri sagt at PS3 har for lite cpu-kraft, (eller er vel din antakelser om høreapparts CPU-kraft litt voldsomme :)). Jeg har sagt at jeg tviler på at Cell er så kraftige som enkelte hevder.

AtW

5990447[/snapback]

Mente ikke at du hadde sagt det. Jeg bare ville presisere hvor viktig arkitektur er. Og hvor lite viktig kraft kan være. Alltid fint med kraft, men det er ingen forutsetning for gode spill, grafikk eller annet. Derfor mente jeg at SOny burde matet nerdene med andre ting enn flops.

.kkrieger er et annet eksempel på at man også kan lage spill ektremt små ved hjelp av smarte algoritmer.

Lenke til kommentar
[

Nå husker jeg ikke konkrete ting men MS klarte værtfall å lure meg at når 360 kom så var det snakk om Next Gen spill. Jeg var klar for hakeslep, ramle av stolen, sikle på skjermen og hoppe i taket. Men det har ennå ikke skjedd og tviler på at det kommer til å skje med den konsollen.

Da venter jeg på PS3

5990576[/snapback]

PS3 blir en meget god konsoll. Men du kommer nok ikke til å få hakeslepp av denne heller, dessverre.

Alle som ikke var helt fornøyd med 360 legger sjelen sin i å tro at PS3 vil innfri alt det 360 ennå ikke har gjort. Det mener jeg er naivt.

Lenke til kommentar
PS3 blir en meget god konsoll. Men du kommer nok ikke til å få hakeslepp av denne heller, dessverre.

5990866[/snapback]

Hvis du ikke jobber for Sony og PS3 så kan du egentlig ikke uttale deg om jeg får det eller ikke da den ikke er kommet.

Hvis vi holder oss til fakta så kan jeg si at 360 ikke var noe til å hoppe i stolen av. Om PS3 leverer varene eller kommer på lik linje med 360 vet vi ikke før vi har maskinen.

Endret av avanore
Lenke til kommentar

Hehe..skjønner hva du mener. Men siden både du og jeg har sett, og vil se, alt av cg-filmer, ingame-filmer, preveiws og skjermbilder før man sitter med den i stuen, vil man på forhånd vite hva konsollen leverer og vel så det.

Hvis man klarer å la være å gjøre det jeg nevner er hakeslepp-muligheten større.

Lenke til kommentar
Hehe..skjønner hva du mener. Men siden både du og jeg har sett, og vil se, alt av cg-filmer, ingame-filmer, preveiws og skjermbilder før man sitter med den i stuen, vil man på forhånd vite hva konsollen leverer og vel så det.

Hvis man klarer å la være å gjøre det jeg nevner er hakeslepp-muligheten større.

5991003[/snapback]

Kommer nok til å suge til meg alt av informasjon om konsollen akkurat som jeg gjorde med 360 :)

Hvis vi får se uber grafikk og annet som jeg kan sikle over sier jeg ikke nei til det. Enda større grunn til å glede seg over hva som kommer. Men skal nok teste den før jeg kaster meg over maskinen som jeg gjorde med 360. Sjekke ut at det faktisk er like bra som har blitt vist i previews.

Gleder meg til E3.

Jeg trur Sony gjorde det smart å vente med å slippe ut masse info før E3.

Det kan bety 2 ting. Enten har de ikke så mye å vise frem eller så vil de bare vente til E3 og da tar det helt av.

Endret av avanore
Lenke til kommentar
Jeg ytrer igjen mitt ønske om dokumentasjon.

Det at DU VET hjelper ikke. Og den videoen du gav url til kom jeg ingen vei på. Fiks meg en ordentlig url der jeg slipper å vente på download pluss bli spammet av 200 ads. Men jeg er rimelig sikker på at jeg har sett den før, og fått bekreftet at dette var en mock-up. Altså, en fake.

(Uten å kunne si hvor, fordi jeg er usikker. Så jeg forbeholder meg retten å si det- men påstår ikke at det er sant)

Men gi meg en ordentlig URL. Så skal jeg se.

Og du er ikke rette typen til å si at jeg påstår andre har feil. Se signaturen min.  :thumbup:

5990174[/snapback]

Nå vet jeg ikke hvor gammel du er mentalt, men du drar dette fryktelig langt. Ikke at jeg er enig i det han sier om PS3, da jeg ikke har lest så mye om den.

Hvis det viser seg at han har rett i det han sier burde du nok skifte nick på dette forumet og aldri nevne dette her igjen.

Du mobber han ved å ha den signaturen, og mobbing foregår vel ikke på gamer.no forumet?

5990242[/snapback]

Jeg trekker ikke noe lengre enn absolutt nødvendig.

Han kommer med påstander hverken han eller Mr. Kutaragi kan backe opp.

Og gullkornet jeg har i signaturen forblir. Har du hørt ordtaket;

"Always keep your words sweet - in case you have to eat them..?"

Jeg er så sikker i min sak, at signaturen forblir. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...