Gå til innhold

PS3 og bakoverkompabilitet

Mazeking

Anbefalte innlegg

Man blir vel kanskje heller skuffet over alle feilene som kommer frem i den høyere oppløsningen.

5980561[/snapback]

Kan jo hende at PS3 slenger på AA i tillegg til høyere oppløsning, da begynner det å hjelpe litt.

5980607[/snapback]

Det gjør jo bare bildet litt klarere. Men mangelen på polygoner og udetaljerte teksturer er jo fortsatt der. Det kommer nok til å være noe ala det Xbox 360 har. Høyere oppløsning og kanskje AA. Ikke altfor mye å juble for.

Endret av Phoenixs
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Man blir vel kanskje heller skuffet over alle feilene som kommer frem i den høyere oppløsningen.

5980561[/snapback]

Kan jo hende at PS3 slenger på AA i tillegg til høyere oppløsning, da begynner det å hjelpe litt.

5980607[/snapback]

Det gjør jo bare bildet litt klarere. Men mangelen på polygoner og udetaljerte teksturer er jo fortsatt der. Det kommer nok til å være noe ala det Xbox 360 har. Høyere oppløsning og kanskje AA. Ikke altfor mye å juble for.

5980685[/snapback]

Rolig. Jeg sa at det hjelper litt, ikke at det virker som tryllestøv. :)

Lenke til kommentar

Syntes egentlig det er merkelig hvis PS3 støtter alle spillene til PS2. Problemet til 360 er at det sitter Nvidia-cpu i xbox 1 og en ATI-cpu i 360. Da blir det kompabilitetsproblemer og da må alle spillene "portes" til 360.

Mtk på at det finnes ca 1 mrd spill til PS2 høres det rart ut. Det sitter jo ikke samme gpu i PS2 og PS3.

Men bevares, er det riktig er ingenting bedre enn det.

Lenke til kommentar

Hadde alle PS2 spill vært laget i vectors, hadde dette vært mulig. Da kan man skalere opp å ned til krampen tar deg, uten noen forskjell i kvaliteten.

Men å putte et gammelt ps2 spill i ps3 og så blir grafikken og bildet bedre er noe tull.

Ken Kutaragi har jo også sagt at gamle filmer skal kunne bli gjort om til HD kvalitet med PS3.

Når skal folk skjønne at de må vente til Sony lanserer maskinen før de tror og håper så mye.. `?

Lenke til kommentar
Syntes egentlig det er merkelig hvis PS3 støtter alle spillene til PS2. Problemet til 360 er at det sitter Nvidia-cpu i xbox 1 og en ATI-cpu i 360. Da blir det kompabilitetsproblemer og da må alle spillene "portes" til 360.

Mtk på at det finnes ca 1 mrd spill til PS2 høres det rart ut. Det sitter jo ikke samme gpu i PS2 og PS3.

Men bevares, er det riktig er ingenting bedre enn det.

5983617[/snapback]

Btw, det er vel GPU og ikke CPU ?

Lenke til kommentar
Hadde alle PS2 spill vært laget i vectors, hadde dette vært mulig. Da kan man skalere opp å ned til krampen tar deg, uten noen forskjell i kvaliteten.

Men å putte et gammelt ps2 spill i ps3 og så blir grafikken og bildet bedre er noe tull.

Ken Kutaragi har jo også sagt at gamle filmer skal kunne bli gjort om til HD kvalitet med PS3.

Når skal folk skjønne at de må vente til Sony lanserer maskinen før de tror og håper så mye.. `?

5983693[/snapback]

Hvorfor det ? PS2 hadde jo bakoverkompatibilitet og det ble mye bedre grafikk der samt raskere loading. Alt fra shading til AA kan brukes for å gjøre grafikken på PS2 spill bedre. Blir selvsagt ikke den ENORME forskjellen men vi har nå muligheten ihvertfall, mens Xbox360 IKKE har det i det hele tatt. Ser ikke helt problemet gitt.

Ken Kutaragi lover mye ja men han har også verdens beste team bak seg og som han sa selv "Nextgen starter når vi lanserer det".

Dere xbox fans må slutte å bekymre dere over PS3. Ken kommer ikke med lovord som han ikke greier å holde.

Endret av Avean
Lenke til kommentar
Dere xbox fans må slutte å bekymre dere over PS3. Ken kommer ikke med lovord som han ikke greier å holde.

5983787[/snapback]

Nå kjenner jeg ikke denne Ken, men sony skryter jo per default konsollene sine over alle støvleskaft, og sprer rent piss om ytelsen. Tror fortsatt jeg har en PS1-brosjyre liggende der de skryter av at den er 50 ganger kraftigere enn en PC.

AtW

Lenke til kommentar
Blir selvsagt ikke den ENORME forskjellen men vi har nå muligheten ihvertfall, mens Xbox360 IKKE har det i det hele tatt. Ser ikke helt problemet gitt.

5983787[/snapback]

Huh? Sist jeg sjekket kjørte Xbox360 en stadig større liste med Xbox spill i 720p og med AA, vet ikke helt hva "annet" du mener som kan gjøres.

Lenke til kommentar
Ken kommer ikke med lovord som han ikke greier å holde.

5983787[/snapback]

Jeg ler meg ihjel...! :!:

Jeg husker så godt den anda som plasket rundt i vannet.. Og har enda til gode å se så bra grafikk på PS2. Men du kjenner tydeligvis Herr Kutaragi bedre enn oss andre her inne.

Så jeg bør vel bare kneppe igjen. :dontgetit:

Løk, sånne barn som deg Avean klarer jeg ikke. Eneste som står oppi hodet ditt er;

"Jeg har sjeldent rett, men *aldri* feil."

Lenke til kommentar

Har holdt meg for god for å diskutere med deg dark by design, siden jeg vet hvilken forumpersonlighet du har. Men etter siste posten din så ber du om det:

Demoen av anda er en morsom teknologidemo Sony har brukt for å illustrere fysikk. Hvis du har fått med deg pressekonferansen til Sony, brukte de både den gamle demoen og en nyere utgave som er beregnet for PS3. Det har ingenting med grafikken å gjøre og kun ment for å demonstrere forskjellen mellom fysikken.

Men jeg skjønner meg ikke på noe av det du sier egentlig, hvis du åpenbart trodde at dette var en grafikkdemo, hvordan klarer du å tvile at PS3 ikke greier dette ? Grafikken på vannet der kunne jo ha blitt vist for flere år siden. Tror du er mer opphengt i å "Jeg tror ikke på hva Sony sier uansett". Dette startet da Sony demonstrerte grafikken fra en FMV sekvens fra Final Fantasy VII da PSX ble lansert. Dette har aldri blitt sagt at det var ingame heller og Sony er langtifra den eneste som demonstrerer spill med fmv klipp. Jeg ser ikke helt problemet med dette, men Xbox fans bruker dette IMOT Sony. Ikke skjønner jeg hvorfor da det ikke er noe ille i det hele tatt.

Var mange som trodde MotorStorm var prerendra også da først vist siden Xbox fans nekta å tro det der kjørte på PS3. Utviklerne tilbakeviste dette og nVIDIA selv brukte denne demoen for å viste kraften til PS3. Faktisk gikk de så langt som å holde enda ett møte hvor de kjørte MotorStorm LIVE på PS3. Dette kan IGN og Gamespot bekrefte.

Du kan gjerne fortsette med å prøve å argumentere mot PS3 men skaff deg litt ordentlig informasjon først. Å diskutere mot meg skal du slite ganske mye med ;) Jeg sitter med ufattelig mye info om begge maskinene.

Jeg har i det minste holdt meg til diskusjonen her mens du kommer med personal angrep, noe som betyr at du egentlig ikke sitter med noe info men er her for å bare irritere. Regner med du får Advarsel av Gamer.no snart.

Endret av Avean
Lenke til kommentar

(Min utheving)

Å diskutere mot meg skal du slite ganske mye med ;) Jeg sitter med ufattelig mye info om begge maskinene.

Hehe javel. Rart du ikke visste at 360 skalerer opp oppløsning + legger på AA på gamle titler da. Hvis jeg hadde vært deg hadde jeg moderert meg litt inntil PS-vidunderet blir lansert eller vi iallfall får litt mer bekreftet in-game filmer fra PS3-titler. Foreløpig er det bare hype. :)

Endret av thomanil
Lenke til kommentar
Var mange som trodde MotorStorm var prerendra også da først vist siden Xbox fans nekta å tro det der kjørte på PS3. Utviklerne tilbakeviste dette og nVIDIA selv brukte denne demoen for å viste kraften til PS3. Faktisk gikk de så langt som å holde enda ett møte hvor de kjørte MotorStorm LIVE på PS3. Dette kan IGN og Gamespot bekrefte.

Den første motor storm videoen var vel faktisk pre-rendret. Sony viste en video av faktisk gameplay for bare noen uker siden. (mulig det var mer) Grafikken var veldig god, men langt fra hva videoen viste.

Jeg skjønner heller ikke helt hva du mener med at ken alltid holder hva han lover. Hvis du har så mye informasjon om Playstation og xbox som du sier burde du for lengst ha fått med deg at ps2 ikke viser toy story grafikk. :no:

En helt annen ting:

Det med at 360 allerede viser spill i HD er vel pga at spillene er laget fra grunnen av med denne muligheten?eller? (husker ikke hvem som sa dette da...) :)

Endret av ReSSaA
Lenke til kommentar
Faktisk gikk de så langt som å holde enda ett møte hvor de kjørte MotorStorm LIVE på PS3. Dette kan IGN og Gamespot bekrefte.

5984420[/snapback]

Ja, og IGN var lite imponert i forhold til traileren som ble vist på forrige E3.

Men nå får vi jo et skikkelig inntrykk om kort tid; de skal jo visstnok vise det frem live på E3 :)

Lenke til kommentar
Så lenge det finnes 30 millioner ekstreme fanboys som avean kan Ken og co gjøre og si og presentere akkurat det de vil. At folk har et nærmest religiøst forhold til en konsoll er ikke sunt.

5985026[/snapback]

Jeg har veldig strenge krav til både spill og konsoll men Sony har gitt meg en trygghet med PSX og PS2. Det er en konsoll jeg har hatt over 5 år, og selv om det har kommet nyere konsoller har de ikke kunnet matche den. Sånt blir jeg imponert over og derfor jeg viser min respekt til Sony.

At MotorStorm var dårligere enn vist på messen er feil. PS3 maskinen kan greie dobbelt så bra grafikk som det der. Men jeg gleder meg til messen som starter snart, da får dere sett det selv.

Lenke til kommentar
Så lenge det finnes 30 millioner ekstreme fanboys som avean kan Ken og co gjøre og si og presentere akkurat det de vil. At folk har et nærmest religiøst forhold til en konsoll er ikke sunt.

5985026[/snapback]

At MotorStorm var dårligere enn vist på messen er feil. PS3 maskinen kan greie dobbelt så bra grafikk som det der. Men jeg gleder meg til messen som starter snart, da får dere sett det selv.

5985885[/snapback]

Hvordan vet du det? Det må jo være vill gjetting. Ingen har noen peiling på hva PS3 kan klare enda og det er akkurat slike ting som gjør deg til en ekstrem fanboy som du igjen fornekter å være. :no:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...