Gå til innhold

System for nyhetsbilde opplasting

Anbefalte innlegg

Hei!

Vi leter etter et system som lar oss laste opp bilder til webserveren vår og komprimerer bilde proporsjonalt etter en bredde du selv velger. Så viser den bildet og kommer med linken til bildet under.

Vi trenger det for å laste opp bilder til saker vi lager.

Det må også gå ann å kategorisere bildene. Liksom at vi kan lage en mappe for et bilde osv.

Noen som vet om et system eller har som jeg kan bruke?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, jeg har laget et lite opplastingsscript der du kan laste opp filer (i ditt tilfelle bilder) i forskjellige kategorier (en mappe per kategori), og lister linker til en liten infoside per fil. Der kan du slette filen, du får oppgitt linken og den lager bbcode til å linke til eller vise bildet.

Har ikke noe resize-mulighet innebygget da, så da må du i såfall kombinere med noen annens resize-funksjon...

Er ikke helt automatisk oppsett, men skal være ganske lett å installere. Vet ikke om det er aktuelt?

edit: Krever MySQL.

Endret av anners
Lenke til kommentar

last ned klassen min her:

http://norskwebforum.no/pastebin/2060

den kan med LETTHET mombinerers med scriptet til anners. Bare include() klassen min. Så bytter du ut move_uploaded_file med

move_resized::move

(la parantesene hans stå.)

Endre configen øverst i klassen min og sett $dir og $thumbs_dir til '' (så klassen ikke legger til subfolders)

Endre resten av config og du er i boks... move() funksjonen i klassen har nemlig akkurat samme parametere som move_uploaded_file() og gjør samme jobben,men pluss resizing, thumb_making og adding av logo (støtter ikke mere enn 8-bit PNG filer grunnet palettfeil i nåvernde GD version)

Endret av NH
Lenke til kommentar

Oops, det glemte jeg :p

CREATE TABLE `files` (
 `id` int(11) NOT NULL auto_increment,
 `filename` text NOT NULL,
 `category` tinytext NOT NULL,
 `filesize` int(11) NOT NULL default '0',
 `description` text,
 `last_modified` datetime NOT NULL default '0000-00-00 00:00:00',
 `author` tinytext NOT NULL,
 PRIMARY KEY  (`id`),
 FULLTEXT KEY `filename` (`filename`,`category`,`description`,`author`)
) ENGINE=MyISAM DEFAULT CHARSET=latin1 AUTO_INCREMENT=6;

Endret av anners
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...