Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Mister bildet etter POST

Anbefalte innlegg

Har oppgradert PCen med ny cpu, hk, ram, hd og skjermkort. Og den kjører helt fint frem til jeg er ferdig med POST. Kommer verken inn i bios eller videre, når jeg prøver blir bare skjermen kobla ut.

Specs:

K8N-Neo4

AMD 64 3000+

6600 GT PCIE

2x 512 mb Corsair

Jeg mistenker at det er HK eller skjermkort siden ettersom jeg har forstått det vil problemer med de andre komponentene enten komme før eller etter.

Edit: Har testa med eit anna skjermkort (PCI), og då kom det berre masse drit på skjermen når jeg skulle inn i BIOS.

Edit: Så noe om at HK kunne ta nedi kabinettet og dermed kortslutte. Skal se på dette når jeg får tid. Noen som vet om dette kan føre til slike problemer som jeg har nå?

Endret av 2laggy2follow
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke funnet noe til nå som er feilkobla i alle fall. Tror alt skal være rett, er ikke første pcen jeg sitter sammen.

Strømforsyninga er vel en 300w chiefteck greie som fulgte med kabinettet, men selv med alt annet en det som trengs for å bios tatt av (dvs alt utenom HK, CPU og skjermkort) klarer den fortsatt ikke å starte.

Alle viftene går rundt og selv om jeg ikke hadde hatt kjøler på CPU hadde den komt lenger en den gjør nå og hadde ikke låst seg på samme plass (har selv kjørt en PC uten kjøler i heletatt og den kom seg så og si inn i windows første gang etter å ha stått i fred for så å såvidt begynne å boote neste gang og så enda kortere)

Lenke til kommentar

Har prøvd å formatere bios ja. Var desverre ingen foskjell :(

Men takk for svar til begge to.

Har selv ikke en anelse hvordan jeg skal finne ut sikkert om det faktisk er hovedkortet som har tatt kvelden og ikke noen av de andre komponentene som forårsaker dette.

Ser ut til at jeg må satse på at Komplett er kompis

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...