Gå til innhold

Valg av 7900 gtx kort..

Hertizch

Anbefalte innlegg

Jeg skal gå for ett GeForce 7900 GTX 512mb kort, men er litt usikker

på forskjellen mellom produsentene.

Hvilken produsent skal jeg stole på, og kjøpe dette kortet?

Jeg snakker nå om et uklokket kort, og tenker mer på temperatur

og støy...

ASUS ?

Gainward ?

Point Of View ?

XFX ?

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg ville valgt gainward eller xfx.

asus geforce 7900 gtx krangler med hovedkort

point of view er kjent for å støye.

asus og point of view suger ,så styr unna disse to.

gainward og xfx er stabile grafikk kort. og da tenker jeg på støy, ytelse og bundle i pakken.

lykke til videre

Endret av frode20
Lenke til kommentar

Merket har absolutt null å si. Selve hardwaren er 99,999% identisk mellom alle produsentene.

De faktiske forskjellene er:

- Softwaren du evt. får med på kjøpet

- Evt. fabrikk-ferdig overklokket instillinger

- Garantirettigheter (betyr ikek så mye for oss her i Norge siden norsk lov som regel overkjører de dårligere garantirettighetene du ellers får)

- Kjøleløsningen. De aller fleste kortene har den standard kjøleren, men noen produsenter har sin egen kjøler påmontert. Av og til bedre, av og til værre enn standarden.

Ytelsesmessig er de identisk (med unntak av de som er overklokket som standard da...).

I forhold til stabilitet og byggkvalitet så er de nok også meget, om ikke 100% identisk. Alle har samme chipsets, og de aller fleste bruker identiske komponenter. Faktisk kommer de fleste fra de samme fabrikkene. Kortene er faktisk så identiske at du kan ta BIOS fra et hvilket som helst, flashe det over på en annen produsents kort og det fungerer helt flott.

Så... å si at Asus er midnre kompatibel er bare bullsh*t (pardon my french). Flasher du det til f.eks. XFX så er det praktisk talt et XFX kort...

Skal du velge på kriterier temp og støy, så er det bare en ting du trenger å se etter: Hvilken kjøler som brukes, da dette kan variere på noen av kortene. Utover det, så gå for det billigste dersom du ikek bryr deg om de andre punktene nevnt over.

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...