Gjest Slettet+781234 Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 (endret) Hei! Er ute etter god og detaljert lyd, men treng ikkje spele so høgt. Eg lurer derfor på om det er nokon som har nokre gode råd å gi? Det er ikkje tillaga for høgtalarar i dørene på bilen, og det er heller ikkje plass (dør-dybde). Dei einaste høgtalarane som er i bilen originalt er to stk 4" coax framme i dashbordet, samtidig som det er "klargjort" for høgtalarar bak i hattehylla. Hadde egentlig planar om komponentsett, men da må eg som sagt ordne med dørene. Kanskje lage til nytt dørpanel i glasfiber, men er ganske blank på dette, så er vel kanskje å vere litt for optimistisk? Hadde tenkt å investere i to stk BF1702, en til frontsettet, og en, brukopla, til ein sub eller to. Treng eg alt dette? Er det andre løysingar der eg kan få like god lyd? Endret 20. april 2006 av Slettet+781234 Lenke til kommentar
Jtand Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 (endret) Det er mye du kan gjøre for å få god lyd. Anbefaler å bruke dette oppsettet som du går etter. Eventuelt så kan du bruke en 4-kanals forsterker. Du kan kjøpe et ferdig sett med dørpaneler laget i MDF med hull for 6,5" høyttalere. Koster vel rundt 1500 kr. Husker ikke linken, spør Jalla. Fine forsterkere du har blinket ut. - Har du CD-spiller og subwoofer fra før? - Hva er budsjettet ditt? Endret 22. april 2006 av Jtand Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 Dei einaste høgtalarane som er i bilen originalt er to stk 4" coax framme i dashbordet Da har du plass til 4" komponentsett. Ville gått for det og basser bak. Hvor store høyttalere er det klargjort for bak? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+781234 Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 Det er mye du kan gjøre for å få god lyd. Anbefaler å bruke dette oppsettet som du går etter. Eventuelt så kan du bruke en 4-kanals forsterker. Du kan kjøpe et ferdig sett med dørpaneler laget i MDF med hull for 6,5" høyttalere. Koster vel rundt 1500 kr. Husker ikke linken, spør Jalla. Fine forsterkere du har blinket ut. - Har du CD-spiller og subwoofer fra før? - Hva er budsjettet ditt? 5965097[/snapback] Eg har Pioneer DEH - 30MP CD-spiller. Budsjettet mitt er vel litt over 5k nå etter at CD-spilleren er kjøpt. Vurderer å gå for BF0804, og la dei to bakerste kanalane drive sub, som mest sansynligvis blir DY9310. Men er fortsatt usikker på dette med frontsett. Og siden sub m. forsterker og kabling etc blir nesten 4k, er det ikkje mykje igjen til frontsettet og det som laga godlyd:/ Da har du plass til 4" komponentsett.Ville gått for det og basser bak. Hvor store høyttalere er det klargjort for bak? 5965226[/snapback] 4" komponentsett? Hvor får eg tak i det? Bak i hattehylla er det ca 15cm opning ned til bagasjerommet. Som du ser er budsjettet begrensa. :S Lenke til kommentar
Jtand Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 Om du tenker å ha høyttalere i hattehylla, glem det. Det får du ikke lov til! Eltek har 4" coax-høyttalere, se her. Har ikke hørt de selv, men andre har sagt at det er OK lyd. Tips til subwoofer. Eventuelt denne. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+781234 Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 Om du tenker å ha høyttalere i hattehylla, glem det. Det får du ikke lov til! Eltek har 4" coax-høyttalere, se her. Har ikke hørt de selv, men andre har sagt at det er OK lyd. Tips til subwoofer. Eventuelt denne. 5965885[/snapback] Høgtalara i hattehylla har vel egentlig ikkje vore noke altenativ for meg, men med begrensa budsjett må en ta opp til vurdering alt av moglegheite. Sub'en som du linker til ser utruuuli fristande ut , men som sagt er busjettet begrensa samtidig som at eg vil ha god og djup lyd, ergo er noko litt mindre og billegare å foretrekke. Andre forslag? ^^ Har bestemt meg for å kjøpe BF0804 hos dynaBel. Har sjekka opp litt, og funne ut at med all kabling etc. inkl. blir prisen ca 2600,- Har også bestemt meg for å kjøpe 2stk Sammi 4" coax og eit dynaBel 6" komponentsett. Teoretisk sett har eg da ca 1k igjen til bass. Er det noe element fra dynaBel, som forsterkaren klarer å drive, og som samtidig vil gi meg sånn passe bra bass? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå