Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ventrilo server på wlan

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har skaffet meg programmet Ventrilo, for å snakke med noen kompiser mens vi spiller WoW...

Uansett, så lagde jeg en server på PC'en min, og de andre vennene mine klarte fint å koble seg til. Det jeg oppdaget, var at det tok ca. 5-7 sekunder før det vi sa kom frem til de andre. Jeg tenkte at det var fordi jeg hadde serveren på samme PC som jeg spilte med, så jeg lagde en ny en, på en PC som er koblet til WLANet mitt.

Men nå klarer jeg ikke å koble til den serveren selv engang fra min PC!

Noen ideer? :hmm:

(btw... er ganske fersk når det kommer til WLAN og ventrilo, så vær vennlige å forklare kompliserte ting for meg nøye :whistle: )

Takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
heh, ganske fersk på ventrilo, som sagt... public servers? koster det noe? skulle gjerne likt å vite litt mer om det, ja  :dribble:

5958175[/snapback]

Vet ikke om det er linja som er problemt for du burde fått koblet til. Men Du kan jo prøve noe som heter teamspeak da som er ganske likt ventrilo. men jeg liker det programmet bedre. kanskje du får det til da

Lenke til kommentar
heh, ganske fersk på ventrilo, som sagt... public servers? koster det noe? skulle gjerne likt å vite litt mer om det, ja  :dribble:

5958175[/snapback]

Vet ikke om det er linja som er problemt for du burde fått koblet til. Men Du kan jo prøve noe som heter teamspeak da som er ganske likt ventrilo. men jeg liker det programmet bedre. kanskje du får det til da

5958263[/snapback]

Nei, det vil ikke funke. Teamspeak krever enda mer av linja, så det er ikke noe å anbefalle.

Lenke til kommentar

Uten å gå for myeni detalj for jeg fikk en kompis på universitetet til å hjelpe meg :p

MEN: Det kan være at du ikke bruker rette ip adresser...

Når jeg satte opp server på min maskin kunne jeg alene koble til... Så etter mye om og men var det at ruteren gir ut en annen ip til folk som sitter utenfor og vil inn...

Altså har du en hoved ip og en offentlig ip :p

Mye hjelp i det ??

Ip som du skal gi ut

For din egen ip er det så enkelt som å påne kjør -> skrive cmd -> ipconfig

Der er den egentlige ip en din :p

Endret av tor_bjarne
Lenke til kommentar

ja, det ble jeg klar over... (stresset litt med det der da jeg satte opp første server :) )

men det egentlige problemet mitt var jo at det tok 5-7 sekunder før jeg fikk svar på det jeg sa til de som var koblet på serveren.

vurderer å skaffe ny linje nå, så jeg takker alle som hjalp her :D

super side, med supre folk :thumbup:

Lenke til kommentar
ja, det ble jeg klar over... (stresset litt med det der da jeg satte opp første server  :) )

men det egentlige problemet mitt var jo at det tok 5-7 sekunder før jeg fikk svar på det jeg sa til de som var koblet på serveren.

vurderer å skaffe ny linje nå, så jeg takker alle som hjalp her  :D

super side, med supre folk  :thumbup:

5960283[/snapback]

Det finnes mange public servere. Spør noen om du kan få en gratis kanal på f.eks clanmatch @ Quakenet. Er ikke noe poeng å kjøpe ny linje, det vil funke dårlig om du ikke sitter med SHDSL+ +/ ADSL 2

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...