Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ny scooter, trenger råd

Anbefalte innlegg

Da hadde jeg tenkt til å kjøpe meg en scooter. Er ikke ute etter noe spesielt bare den ikke ser harry ut :). Har egentlig ikke noen peil på scootere, så er det noe spesielt jeg bør tenke på? Vil ikke betale for mange tusen. Jeg ser f.eks det er stor forskjell mellom mange, hva er forskjellen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvor mye vil du gi ut med da? Regner med at du skal ha ny? Hvilke krav stiller du til den, må da vel være mer enn at den ikke ser harry ut? Skal den være trimvennlig og/eller gå bra uten plomberinger?

5956519[/snapback]

Den trenger ikke være ny. Jeg har jo penger, men jeg sliter med å forstå forskjellen mellom en til 5000 og en til 10000, er helt noob på dette. Trimming er vel ikke helt lov, men det anbefalles kanskje slik at man skal komme opp i oppoverbakker? :!:

Lenke til kommentar

Som jeg sier så vil jeg bruke minst mulig. Jeg er ikke rik. Som sagt så vet jeg nesten ikke hva som er forskjellen på en som er dyr og en som er billig. Den skal vel bare brukes til jeg er 18, for og så selges igjen. Tenker egentlig på brukt.

Lenke til kommentar
Hvor mye vil du gi ut med da? Regner med at du skal ha ny? Hvilke krav stiller du til den, må da vel være mer enn at den ikke ser harry ut? Skal den være trimvennlig og/eller gå bra uten plomberinger?

5956519[/snapback]

Den trenger ikke være ny. Jeg har jo penger, men jeg sliter med å forstå forskjellen mellom en til 5000 og en til 10000, er helt noob på dette. Trimming er vel ikke helt lov, men det anbefalles kanskje slik at man skal komme opp i oppoverbakker? :!:

5956534[/snapback]

Forskjellen trenger ikke være stor, men de nyere ser litt "freeshere" ut, og er vanskeligvis mer feilfrie.

Når det gjelder trimming, så har jeg hatt flere gir mopeder som har vært trimmet. Orginale gir mopeder har problemer med å holde tempoet oppe i bakker, men scootere derimot (som jeg har for øyeblikket) kan du fint kjøre orginalt. Det skader så klart ikke med litt trim, men husk at når du trimmer, så må du være forberedt på en fin bot. Dessuten kommer det en masse skruing med i bildet. Trimmede mopeder trenger MYE vedlikehold.

Siden du er ny på dette, vil jeg anbefale deg å kjøre orginalt, eller kanskje uten plombene (som er like ulovling som full trim).

Kjøp en scooter. De er praktiske, lette å selge, å går veldig bra i oppoverbakker tilforhold med en orginal girmoped :)

Lenke til kommentar

Sjekk hvor langt den har kjørt og spør om motoren ev. har blitt overhalt, om den er kjørt langt. Spør etter sist gang stempel, stempelringer ble skiftet og om den er vedlikeholdt bra. Ta en som ser fin ut, men for den prisen "må" du nesten regne med litt optiske mangler.

Lenke til kommentar
For 5000 kr for du svært sjelden en strøken scooter. For 10 000 kr får du nok litt, ja, men man vet aldri hva som kan feile de, så du bør kunne litt grunnleggene for å reparere ting etterhvert. Ellers så må du like å brødfø dyre verksted ;)

5956574[/snapback]

Er helt ny på dette. Men pappa kan sikkert hjelpe om det er noe. Han har en moped som står i garasjen som ikke er brukt på 5-6 år, den tålte ikke regn. Regner med at det ikke er noe futt i den, stygg var den og :p. En kamerat kjøpte en scooter for 13500, og solgte den for 11000 2 år senere, kan jeg forvente det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...