Gå til innhold

Er Intel av bedre kvalitet enn AMD?

Conejos

Anbefalte innlegg

Nyere Intel-prosessorer kan kjøre 64-bits OS/programvare. Og i hvert fall Dual-core prosessorene. (EM64T)

5962407[/snapback]

Core Duo/Core Solo har desverre ikke 64-bit instruksjoner :)

5962535[/snapback]

Bare P4 6xx serien som har støtte for 64-bits instruksjoner.

intel er dog dårligere enn AMD på 64-bit.

Endret av O.J
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bare P4 6xx serien som har støtte for 64-bits instruksjoner.

Samt Celeron D 3xx, P4 D 5xx og oppover.

Edit: Ser ut til at det er CeleronD 351 og oppover.

Edit2: P4 har EM64T på 506, 5x1 opp til 571 og deretter på alle oppover.

PentiumD har på alle.

Surrete :p

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
amd er lagd får å være et spille kort da.. og pentium å alt det der er beregna får jobbing osv:P klarer spill det å men blir fort får varmt osv:S men men kjører x2 4400 jeg det er et fint kort;)

5963772[/snapback]

for det første, amd fokuserer ikke hovedsakelig på spill, det er lite lønnsomt, de fokuserer heller på vanlige brukere og workstation/server markedet, det er der det ligger penger og tjene.

Intel fokuserer også mer eller mindre på de samme områdene som amd.

Det som gjør amd til gode spillprosessorer er måten deres prosessorer er oppbygd, stor effektivitet per "klokkeslag". Intel på den andre siden går for lavere effektivitet per "klokkeslag" men veier opp for dette ved og ha høyere ghz på sine prosessorer, men netburst arkitekturen fører til at det blir en utfordring og kjøle dem tilstrekkelig ned med en typisk boxed kjøler. Dette gjør at amd "vinner" ytelsestronen, da de kan ha høy ytelse uten og bli så varme varme at det blir en utfordring og kjøle dem.

og en siste ting: slutt og flame, amd har sine svakheter og intel har sine. selvom intel i dag har problemer med sin arkitektur i dag,og amd ser ut til og ha en veldig lys fremtid. kan det godt hende at amd får problemer med sin arkitektur om ikke så altfor lenge, ingen arkitektur er perfekt...

Lenke til kommentar

Vennligst hold dere til tema og gi saklige og konstruktive tilbakemeldinger til trådstarter. Konsentrer dere om å hjelpe trådstarter med det han spør om og spør deg selv om du vet hva du snakker om før man poster. Han spør etter kvalitet på prosessor, så hold dere til det.

Frekkhet og off topic kan dere spare denne tråden for. Har man ikke interesse av å hjelpe trådstarter på en voksen måte så ikke post her. Og igjen, vennligst ikke kom med ubegrunnet synsing, begrunn påstandene skikkelig. Vi vet alle hva som skjer ellers når det gjelder Intel vs. AMD om man slenger rundt seg med absolutter.

Denne tråden får leve videre under strengt oppsyn. Mer tull og den blir dessverre stengt, noe som ikke er ønskelig.

Og som alltid, reaksjon på moderering gjøres ikke i tråden, men på pm.

Ha en fortsatt god helg :)

Endret av Dotten
Lenke til kommentar

All den tida jeg har drevet på med, og jobbet med data er det ekstremt sjeldent at jeg har måttet bytte CPU. De få gangene det har skjedd har det som regel vært pga. feilmontering. Når jeg snakker med kolleger som har jobbet mye lengre enn meg så sier de akkurat det samme.

Mitt inntrykk er at CPU-er er reinbarka kvalitet tvers igjennom om det så er AMD eller Intel.

Lenke til kommentar
amd er lagd får å være et spille kort da.. og pentium å alt det der er beregna får jobbing osv:P klarer spill det å men blir fort får varmt osv:S men men kjører x2 4400 jeg det er et fint kort;)

5963772[/snapback]

for en idiotisk post.

vet du at Opteron kom før Athlon? kjernene er nesten indentiske.

Operon er en serverprosessor hvis jeg husker riktig.

det med at "amd er lagd for å spille mens pentium er laget for arbeid" orker jeg ikke kommentere engang.

ta å les litt informasjon om temaet først du ;)

Endret av O.J
Lenke til kommentar

Til trådstarter: Nei, generelt sett er ikke Intel sine cpu'r av bedre kvalitet enn AMD sine.

Etter hva jeg har erfart så har ikke cpu'n så mye å si på den generelle system stabiliteten (det er alt for ofte RAM, HK & HDD som har alt og si.)

Lenke til kommentar

Kort og veldig grovt forklart så er et hovedforskjellene på Intel og AMD sine "vanlige" CPU'ene er at Intel har lange pipelines som gjør dem veldig sterke på forutsigbare beregniner ala kompilering, decoding/encoding, o.l.

AMD har korte pipelines i forhold til Intel som gjør dem bedre på uforutsigbare beregninger som er f.eks. spill, multimedia, o.l.

Selv er jeg hverken AMD eller Intel fan. Jeg bruker kort og godt hva jeg trenger maskin til. Så for min del så har jeg AMD system i spill PC'en min og Intel system på serveren min.

Produksjonskvaliteten og kvaliteten sånn generelt sett mellom AMD og Intel er omtrent likt vil jeg si. Ikke noen nevneverdig forskjell mellom de to gigantene her.

Endret av fomlepung
Lenke til kommentar

Trådstarter bør presisere hva han mener med kvalitet. Hvis det er kvalitetsplanlegging og -sikring ifm utvikling, produksjon og testing han mener, så er både Intel og AMD meget bra. Det er sjelden produksjonsfeil på CPUer.

De fleste nye CPUer tåler også langt mer termisk juling enn det som er oppgitt fra fabrikken, uten at det har noen praktisk betydning for levetiden. I en annen tråd om forskjeller i pålitelighet mellom AMD og Intel var det generell enighet om de var like bra:

http://www.hardforum.com/showthread.php?t=...03&page=1&pp=40

Lenke til kommentar

5963772[/snapback]

og min pc er blå, det er raskest, har jeg hørt.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...