Taxman Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 Har kjøpt meg crucial valueselect 2*1 gb - hadde tidligere 2*512 i pc'n. Siden minnemodulene er dobbelsidige så støtter bare mitt HK enten 2 brikker på 400mhz, skal jeg ha i alle 4 brikkene går hastigheten ned til 333. Så hva er mest "effektivt" til spilling? Ingen overklokking eller noe. 2 gb minne på 400 mhz 3 gb minne på 333 mhz Lenke til kommentar
McMuffin Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 Førsteinntrykket er jo at 3 GB skal være raskere. Tror ikke ytelsen blir så sterkt begrenset av en litt lavere frekvens. Men hva med å sjekke? Prøv å spille et spill som f.eks. BF2 på høy oppløsning, så ser du fort hva som er best... Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 Støtter hovedkortet Dual-DDR? Jeg tror at 2GB på 400 MHz er best. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Taxman Skrevet 21. april 2006 Forfatter Del Skrevet 21. april 2006 Støtter hovedkortet Dual-DDR? Jeg tror at 2GB på 400 MHz er best. Hilsen, efikkan. 5958406[/snapback] Ja, det støtter dual-ddr, så det er også en ting jeg må gi avkall på dersom jeg bruker 4 minnebrikker. Men jeg har lest en plass at det bare var ca 2% forskjell mellom dual og ikke dual, så det tok jeg ikke med i vurdering. Bare lurer på om det er en 2 gig grense i windows som gjør at mer minne ikke vil kunne bli benyttet effektivt, mener å ha sett en tråd om det en plass. Annen problemstilling er jo om xp i det hele tatt vil bruke det ekstra minne, slik at jeg vil få noe økt effekt ut av det. Endte opp med å bare sette i de nye brikkene - de gamle gikk i reseverpc'n som i sin tur ga minnet sitt til serveren. Så nå funker ihvertfall serveren min bedre under belastning Takker for innspsill. Lenke til kommentar
Sweet Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 nei, det er 3 gig sperre i windows men det som er lurest, er og bare prøve seg fram, kjør noe som bruker ram mye, BF2 som ble nevnt over gjør det, så finner du fort ut av hva som funker best Mvh Sweet Lenke til kommentar
Buzz76 Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 http://www.microsoft.com/whdc/system/platf...PAE/PAEmem.mspx Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå