Hotel Papa Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 Slapp av da folkens.. ikke diss disse folka nå Lurer på en ting, hvor mye tjener man som stuer? Fast annsatt Lenke til kommentar
Jonulf Skrevet 21. april 2006 Forfatter Del Skrevet 21. april 2006 Jeg har en timelønn på 116,45 kr. Det er lønnstrinn 1. Det blir jo i tillegg en del overtid og ekstravakter, så man skal ikke klage på lønnen. Lenke til kommentar
Carl M Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 Det jeg har sett av stuere fra flyvinduet mitt har kasta bagasjen veggimellom med den største selvfølgelighet. Lenke til kommentar
Jonulf Skrevet 21. april 2006 Forfatter Del Skrevet 21. april 2006 Vi kaster nå ikke baggasjen, men det skal innrømmes at vi ikke tar på den med silkehansker. Hvis vi skulle gjort det hadde det jo tatt vinter og vår før vi fikk losset og lastet flyet. Koffertene er nå uansett lagd for å tåle en kraftig støt så lenge de ikke veier over 20 kilo, som også er maksvekt man kan ta med seg på flyet. Jeg merker jo når det kommer en koffert på 30+ kilo at når jeg løfter den gir håndtaket litt etter. Vi løfter jo flere tonn kofferter til dagen som og er en grunn til at maksvekt er 20 kilo. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 Nesten det samme som en stuert ? Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 Det jeg har sett av stuere fra flyvinduet mitt har kasta bagasjen veggimellom med den største selvfølgelighet. 5959796[/snapback] Var i Italia for noen år siden, da råkjørte dem litt mye med en slik bil som kjører bagasje slik at den velta.. Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 Det jeg har sett av stuere fra flyvinduet mitt har kasta bagasjen veggimellom med den største selvfølgelighet. 5959796[/snapback] Jepp. Nærmeste kaste-tevlingen. Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 Nedover i Europa er de i alle fall temmelig hardhendte med bagasjen, slik jeg har sett det. Og ang. parkeringsplass/hangar/gate/whatever: Om selve piren ut til flydøra brukes gjerne gate eller jetway, mens crewet gjerne snakker om å parkere på rampen, eller standen. Noen ganger brukes også, litt upresist, ordet tarmac, som egentlig bare betyr betong. Hangar er for et fly som en garasje er for en bil Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 Vi løfter jo flere tonn kofferter til dagen som og er en grunn til at maksvekt er 20 kilo. 5959808[/snapback] Unnskyld meg, men det er da slettes ingen maksvekt på 20 kilo, det er jo bare tøv. Økonomibilletter tillater inntil 20 kilo baggasje, det er nå og så. Reiser OFTE(jeg er ikke tilhenger av travel lite-filosofien!) med kofferter på over 20 kilo. Hender dog de merkes med "Heavy" eller noe. Trodde maksvekten var 32 kilo jeg, i forhold til arbeidsmiljøloven og sånt? Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 På oversjøiske reiser har vel gjerne maksvekten vært på 2 kolli à 32 kg, pluss 8 kg håndbagasje Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 På oversjøiske reiser har vel gjerne maksvekten vært på 2 kolli à 32 kg, pluss 8 kg håndbagasje 5968611[/snapback] 23 per kolli på economy. Riktig det. Og jeg mente grensen på 32 kilo er satt nettopp av hensyn til de som skal løfte. Ihvertfall kan du fint ha kolli som veier mer enn tyve kilo, selvom stueren over her lot til å mene at det ikke var tillatt med mer enn tyve kilo. Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 Jonulf, hvor gammel er du? Er dette en jobb du har utdannet deg som, eller bare gjør du det for å ha en jobb, med planer for enn annen senere? Bare lurer Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 Jonulf, hvor gammel er du?Er dette en jobb du har utdannet deg som, eller bare gjør du det for å ha en jobb, med planer for enn annen senere? Bare lurer 5968638[/snapback] Tviler på at en stuer trenger utdannelse. Dog er vel en sikkerhetsklarering nødvending. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 Nesten det samme som en stuert ? 5959833[/snapback] Neh. Stuert er mannlig "flyvertinne". Noe HELT annet faktisk. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 Nesten det samme som en stuert ? 5959833[/snapback] Neh. Stuert er mannlig "flyvertinne". Noe HELT annet faktisk. 5969247[/snapback] En dame kan da også være stuert, en stuert har ansvar for maten ombord vel? Mannlig servicepersonale ombord på fly kaller jeg flyvert. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 (endret) Jeg tenker mest på sånn som Dave Grohl er i den Foo Fighters-videoen. "Think you can Fly" ellerno heter den. Der alle får dop oppi teen. Endret 22. april 2006 av Bitex Lenke til kommentar
Jonulf Skrevet 22. april 2006 Forfatter Del Skrevet 22. april 2006 Trodde maksvekten var 32 kilo jeg, i forhold til arbeidsmiljøloven og sånt? 5968603[/snapback] Har du noen gang prøvd å løfte en koffert på 32 kilo. Det er ikke akkurat noe en tar på strak arm. Blir også veldig tungt hvis de skal på toppen av en tralle, eller høyt inne i lasterommet. Jeg har ikke tenkt å bli stuer nei. Det er bare for å få litt penger mens jeg studere til å bli flymekaninker. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 Trodde maksvekten var 32 kilo jeg, i forhold til arbeidsmiljøloven og sånt? 5968603[/snapback] Har du noen gang prøvd å løfte en koffert på 32 kilo. Det er ikke akkurat noe en tar på strak arm. Blir også veldig tungt hvis de skal på toppen av en tralle, eller høyt inne i lasterommet. Jeg har ikke tenkt å bli stuer nei. Det er bare for å få litt penger mens jeg studere til å bli flymekaninker. 5969713[/snapback] Jeg sendte senest tidlig i januar en bag på 30 kilo (var mye skotøy og sånt i den, og jeg er fortsatt ikke tilhenger av travel lite) sjekket inn på et Austrian-fly via Wien til Oslo. Ble merket med "heavy", "priority" og "short connection" og kom frem helt fint. For å si det sånn, bagene mine er sjeldent under 18 kilo i det jeg drar på en ukes-tur, og når jeg kommer tilbake er de gjerne enda tyngre.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå