efikkan Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 Hei! Jeg trenger å vite hvordan jeg kan betale med Paypal. Jeg har ordnet nettbank og VISA-kort. Hvordan foregår betalingen? Trekkes summen automatisk fra min konto, eller må jeg først overføre til en Paypal-konto og så betale til mottaker? Tar det lang tid fra jeg registrérer meg til jeg får betalt og pengene har kommet frem? Jeg er takknemlig for alle svar. Om denne diskusjonen passer bedre et annet sted så flytt den. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
BMP Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 Du registrerer deg som paypalkunde og mottar et brukernavn og passord, når du skal betale noe logger du bare inn og trykker "next" et par ganger så er betalingen utført. Jeg bruker det masse selv på EBAY! funker fett! Lenke til kommentar
Booz Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 (endret) Pengene blir automatisk trukket fra visa kortet ditt, til paypal kontoen og så til mottaker. Fra du kjøper noe og betaler med paypal så går det bare sekunder før mottaker har fått besjed om at har motatt penger fra deg. Har aldri hatt problem med paypal, og har handlet endel fra utlandet, bla på ebay. Edit: BMP var raskere enn meg ;P Endret 20. april 2006 av Booz Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 20. april 2006 Forfatter Del Skrevet 20. april 2006 Tar det tid før jeg kan ta ibruk en Paypal-konto? Lenke til kommentar
Ulkesh Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 Tar jeg ikke feil, så trekkes det mellom 5 til 10 dollar fra din konto for å sjekke at alt fungerer. Disse får du tilbake etter ett par dager. Deretter kan du bruke kontoen til hva du vil. Dersom du skal hente innbetalte penger fra PayPal ned til din konto i norsk valuta, tar dette mellom 3 til 7 dager, og du taper oppmot 2 % av beløpet i gebyr. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 20. april 2006 Forfatter Del Skrevet 20. april 2006 Jeg har lest noe om at jeg må passe på at det er bankkontoen min det blir trekt fra, og ikke selve kredittkortet, siden det kan bli dyrt. Stemmer dette? Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 Jeg har lest noe om at jeg må passe på at det er bankkontoen min det blir trekt fra, og ikke selve kredittkortet, siden det kan bli dyrt. Stemmer dette? 5957830[/snapback] Litt vrient problemstilling men : betale du på kreditt blir dyrare enn om du har penger på konto som er dine dvs. + 1000 og ikke disponibelt -1000. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 20. april 2006 Forfatter Del Skrevet 20. april 2006 Jeg har lest noe om at jeg må passe på at det er bankkontoen min det blir trekt fra, og ikke selve kredittkortet, siden det kan bli dyrt. Stemmer dette? 5957830[/snapback] Litt vrient problemstilling men : betale du på kreditt blir dyrare enn om du har penger på konto som er dine dvs. + 1000 og ikke disponibelt -1000. 5958104[/snapback] Det er mer enn nok på kontoen. Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 Jeg har lest noe om at jeg må passe på at det er bankkontoen min det blir trekt fra, og ikke selve kredittkortet, siden det kan bli dyrt. Stemmer dette? 5957830[/snapback] Litt vrient problemstilling men : betale du på kreditt blir dyrare enn om du har penger på konto som er dine dvs. + 1000 og ikke disponibelt -1000. 5958104[/snapback] Det er mer enn nok på kontoen. 5958131[/snapback] Da er det vel en vurdering etter hvor ofte du kommer til å bruke paypal. Men det er rask og komfortabelt og sikker til tross at det koster litt. Men du verden ,det gjør det allikevel hvis du skal bruke en "skranke", eller noe annet. Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 Er det snakk om eBay betaling via paypal. I så fal er det veldig enkelt og praktisk å bruke. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 20. april 2006 Forfatter Del Skrevet 20. april 2006 Er det snakk om eBay betaling via paypal. I så fal er det veldig enkelt og praktisk å bruke. 5958234[/snapback] Nei det er ikke betaling via ebay. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 21. april 2006 Forfatter Del Skrevet 21. april 2006 (endret) Etter at jeg har registrért meg, fikk jeg beskjed om For your security, PayPal asks that you confirm your email address.. Er dette noe jeg må gjøre? De eneste linkene jeg fant var for såkallt "extended use", noe som bruker kredittkort-delen av Visa-kortet mitt, noe som jeg ikke vil bruke. Kan jeg likevel sende penger uten å gjøre dette? Jeg skal ikke sende mange hundre kronene om gangen. Kan noen svare på dette? Edit: Jeg fant ut av det. Endret 21. april 2006 av efikkan Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 Du har en begrensning på hvor mye du kan sende i måneden med paypal. Er vel ca $750 om jeg ikke tar feil. For å få unlimited på dette må du få verifisert kontoen din. Dette tar vanligvis et par dager. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå