Gå til innhold

Israels brudd på "folkeretten"?


Anbefalte innlegg

Alt dette dreier seg om er en gruppe som ser på jøder og det de driver med (zionisme) som rassistisk og forstår konflikten mellom jødene og arabere, og da finnes det "dom andra" som gjør alt de kan for å se bort fra virkeligheten og dekke den til med all slags filosofier og veldig ofte løgn.

5962798[/snapback]

 

Jeg tror du kunne hatt godt av å lese den artikkelen i dagbladet jeg lenket til lengre opp. Den er i mine øyne tonet ned noen hakk, men hva kan man forvente fra dagbladet? Uansett, LES DEN :)

 

http://www.dagbladet.no/magasinet/2006/04/21/464091.html

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg avstår fra å lese slikt, det forstyrrer bare matlysten med sin løgnflom.

Men dette er nok morsomt:

SIONS VISES PROTOKOLLER: Russisk utgave av det antisemittistiske skriftet som har formet Hamas' historieoppfatning.

Ganske greit å kalle noe antisemittisk når jødene skrev det selv. Snakk om Russland - dette ere ganske ukjent - for ikke så lenge siden en signaturinnsamling tok sted, noe som ble kalt for "Brev 1000" hvis ikke jeg tar feil.

Kjernen i saken var en jødisk bok utgitt av russike rabbinere som heter "Kizur shulhan aruh". Hva det betyr vet jeg ikke, men det var hovedsakelig basert på talmud. De som skrev under gikk til rettsak mot jødene pga rassisme og krenking av alle ikke-jøder. Boken omtalte blandt annet ting som en jøde skal og ikke skal gjøre. For eksempel hvis en jøde visste at en annen har gjort noe galt, var han forpliktet å ikke utgi den jøden til ikke-jøder som skulle straffe den skyldige. Altså i moderne sammenheng - politi. Av mange idiotiske og ekstremt rassistiske ting som de skrev, var blandt annet at det var en SYND å hjelpe en ikke-jøde som kunne dø, ikke en gang hvis jøden ville fått tilbud om penger.

Ironien fortsatte da rettsaken var startet, ble de som har skrevet under anklaget for ANTISEMITISME! Genialt, spesiellt med tanke på at den skyldige anklager anmelderen for den samme forbrytelsen som han selv gjør.

 

Men skal man forvente mindre fra disse folk?

Lenke til kommentar
Nå var vel det som i dag er Israel under britisk styre?

5959978[/snapback]

Det var et britisk mandatområde, det innebærer ikke et eierskap hvor man kan gjøre hva man vil jf. eksempelvis Sørvest-Afrika-saken.

 

Dagbladet skriver i dag at hele konflikten bygger på noen protokoller som har vist seg å være løgn, og at Hamas mener at Jødene har skyld i alt ondt her i verden, f.eks. alle kriger.

5960025[/snapback]

Det er noe anakronistisk over at du sporer konflikten til et charter fra 1988. Det er også noe merkelig at du klarer komme med denne konklusjonen etter å ha lest artikkelen.

Personlig anerkjenner jeg ikke en folkerett som beskytter noens rett til å utøve terror.

5961346[/snapback]

Jaha. Og hvor har du det fra at det er tillatt med terror innenfor internasjonal rett, eller er dette et stråmannsargument uten rot i virkeligheten?

Lenke til kommentar
Jeg er møkk lei av å høre på folk i media og diverse forumer mase om "israels brudd på folkeretten". Hva med retten til å eksistere? Retten til å beskytte seg mot angrep utenfra? Jeg er temmelig sikker på at de også er nedfestet i folkeretten.

 

Israel har rett til å okkupere palestinsk land. Landene er i krig og under konstant angrep utenfra. Israel har også rett til å okkupere land som tidligere tilhørte landene rundt og som er blitt erobret i flere forsvarskriger.

 

Palestinerne lider hører vi. Personlig driter jeg i om voldsmenn lider. La dem sitte innmurt i fengselet sitt. Det er slik man håndterer kriminelle utskudd.

5956626[/snapback]

Jeg håper inderlig ingen palestinere leser det du skrev nå .. hallo altså dette er brudd på menneskerettigheter like mye fram palestinere som fra israelere.. men det betyr da vel ikke at palestinere er nødvendigvis kriminelle utskudd?? .. forsiktig med hva du kaller mennesker, for dette er faktisk mennesker det er snakk om
Lenke til kommentar
.. forsiktig med hva du kaller mennesker, for dette er faktisk mennesker det er snakk om

6013716[/snapback]

 

Terrorister er så lavnivå at det fortjener ikke å bli kalt mennesker. Det bør behandles som et rovdyr som kommer for nærme befolkningen. Dvs man relokaliserer det og hvis det ikke funker så skyter man det.

6014370[/snapback]

 

Hva skal man kalle et land som driver med nasjonal terror da?

 

Rottereir?

Lenke til kommentar
uansett, hadde ikke nordmenn blitt pisset om halve norge skulle blitt gitt tilbake til samene, just saying......

 

Selvfølgelig ville norge blitt det da samene aldri har eid Norge :)

5960074[/snapback]

 

Vel samene er urfolket på nordkalotten,som innbefatter store deler av Finnland, nord Sverge og Nord Norge, men eier de dette?

Nei fordi de repektive landene har tatt fra dem deres rettigheter.

Så skulle vi se det slik så skulle altså samene ha eid iallefall Finnmark og Troms og hatt kontroll med alt av resursjer der, dette er jo enorme resurjser en snakker om bla innen fiskeri og olje. I tillegg ville da grunnlaget for norsk suverenitet på Svalbard vært borte vil jeg tro .

Så jo samene har nok "eid" store deler av vårt land .

Lenke til kommentar
.. forsiktig med hva du kaller mennesker, for dette er faktisk mennesker det er snakk om

6013716[/snapback]

 

Terrorister er så lavnivå at det fortjener ikke å bli kalt mennesker. Det bør behandles som et rovdyr som kommer for nærme befolkningen. Dvs man relokaliserer det og hvis det ikke funker så skyter man det.

6014370[/snapback]

Terrorister?!? Det er snakk om alle palestinere her, de er like mye mennesker som du og meg.. skjønner ikke hvorfor bare fordi det er terrorister i Palestina at alle palestinere blir feid under samme kam som "kriminelle utskudd" :no:

Endret av PureJoy
Lenke til kommentar
.. forsiktig med hva du kaller mennesker, for dette er faktisk mennesker det er snakk om

6013716[/snapback]

 

Terrorister er så lavnivå at det fortjener ikke å bli kalt mennesker. Det bør behandles som et rovdyr som kommer for nærme befolkningen. Dvs man relokaliserer det og hvis det ikke funker så skyter man det.

6014370[/snapback]

Terrorister?!? Det er snakk om alle palestinere her, de er like mye mennesker som du og meg.. skjønner ikke hvorfor bare fordi det er terrorister i Palestina at alle palestinere blir feid under samme kam som "kriminelle utskudd" :no:

6014504[/snapback]

 

Tja...jeg snakker bare om de ~100% som stemte hamas eller fatah.

Lenke til kommentar

Ja, selvfølgelig og man skal jo forstå at palestinerne har valgt sin regjering, men uansett hva de stemte, så handler vel dette litt om medmennesklighet, jeg syns vi burde være for gode til å dømme palestinerne utifra det de valgte - greit valget er tatt og Hamas sitter i regjering, men vi kan jo ikke ta og snu ryggen til palestinerne når det kommer til nødvendig hjelp osv, det blir jo bare teit!

Lenke til kommentar

Vel der er problemet for meg. Jeg har ikke medmenneskelighet eller medfølelse for mennesker som er terrorister eller støtter terrorisme. Jeg synes terrorisme og målrettet drap av sivile er det mest avskylige som er sammen med pedofili og voldtekt. Derfor har jeg ingen problemer med å snu ryggen til en befolkning som støtter nettopp dette. De eneste menneskene jeg har medfølelse for i den sammenheng er de som blir drept av terrorister, de pårørende, og menneskene som konstant må leve i frykt hver gang de ser en araber på gata.

Lenke til kommentar

Så hvis vi snakker om da den palestinske delen av befolkningen som IKKE stemte på Hamas regjering, skal vi også kalle de .."kriminelle" eller "terrorister", det blir jo å feie dem under samme kam som alle de som støttet opp under den Hamas regjeringen som sitter nå.. jeg syns det blir for dårlig om vi skal ta avstand fra alle der som er i den Palestinske stat fordi det er mange som nettopp lider under dette nå

Endret av PureJoy
Lenke til kommentar

Jo, jeg leser hva du skriver, ellers hadde jeg ikke kunnet svare overhodet

 

Så vi skal sitte her nå å straffe de som valgte Hamas regjeringen etter valget, syns det hadde hjulpet ekstremt lite, fordi vi lever nå i ettertid av valget og da vi må rett og slett respektere at Hamas sitter i regjering og samtidig syns jeg det er viktig at vi tenker på at dette er en krig der begge land har brutt menneskerettighetene og der sivile dessverre må lide for det de Palestina eller Israel som stat bestemmer seg for å gjøre, er beklagelig at det er kommet innspill fra de ekstreme islamistene om at staten Israel skal slettes fra verdenskartet, det er jo selvfølgelig å gå til angrep på et land direkte noe som ikke burde være akseptabelt, men grunnen til at det virker sånn er jo selvfølgelig at vi bare får sett den ekstreme muslim og ikke de sivilie som virkelig lider under dette her og jeg skriver igjen at jeg syns det blir for feigt og for dumt å straffe dem nå i ettertid av valget for det valget de tok!

