Gå til innhold

for høy Vio voltage

Anbefalte innlegg

Hardware doctor gir meg en feilmelding om for høy "vio voltage" når jeg spiller fullskjerms 3d-spill som counterstrike source eller battlefield 2 (spillet minimeres og feilmeldingen kommer fram).

Kan det være fordi jeg trenger en sterkere strømforsyning?

maskinen min består av:

Hovedkort:Abit NF7-S V2.0 Socket A S-ATA nForce2 Ultra 400/MCP2-T,

Grafikkort: Sapphire Radeon 9800PRO 128MB DVI TV-out

CPU: Amd Athlon XP 2600+ 333FSB 2.083GHz

RAM: TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB W/two matched PC3200 CL2.5 DDR

Harddisker:Maxtor DiamondMax plus 9 160GB 7200RPM IDA ATA/133 8mb cache

Western Digital Caviar 250GB S-ATA (8MB Cache 7200RPM)

Western Digital Cavir SE16 400GB S-ATA 16MB 7200RPM

Strømforsyning: Antec SmartBlue 350W

+ dvdrom, lyd og litt greier

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Neppe strømforsyningen, har kjørt ett veldig likt system med ganske god overklokk på en 250watter (riktignok en F/S), og Antec er gode strømforsyninger. Dessuten ville ikke en for liten strømforsyning resultert i for høy spenning, heller det motsatte. :) Og litt for høy spenning er i de fleste tilfeller ikke skadelig, eller grunn til ustabilitet.

Men når oppstod dette problemet, og hva skjer dersom du ikke kjører Hardware Doctor når du starter spillene?

Lenke til kommentar

Problemet oppstod for første gang etter en steam-oppdatering for noen måneder siden.

Jeg tror kanskje jeg nettopp hadde installert ny skjermkort-driver.

Hvis jeg slår av hardware doctor skjer det ingenting, ingen krasj eller noe som tyder på at maskinen er i ferd med å falle sammen.

Lenke til kommentar

Da er det nok en bug i hardware doctor som ble trigget av skjermkortdriver-oppdateringen. :) Dersom det ikke er tegn til problemer ser jeg ingen grunn til å ta dette så alvorlig. Det finnes sikkert en opsjon hvor du kan skru av denne overvåkningen, men jeg vet ikke hva den heter iom at jeg ikke har erfaring med hardware doctor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...