IngarStene Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 Har nettopp kjøpt ny Apacer RAMbrikke til min eldrende Intel Socket 478 maskin. Driver den på et MSI 845GE Max hovedkort. Jeg ante selvsagt fred og ingen fare, satte brikken i slot nr 2 med den gamle 512 brikka i slot 1. Men, da jeg startet maskinen ble det problemer. Dens første reaksjon er å reboote automatisk før den gikk videre. Så, rett før den nådde Windows loadingen, reboota den igjen. Her fortsetter den å reboote helt til jeg eventuelt slår den av. Minnebrikka funker uten problem på andre maskiner i huset.. Jeg har ingen anelse om hva som kan være galt, selv om jeg mistenker at hovedkortet kan være krepert. Er det rett av meg og anta dette? Min stående 512 brikke er av nøyaktig samme type som den nye.. Noen med peiling på årsaken? Lenke til kommentar
csViRuS Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 Har du prøvd å bytte om slottene på de? eller bare å kjøre på den ene og se om det virker.....? Lenke til kommentar
Sweet Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 Gjør som csVirus sier, prøv med bare den nye brikken, se om du får samme problemet da.. dersom du får det så er det brikken som er defekt Lenke til kommentar
IngarStene Skrevet 20. april 2006 Forfatter Del Skrevet 20. april 2006 Har prøvd å kjøre med den nye alene, det funker ikke. Men, jeg klarer fint å kjøre en annen maskin i huset med samme brikken. Lenke til kommentar
Sweet Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 Har du sett noen "komptaibilitets lister" fra MSI? De fleste HK produsenter har lister over hvilken ram og hastighet som er testet og fungerer med deres HK, er ikke sikkert apacer sto på den listen Lenke til kommentar
IngarStene Skrevet 21. april 2006 Forfatter Del Skrevet 21. april 2006 Min nye minnebrikke er nøyaktig lik den forrige, som også var Apacer. Eneste forskjell er at den er på 1gb kontra den gamles 512mb. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå