Gå til innhold

Oppgradering fra Intel til AMD


Anbefalte innlegg

Har kjøpt hovedkort (Asrock): https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=35739

 

Skal nå handle prosessor, tenkte enten på 3500+ venice eller 3700+ san diego. Tenkte å gjøre det så billig som mulig, i og med at grafikkortet som skal handles blir 7900gt. Har nå Intel Celeron D 2,66, ikke oc, og regner med at alt hjelper. Spiller mye BF2 og GTR og håper noen kunne komme med tips som kunne gjøre fritiden min enda bedre. :D

 

Skal også handle PSU, men lurer på om noen kan hjelpe til der også. Er relativt grønn når det gjelder PSU. Bør heller ikke koste for mye, bare den ikke lager for mye støy.

 

Så, skal jeg velge 3500+ eller 3700+? (økonomisk sett/overklokkingsmuligheter)

hvilken PSU bør velges? (bør være billig/støysvak/min 480w)

og til slutt, høres dette fornuftig ut?

 

Har 6600gt (AGP) nå, vil ny prosessor sørge for mye bedre ytelse enn med min nåværende Celeron D 2,66 prosessor?

 

Takker for all hjelp jeg får, det trengs litt input fra noen med erfaring.. :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

 

Ja du vil få mye bedre ytelse.

 

Forslag til strømforsyning:

Hiper HPU-4K480 591 kr

eller kanskje denne vil holde: Antec TruePower 480W 500 kr

 

Hilsen,

efikkan.

5956784[/snapback]

 

takk! hva med prosessor? noen tips der? skal under 2000,- i allefall.. som du skjønner av innlegget mitt.. :!:

5956847[/snapback]

Athlon 64 3700+ San Diego er en veldig kraftig og god prosessor. Jeg ville valgt den.

 

Hilsen,

efikkan.

Lenke til kommentar

Jeg ville valgt Hiperen av PSu'ene Antec PSu'n bråker veldig!

Hvis du skal overklokke litt er 3700+ det beste valget siden den har mer cache som ofte gjør OC lettere og holder CPU mer stabil.

Ytelsen vil bli bedre men ikke i så mye i spill, i 3D spill er det skjermkortet som drar mesteparten av spillet.

Lenke til kommentar

takk for gode råd.. blir nok 3700+ for meg.. snakk om å overklokke litt.. og jeg har hørt mye positivt om hiper PSU, så da går jeg nok for det..

 

kjølevifte til cpu da..? zalman er vel sikkert valg? det kjøpes vel inn etterhvert..

 

og når det gjelder GPU, så blir det garantert 7900gt.. men alt til sin tid..

 

forresten, vil prosessorene falle i pris når de nye kommer fra amd? såpass mye at jeg bør vente lenger? synes jeg har ventet lenge nok, hovedkortet ble kjøpt inn for VELDIG lenge siden.. ;)

 

kom gjerne med flere innspill, flere meninger..

Lenke til kommentar

Siden AMD ikke vil slutte å produsere socket 939 CPu tror jeg ikke prisen vil falle mye men sikkert litt.

Men etter lengre tid når AM2 blir billigere vil nok socket 939 falle en del siden kjøpet av 939 vil da stoppe opp en del akkurat som socket 754 i dag i forhold til 939.

De første måneden vil AMD sette prisene på AM2 høyt siden det blir siste nytt og alle rikingene vil da måtte ha dette og AMD vil tjene en del.

Når AM2 ikke er siste nytt lengre vil prisen falle noen prosent.

Dette tror jeg!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...