KjellMagne Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 Nå har jeg endelig fått ADSL2+ fra NGT. Problemet er at hastigheten kun er ca 3Mbit dersom jeg er koblet opp via iptelefonadapteret. Jeg får tilnærmet full hastighet dersom jeg kobler meg utenom dette. Men da fungerer jo selvsagt ikke ip-telefonen. Jeg har gjort de endringer i oppsettet på ipadapteret som er beskrevet på Televoips hjemmesider. Er det noen som har forslag til løsning? Lenke til kommentar
Larrek Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 Nå har jeg endelig fått ADSL2+ fra NGT. Problemet er at hastigheten kun er ca 3Mbit dersom jeg er koblet opp via iptelefonadapteret. Jeg får tilnærmet full hastighet dersom jeg kobler meg utenom dette. Men da fungerer jo selvsagt ikke ip-telefonen.Jeg har gjort de endringer i oppsettet på ipadapteret som er beskrevet på Televoips hjemmesider. Er det noen som har forslag til løsning? 5956160[/snapback] Sikkert en instilling på telefonadapteret. Logg deg inn på det og sjekk. Går det ikke kjøper du bare en switch på Biltema for ca 200,- og kobler både PC og telefonadapteret til den. Fungerer fint det her hos meg. Lenke til kommentar
KjellMagne Skrevet 20. april 2006 Forfatter Del Skrevet 20. april 2006 Nå har jeg endelig fått ADSL2+ fra NGT. Problemet er at hastigheten kun er ca 3Mbit dersom jeg er koblet opp via iptelefonadapteret. Jeg får tilnærmet full hastighet dersom jeg kobler meg utenom dette. Men da fungerer jo selvsagt ikke ip-telefonen.Jeg har gjort de endringer i oppsettet på ipadapteret som er beskrevet på Televoips hjemmesider. Er det noen som har forslag til løsning? 5956160[/snapback] Sikkert en instilling på telefonadapteret. Logg deg inn på det og sjekk. Går det ikke kjøper du bare en switch på Biltema for ca 200,- og kobler både PC og telefonadapteret til den. Fungerer fint det her hos meg. 5956297[/snapback] OK, skal prøve det med switch. Har en fra før. Trodde man måtte koble opp PC-en via adapteret. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 Har Grandsteamadapter her (også) og det duger ikke til mere enn 2Mbit hvis man skal koble det rett etter adslmodem. Løsningen er å henge det på en switch eller router. Jeg bruker mitt adapter mot voipstunt.com slik at jeg ringer tilnærmet gratis til fasttelefoner i over 40 land... Lenke til kommentar
Larrek Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 Nå har jeg endelig fått ADSL2+ fra NGT. Problemet er at hastigheten kun er ca 3Mbit dersom jeg er koblet opp via iptelefonadapteret. Jeg får tilnærmet full hastighet dersom jeg kobler meg utenom dette. Men da fungerer jo selvsagt ikke ip-telefonen.Jeg har gjort de endringer i oppsettet på ipadapteret som er beskrevet på Televoips hjemmesider. Er det noen som har forslag til løsning? 5956160[/snapback] Sikkert en instilling på telefonadapteret. Logg deg inn på det og sjekk. Går det ikke kjøper du bare en switch på Biltema for ca 200,- og kobler både PC og telefonadapteret til den. Fungerer fint det her hos meg. 5956297[/snapback] OK, skal prøve det med switch. Har en fra før. Trodde man måtte koble opp PC-en via adapteret. 5956351[/snapback] Det trodde jeg også tidligere. Stod slik i alle manualer og i alle anbefalinger på nettet. Men av og til teller praksis mer enn teori, og dette er et eksempel på det Umulig å merke noen forskjell hverken på lydkvalitet eller andre funksjoner. Lenke til kommentar
KjellMagne Skrevet 20. april 2006 Forfatter Del Skrevet 20. april 2006 Hei alle og takk for hjelpen. Nå fungerer det. Koblet opp adapteret i en switch og det funket fint det. Rart at Televoip ikke har informert om denne bremseklossen av en adapter og lagt ut beskrivelse for å koble opp via switch. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå