Gjakmarrja Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 (endret) Hei. Jeg har nettopp koblet tven til dataen, jeg får frem signal men det er svart/hvit, jeg har også testet alle typer ut signal NTCS/PAL men fremdeles svart/hvit. HJELP. Alt funker som det skal, eneste som "mangler" er fargene... Endret 20. april 2006 av chills Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 21. april 2006 Forfatter Del Skrevet 21. april 2006 Eneste tven i huset som får farger ut er en Sony tv, alle andre er svart/hvit på. Sony tven har litt flere funksjoner, den har mer enn bare TV A/V. Denne tven står selvfølgelig i stuen. Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 21. april 2006 Forfatter Del Skrevet 21. april 2006 Jeg testet også med dvd spilleren min(via tv-out) og det ble svart/hvit. Den skal jo gi ut PAL... Jeg koblet så til mitt digitalekamera, hvor jeg kan se bilder på tven. Kobler kameraet samme måte som dataen, der får jeg farger. Ser i menyen at PAL er valg?!! Så endrer jeg i MENYEN til NTCS då får jeg svart/hvit på tven?? Kan jeg konkludere med at når jeg endrer utsignalet på dataen til PAL så endrer det seg egentlig ikke? Sony tven er den eneste som takler NTCS... Dette var veldig veldig merkelig. Har også en laptop jeg nettopp testet med, her kan jeg også velge PAL som utsignal men det er fremdeles svart/hvit. Hvorfor funker PAL signalet fra digitalkameraet og ikke fra noen av dataene? Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 Hvilken kabel bruker du? Svid? Sjekk inngangen på TV'en, og sett den til S-video. Hvis den ikke støtter det, prøv å finne en som gjør det (nr. 1, for eksempel). Hvis alt feiler, bruk kompositt-kabel. Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 21. april 2006 Forfatter Del Skrevet 21. april 2006 Jeg bruker en sånn overgang til scart, bak på den kan jeg koble til 4 ledninger. Stero lyd er to så en gul en til vanlig video og en s-vid. Lenke til kommentar
flabben2k Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 Jeg hadde også samme problem med mitt 6600gt, jeg hadde sånn at jeg fant ut at driver versjon 71,89 og 81,95 ga med farge på tvut. Og når jeg brukte disse 2 drivere så måtte jeg gå på egenskaper for skjermkorte på avansert på skjermkorte og så på nview - enhetsinnstilinger-tvformat -avansert og bytte på tvut format, fra svideo til compositt selv om jeg har svideo kabel fra skjermkorte til en scart kontakt så inn på tven. Lenke til kommentar
giggs11 Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 Jeg bruker en sånn overgang til scart, bak på den kan jeg koble til 4 ledninger. Stero lyd er to så en gul en til vanlig video og en s-vid. 5960059[/snapback] Har to scart innganger bak på min tv. Den ene gir svart/hvitt bilde, den andre gir farger. Bytt scart inngang så løser det seg Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 21. april 2006 Forfatter Del Skrevet 21. april 2006 fra svideo til compositt selv om jeg har svideo kabel fra skjermkorte til en scart kontakt så inn på tven. 5960119[/snapback] JAAAAAAAAAAAAAAAAAA TUSEN TUSEN TAKK DET FUNKER LALALA (Nei, har bare en scart ingang på denne tven) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå