Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ulyd i fremre hjuloppheng BMW 318T

Anbefalte innlegg

Hei,

Hører "klukking" når jeg kjører over små ujevnheter i veien. Hører lydene først og fremst ved lav hastighet, men det er noen ørsmå vibrasjoner i høyere hastigheter.

Kan dette være tegn på feil justert forstilling?

Andre tips?

<Svalmeister>

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei,

Hører "klukking" når jeg kjører over små ujevnheter i veien. Hører lydene først og fremst ved lav hastighet, men det er noen ørsmå vibrasjoner i høyere hastigheter.

Kan dette være tegn på feil justert forstilling?

Andre tips?

<Svalmeister>

5957657[/snapback]

Nå har jeg absolutt NULL peiling på bmw, men det er ikke uvanlig at fjærbeinslagrene lager slike lyder når de begynner å bli slitne. Ellers er du vel inne på det selv. Sjekk bærekuler, stabilisatorstag etc etc....

OG: hvis vi tenker at klukkinga og vibrasjoner i fart er to forskjellige ting (siste kan være dårlige balanserte dekk, kast i felg etc) kan det være andre ting som ligger og dunker. Eksosanlegg, feks.

Mange muligheter altså. Oppfordrer Bmw-eiere til å svare, dette kan jo være en gjengangerfeil....

Lenke til kommentar

Slitte foringer/bærekuler...

Jekk opp bilen og ta tak oppe og nede på hjulet og prøv å vrikk på det.. det skal være helt fast og fint.. Får du beveget hjulet når du gjør det så er det slakk og det er slitasje i forstillinga. Kan også være paralellstaget..

Endret av MicrolaXx
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...