Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Valg av ny trådløs router/switch

Anbefalte innlegg

For tiden har jeg modemet, routeren stående i et aneks ved siden av "hovedhuset". En trådløs sender er koblet til routeren som sender trådløse signaler inn til hovedhuset. Fra anekset har jeg også trukket kabel inn til hovedhuset slik at jeg der er sikret med internett via kabel. Kabelen er videre i hovedhuset koblet til en switch, der nettverket sprer seg til ytterligere PC'er.

Problemet mitt er at signalene fra senderen i anekset er for svake, slik at jeg nærmest ikke har trådløs dekning noen plass i hovedhuset, tiltross for at byggene kun har en avstand på ca. 10 meter. Huset er stort, så jeg antar at signalene må forsterkes mye for at hele huset skal bli dekket.

Jeg har derfor valgt å satse friskt ved å kjøpe ny trådløs router(kan også brukes som switch)som etter hva jeg har skjønt, har meget sterke signaler slik at de når hovedhuset bedre.

Routeren jeg tenker på:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=308435

Jeg lurer også på om det er mulig å koble denne nye routeren direkte til switchen i hovedhuset, og om den da vil fungere optimalt. Dette vil jo helt klart vært det beste, i og med at den da står mest sentralt.

I tillegg lurer jeg på om det er noe tillegsutstyr, eller annen router/switch som ville fungert bedre.

På forhånd takk:D!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

Jeg har en sånn ruter, den har meget god rekkevidde og du skulle klare deg med bare den. Får dekning mellom 2 hus der det er murvegg i begge hus og 25-30 m mellom hver. Ca 3 av 5 streker på signalet.

5956710[/snapback]

Det er glimrende. Men er det mulig å koble denne direkte på switchen i hovedhuset? VIl den da sende direkte sende signaler ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...