Gå til innhold

Stuere på forumet?


Jonulf

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vi kaster nå ikke baggasjen, men det skal innrømmes at vi ikke tar på den med silkehansker. Hvis vi skulle gjort det hadde det jo tatt vinter og vår før vi fikk losset og lastet flyet. Koffertene er nå uansett lagd for å tåle en kraftig støt så lenge de ikke veier over 20 kilo, som også er maksvekt man kan ta med seg på flyet.

 

Jeg merker jo når det kommer en koffert på 30+ kilo at når jeg løfter den gir håndtaket litt etter. Vi løfter jo flere tonn kofferter til dagen som og er en grunn til at maksvekt er 20 kilo.

Lenke til kommentar

Nedover i Europa er de i alle fall temmelig hardhendte med bagasjen, slik jeg har sett det.

 

Og ang. parkeringsplass/hangar/gate/whatever: Om selve piren ut til flydøra brukes gjerne gate eller jetway, mens crewet gjerne snakker om å parkere på rampen, eller standen. Noen ganger brukes også, litt upresist, ordet tarmac, som egentlig bare betyr betong.

 

Hangar er for et fly som en garasje er for en bil :)

Lenke til kommentar
Vi løfter jo flere tonn kofferter til dagen som og er en grunn til at maksvekt er 20 kilo.

5959808[/snapback]

 

Unnskyld meg, men det er da slettes ingen maksvekt på 20 kilo, det er jo bare tøv. Økonomibilletter tillater inntil 20 kilo baggasje, det er nå og så. Reiser OFTE(jeg er ikke tilhenger av travel lite-filosofien!) med kofferter på over 20 kilo. Hender dog de merkes med "Heavy" eller noe. Trodde maksvekten var 32 kilo jeg, i forhold til arbeidsmiljøloven og sånt?

Lenke til kommentar
På oversjøiske reiser har vel gjerne maksvekten vært på 2 kolli à 32 kg, pluss 8 kg håndbagasje :)

5968611[/snapback]

23 per kolli på economy. Riktig det.

 

Og jeg mente grensen på 32 kilo er satt nettopp av hensyn til de som skal løfte. Ihvertfall kan du fint ha kolli som veier mer enn tyve kilo, selvom stueren over her lot til å mene at det ikke var tillatt med mer enn tyve kilo.

Lenke til kommentar
Trodde maksvekten var 32 kilo jeg, i forhold til arbeidsmiljøloven og sånt?

5968603[/snapback]

 

 

Har du noen gang prøvd å løfte en koffert på 32 kilo. Det er ikke akkurat noe en tar på strak arm. Blir også veldig tungt hvis de skal på toppen av en tralle, eller høyt inne i lasterommet.

 

Jeg har ikke tenkt å bli stuer nei. Det er bare for å få litt penger mens jeg studere til å bli flymekaninker.

Lenke til kommentar
Trodde maksvekten var 32 kilo jeg, i forhold til arbeidsmiljøloven og sånt?

5968603[/snapback]

 

 

Har du noen gang prøvd å løfte en koffert på 32 kilo. Det er ikke akkurat noe en tar på strak arm. Blir også veldig tungt hvis de skal på toppen av en tralle, eller høyt inne i lasterommet.

 

Jeg har ikke tenkt å bli stuer nei. Det er bare for å få litt penger mens jeg studere til å bli flymekaninker.

5969713[/snapback]

Jeg sendte senest tidlig i januar en bag på 30 kilo (var mye skotøy og sånt i den, og jeg er fortsatt ikke tilhenger av travel lite) sjekket inn på et Austrian-fly via Wien til Oslo. Ble merket med "heavy", "priority" og "short connection" og kom frem helt fint.

 

For å si det sånn, bagene mine er sjeldent under 18 kilo i det jeg drar på en ukes-tur, og når jeg kommer tilbake er de gjerne enda tyngre..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...