Gå til innhold

PS3 og bakoverkompabilitet

Mazeking

Anbefalte innlegg

Ken kommer ikke med lovord som han ikke greier å holde.

5983787[/snapback]

:!:

5983889[/snapback]

Hja okei!! Der fekk eg dagens latter! Takk skal du ha Avean.

Eg såg forresten denne Motorstorm in-game demoen her for noen uker siden.Eg syns gjørme-fysikken såg meget god ut,men den var av heller laber kvalitet så eg velger å dømme utifra det eg ser på E3. Men at det blir like bra som Motorstorm pre-rendered edition 2k5, DET tviler eg på.

Ellers må eg si meg imponert over bakover kompitabiliteten til Sony,bedre grafikk eller ei,det er nok amnge som setter pris på å kunne spille klassikere fra både PS1/2 :)

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Avena, sjerp deg!! ps3 klarer dobbelt så bra grafikk som motorstorm e3 traileren.

med sånne uttalelser mister du all troverdighet, motorstorm avr pre rendra og GPU av nVIDIA blei ikkje laga før 3 måneda etter e3. En sånn partikkel effekt og skadefysikk som ble vist i motorstorm blir veldig vanskelig og kunne rendre i realtime.

for all del, eg håper du har rett for eg skal desidert kjøpe ein ps3 unansett, men det er lov og vere realistisk og heller bli positivt overaska enn og sitte med supre forventninger og e3 pre rendra video i bakhodet når du surre i gang motorstorm på ps3 din.

da kan du bli skuffa...

Lenke til kommentar

for all del, eg håper du har rett for eg skal desidert kjøpe ein ps3 unansett, men det er lov og vere realistisk og heller bli positivt overaska enn og sitte med supre forventninger og e3 pre rendra video i bakhodet når du surre i gang motorstorm på ps3 din.

da kan du bli skuffa...

5986311[/snapback]

Godt poeng... Tror nettopp dette er grunnen til at noen allerede er missfornøyd med X360.

Gleder meg til PS3 kommer ut og skal nok ha den. Men det skyldes ikke grafikken. Skal kjøpe PS3 pga jeg er fast tilhenger av noen spill som kun kommer her, og da er jo grafikken egentlig bare et bonus. Om gamle spill kommer i HD eller ikke bryr meg heller ikke bare de fungerer 100%.

Lenke til kommentar
At MotorStorm var dårligere enn vist på messen er feil. PS3 maskinen kan greie dobbelt så bra grafikk som det der. Men jeg gleder meg til messen som starter snart, da får dere sett det selv.

5985885[/snapback]

Jepp, jeg gleder meg jeg og. Neppe av samme grunn som deg ;)

Lenke til kommentar
At MotorStorm var dårligere enn vist på messen er feil. PS3 maskinen kan greie dobbelt så bra grafikk som det der.

Hadde vært fint hvis du kunne oppgi reelle kilder for alle disse fantastiske kunnskapene dine. Hvis du ikke kan grunngi slikt med troverdige kilder (nei, amatørmessige fanboy-sider telles ikke) så høres det bare ut som vås.

Endret av thomanil
Lenke til kommentar
http://theinquirer.net/?article=31247

Her er en liten artikkel om at ikke alt er rosenrødt enda med tanke på bakoverkompatibilteten. For de som måtte være interesserte :)

NB: The Inquirer er ikke verden beste kilde, husk husk :)

5986515[/snapback]

Vell, hvis du klikker deg inn på linken hvor Inquirer har kopiert informasjonen, så kan du lese en helt annen historie enn den som ikke er så rosenrød...

Sony UK programmøren nevnte bl.a. at et overaskende antall PS2-titler allerede virket fint på PS3 prototype hardwaren, og med å emulere PS2 sine veldig kompliserte processorer; så begynte store ladninger av PS2-spill også å virke.

Og at alt ser ut til å ligge i rute til at Sony vil klare målsetningen sin.

Deretter sier gameindustri.biz journalisten: selv om vår kilde var utelukkende positiv til fremgangen angående bakoverkompatibelitet, er det en veldig stor oppgave, og det vil bli veldig flaut dersom ikke Sony har alt klart til November.

Ergo det var bare gameindustry.biz som spekulerte.

Og journalisten i Inquirer gjorde jo bare slik som alle journalister gjør da han fremstilte spekulasjonene til gameindustri.biz sin journalist, som Sony UK kilden sine ord. Og for å gjøre historien enda litt mere intressant så påstår Inquirer-journalisten at Gameindustri.biz hevder at 'en kilde i Sony UK hevder at de har ett problem', noe som jeg ikke vil si at gameindustri.biz hevdet.

Dette er selvfølgelig sikkert veldig god journalistikk, som gjør det mere morsomt å lese, men hvis du vil få vite mest fakta om saken og mindre oppspinn, er det en fordel å klikke deg inn mot original-linken. :)

En god tommelfingel-regel jeg prøver å bruke på diskusjonsforum, er å alltid linke til original-artikkell om mulig. :)

Lenke til kommentar
Har holdt meg for god for å diskutere med deg dark by design, siden jeg vet hvilken forumpersonlighet du har. Men etter siste posten din så ber du om det:

Demoen av anda er en morsom teknologidemo Sony har brukt for å illustrere fysikk. Hvis du har fått med deg pressekonferansen til Sony, brukte de både den gamle demoen og en nyere utgave som er beregnet for PS3. Det har ingenting med grafikken å gjøre og kun ment for å demonstrere forskjellen mellom fysikken.

Men jeg skjønner meg ikke på noe av det du sier egentlig, hvis du åpenbart trodde at dette var en grafikkdemo, hvordan klarer du å tvile at PS3 ikke greier dette ? Grafikken på vannet der kunne jo ha blitt vist for flere år siden. Tror du er mer opphengt i å "Jeg tror ikke på hva Sony sier uansett". Dette startet da Sony demonstrerte grafikken fra en FMV sekvens fra Final Fantasy VII da PSX ble lansert. Dette har aldri blitt sagt at det var ingame heller og Sony er langtifra den eneste som demonstrerer spill med fmv klipp. Jeg ser ikke helt problemet med dette, men Xbox fans bruker dette IMOT Sony. Ikke skjønner jeg hvorfor da det ikke er noe ille i det hele tatt.

Var mange som trodde MotorStorm var prerendra også da først vist siden Xbox fans nekta å tro det der kjørte på PS3. Utviklerne tilbakeviste dette og nVIDIA selv brukte denne demoen for å viste kraften til PS3. Faktisk gikk de så langt som å holde enda ett møte hvor de kjørte MotorStorm LIVE på PS3. Dette kan IGN og Gamespot bekrefte.

Du kan gjerne fortsette med å prøve å argumentere mot PS3 men skaff deg litt ordentlig informasjon først. Å diskutere mot meg skal du slite ganske mye med ;) Jeg sitter med ufattelig mye info om begge maskinene.

Jeg har i det minste holdt meg til diskusjonen her mens du kommer med personal angrep, noe som betyr at du egentlig ikke sitter med noe info men er her for å bare irritere. Regner med du får Advarsel av Gamer.no snart.

5984420[/snapback]

Du må bare ro til krampen tar deg Avean. Men faktum er det at den båten din... Den synker. KJAPT.

Dobbelt så bra grafikk som E3 2005 videoen du liksom, ler meg ihjel!

Utover det, hvis ikke du kommer med noen andre kilder enn dine guddommelige kunnskaper om begge maskinene tror jeg fler og fler kommer til å innse at du bedriver litt ønsketenkning her.

Men det virker jo som om du har like god selv-innsikt som Martin Schanche- så jeg ser ikke for meg noe kildeliste med det første. Men du kjenner tydeligvis Mr. Kutaragi veldig godt siden du har 'all the scoops on PS3' - du får fikse et eksklusivt intervju med han for gamer.no da!

Lykke til! :thumbup:

Endret av dark by design
Lenke til kommentar
Tror dark by design og Avean skal stoppe her. Dere kommer ingen vei likevel. Vent til E3 er over så kan vi ta det igjen.

5989827[/snapback]

Enig. Men du kan ikke nekte på at det er latterlig det han skriver.

5989856[/snapback]

Det som er viktig er å vite når man skal stoppe. Tror de fleste her vet hvor hver enkelt står i forhold til dette.

Lenke til kommentar
Tror dark by design og Avean skal stoppe her. Dere kommer ingen vei likevel. Vent til E3 er over så kan vi ta det igjen.

5989827[/snapback]

Enig. Men du kan ikke nekte på at det er latterlig det han skriver.

5989856[/snapback]

Jeg har kommet med argumenter mens dark by design ikke kommer med noe. Han sier jeg har feil og thats it ! For en smart fyr !

Jeg skrev at PS3 har muligheten for å produsere grafikk som er dobbelt så bra som vist i MotorStorm klippet. Dette baserer jeg på hva jeg har sett og lest om både RSX og Cell. Du vet tydeligvis ikke hvor ufattelig sterk denne konsollen er så foreslår du leser litt mer om den.

Og for å bevise ytterligere at MotorStorm klippet faktisk VAR ekte så her er ett videoklipp mens en fyr spiller det.

http://translate.google.com/translate?hl=e...hl%3Den%26lr%3D

Er ingenting forskjell fra videoklippet fra konferansen og ingame her. Akkurat samme bruk av shader og HDR lys som skaper ett photorealistisk bilde.

Nå har jeg både skrevet og dokumentert for mine argumenter. Hvem er det som er mest latterlig ? Den som faktisk kommer med informasjon eller den som sitter og sier "LOL HAHAHA DU HAR FEIL".

Voks opp lille venn.

La oss holde tråden ontopic nå.

Lenke til kommentar

Jeg skrev at PS3 har muligheten for å produsere grafikk som er dobbelt så bra som vist i MotorStorm klippet. Dette baserer jeg på hva jeg har sett og lest om både RSX og Cell. Du vet tydeligvis ikke hvor ufattelig sterk denne konsollen er så foreslår du leser litt mer om den.

Igjen, fint om du oppgir noen konkrete kilder istedet for bare å generelt referere til din utrolige kunnskap om denne teknologien. F.eks troverdige artikler som sammenligner med f.eks Xbox 360? Throw us a bone here.

Lenke til kommentar

Du vet at "det baserer jeg på det jeg har lest" ikke er et argument? Dokumenter disse påstandene, så har du argumenter.

At en konsoll skal være så "ufattelig sterk" som enkelte gir inntrykk av (spesielt på CPU-fronten), får opp et par spørsmål: hvorfor bruker man penger på en så sterk CPU til en SPILL-konsoll (spill trenger ikke så kraftig CPU, hvorfor bruker man masse penger på en "ufattelig kraftig CPU", da), hvorfor er ikke denne CPUen brukt mer i tungregning?

AtW

Lenke til kommentar
[t en konsoll skal være så "ufattelig sterk" som enkelte gir inntrykk av (spesielt på CPU-fronten), får opp et par spørsmål: hvorfor bruker man penger på en så sterk CPU til en SPILL-konsoll (spill trenger ikke så kraftig CPU, hvorfor bruker man masse penger på en "ufattelig kraftig CPU", da), hvorfor er ikke denne CPUen brukt mer i tungregning?

AtW

5989992[/snapback]

Nå mener jeg å ha lest at Cell-prosessoren vil bli brukt til nettopp tungregning i andre maskiner som skal gjøre masse forskjellig

Når det gjelder gpu har jeg ikke hørt at denne skal brukes til annet en PS3.

Lenke til kommentar

Jeg ytrer igjen mitt ønske om dokumentasjon.

Det at DU VET hjelper ikke. Og den videoen du gav url til kom jeg ingen vei på. Fiks meg en ordentlig url der jeg slipper å vente på download pluss bli spammet av 200 ads. Men jeg er rimelig sikker på at jeg har sett den før, og fått bekreftet at dette var en mock-up. Altså, en fake.

(Uten å kunne si hvor, fordi jeg er usikker. Så jeg forbeholder meg retten å si det- men påstår ikke at det er sant)

Men gi meg en ordentlig URL. Så skal jeg se.

Og du er ikke rette typen til å si at jeg påstår andre har feil. Se signaturen min. :thumbup:

Endret av dark by design
Lenke til kommentar

Hehe.. Snodig hvordan disse diskusjonene butter ned i de samme personene hver gang...

Vi har Avean, som hardnakket sverger til PS3, og gir inntrykk av at har "peil" med sin mangel på dokumentasjon. "Det bare er sånn fordi jeg vet det!".

Så kommer dark by design og som går til personlig angrep på Avean, men stiller seg vel egentlig bare kritisk til utsagnene. kommer ikke med noen motargumenter. Og da heller ikke noen motdokumentasjon. "Du har feil fordi jeg vet du har feil!" Ev: "Du har feil fordi det høres usannynlig ut!"

Og til sist Dinsdale, som jeg egentlig står i midten, hopper litt hit og dit i diskusjonen, men er vel den som prøver å holde en viss klasse over diskusjonen.

Some things never change.. ;) Dette er vel 5te topic'n jeg har sett dette skje (-+).

Lenke til kommentar
Jeg ytrer igjen mitt ønske om dokumentasjon.

Det at DU VET hjelper ikke. Og den videoen du gav url til kom jeg ingen vei på. Fiks meg en ordentlig url der jeg slipper å vente på download pluss bli spammet av 200 ads. Men jeg er rimelig sikker på at jeg har sett den før, og fått bekreftet at dette var en mock-up. Altså, en fake.

(Uten å kunne si hvor, fordi jeg er usikker. Så jeg forbeholder meg retten å si det- men påstår ikke at det er sant)

Men gi meg en ordentlig URL. Så skal jeg se.

Og du er ikke rette typen til å si at jeg påstår andre har feil. Se signaturen min.  :thumbup:

5990174[/snapback]

Nå vet jeg ikke hvor gammel du er mentalt, men du drar dette fryktelig langt. Ikke at jeg er enig i det han sier om PS3, da jeg ikke har lest så mye om den.

Hvis det viser seg at han har rett i det han sier burde du nok skifte nick på dette forumet og aldri nevne dette her igjen.

Du mobber han ved å ha den signaturen, og mobbing foregår vel ikke på gamer.no forumet?

Endret av avanore
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...