Gå til innhold

Opera og visning av startside ved klikking på link

Anbefalte innlegg

Hei

Det er en ting i Opera som har irritert meg siden jeg først testet versjon 6 og nå i versjon 9. Det er at jeg har valgt at opera skal starte med startsiden min. MEN hvis jeg ikke har noen nettleser-vinduer oppe og så et annet program starter en link med default browser (dvs opera) så åpner den linken OG startsiden. Altså 2 sider. Dette ønsker jeg. Jeg ønsker oppførselen som er i internet explorer og firefox hvor browseren kun åpner linken hvis man starter programmet med en link.

Er dette mulig? Dette er eneste ting som holder meg borte fra Opera.

En annen ting jeg også lurer på. I nyeste opera dukker det opp et opera-ikon i system-trayen. Er det mulig å fjerne dette?

Endret av invictus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når det gjelder visning av hjemmesiden + ny side, aner jeg ikke hvordan det kan ordnes (om det er mulig).

Når det gjelder system tray ikonet er det også et problem... Hvis du bruker chat eller mailklienten i Opera, kan denne ikke fjernes. Kikket endel inne på forumet til Opera, og konklusjonen var at det ikke var mulig. Selv bruker jeg ikke chat og mailen i Opera, og da er det ikke noe ikon i sys tray.

Så det er dessverre ikke mye jeg kan hjelpe med... :ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...