Lenke til kommentar
Leser du ikke hva jeg skriver? Jeg snakker ikke om alle palestinere i verden, kun omtrent 100% av befolkningen som stemte på de kjente terrororganisasjonene hamas eller fatah. Unntaket er selvfølgelig da de som ikke stemte i det hele tatt, men det er også ganske ansvarsløst når vi ser hva som skjedde.

6014718[/snapback]

I Israel har hatt ledere for terroristorganisasjoner senere fått plassen som statsminister. Terrorist is in the eye of the beholder.

 

Dessuten, en stemte ikke på "terrorganisasjonene", påstanden viser liten innsikt i hva Hamas driver med og hva det var de gikk til valg på og fokuserte på. I dette valget var det spesielt kamp mot korrupsjon og sosiale tiltak som sto på agendaen.

 

Men jeg forventer ikke slike nyanser om man ser verden i sort-hvitt.

Endret av Cybbe
Lenke til kommentar

Israel har aldri gjort en kløyva dritt for å fikse konflikten. De har motarbeidet ethvert forsøk på fred, forsoning osv. Deres motto er å lage mest mulig hat hvis det er mulig. De går så langt å skyter egne som lager fred.

 

Palestinerene har aldri hatt eller fått en reell mulighet til demokrati, selvstyre og kunne rydde opp i ting. Arafath hadde aldri nok penger, støtte eller makt til å rydde de kriminelle vekk f.eks. Israel brukte ethvert påskudd til å skyte og bombe palestinerene, og gjerne flere sivile i samme slengen.

 

Listen er lang i hva israel har gjort av faenskap, og dette har de gjort i over 100 år. De tar seg grovt tilrette, med den vestlige verden som støtte.

 

Du kan ikke forvente at 100% av alle palestinere etter år med drap, tortur, maktmisbruk, grov forskjellsbehandlign, ran osv osv skal plutselig stoppe vold, respektere, akseptere, anerkjenne, og godtta whatever.

 

Arafath gikk veldig langt i å være nikkebukk, ydmyk, og komme israel i møte. Men siden hans supermini-budsjett, manglende kunnskap, og med liten hjelp utenifra til noe som helst, ikke strakk til å kontrollere alle palestinere med jernhånd .... så var det bare en selvmordsbomber som skulle til for å lage bråk.

 

Palestinere har prøvd linjen til arafath, den fungerte ikke overhode. Så da prøver de noe annet. Hamas har enorm støtte i folket fordi de driver skole, sykehus og andre sosiale tiltak. Arafath og fatha har aldri gjort noe, bortsett fra å være nikkedukker.

 

Men det er jo greit å stemple folk som kriminelle terrorister når man ikke liker dem, og dermed slippe å forholde seg til dem.

Lenke til kommentar
Vel der er problemet for meg. Jeg har ikke medmenneskelighet eller medfølelse for mennesker som er terrorister eller støtter terrorisme. Jeg synes terrorisme og målrettet drap av sivile er det mest avskylige som er sammen med pedofili og voldtekt. Derfor har jeg ingen problemer med å snu ryggen til en befolkning som støtter nettopp dette. De eneste menneskene jeg har medfølelse for i den sammenheng er de som blir drept av terrorister, de pårørende, og menneskene som konstant må leve i frykt hver gang de ser en araber på gata.

6014627[/snapback]

Så utrolig selvironisk!! Herregud, ser du virkelig ikke hva du skriver??Maken til rart innlegg er det år og dag siden jeg har lest, virkelig. Akkurat det jeg har uthevet over begge linjer jkan du si om Israel, så hvorfor de er så hellige i dine øyne ser jeg virkelig ikke. Endret av daniel_984
Lenke til kommentar

Hadde sympati for Israel tidligere, men ikke nå lengre.

 

Israel er ett land som overhodet ikke tar hensyn til noe som helst.

 

Har i årtier gjennomført drap på fremmed jord og tar til rette.

 

At stenkastere og selvmordsbombere fins er ikke rart, når man bruker den politikk som her benyttes av Israel.

Lenke til kommentar

Når sivile israelere velger politikere som skyter spurv med kanon (flybombe for å ta ut enkeltperson på handletorg ex), ran, tortur, okkuperer, tvangsflytter og stjeler .... og velger de samme type politikerene om igjenn og om igjenn .... er da de sivile så veldig uskyldige?

 

Sammenligne pedofile og terrorister kan jo bli litt morsomt ... ser for meg en strafferamme på maks 1 år, 3mnd ubetinget. Altså ikke så farligt med andre ord å være terrorist.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...