Gå til innhold

AZO og Verbatim

magott

Anbefalte innlegg

Heisann!

..det jeg lurte på er om noen kan klare opp litt for meg hva alle betegnelsene til Verbatim vil si.

Har sett følgende:

- Metal Azo

- Super Azo

- Super Azo & Crystal

Metal azo hadde så vidt jeg vet (den er vel den eldste?) en dyp blå farge. Likte denne fargen veldig godt, de nyere verbatim platene har en lysegrønn farge jeg ikke liker så godt. REnt utseendemessig altså.

Noen som har peiling på forskjellene rent kvalitetsmessig. Hvor mye bedre er Verbatim enn andre? Og hvordan er de bedre?

[ Denne Melding var redigert av: magott på 2002-10-01 00:00 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøpte forleden dag noen 40x 700mb cder fra verbatim med super azo og crystal. Super azo skal vist hjelpe mot riper på "datasiden" mens crystal skal hjelpe på oversiden vistnok. Cden er veldig blank oppå nå og viser forskjellige farger ettersom hvordan i lyset du holder de :razz: Vet ikke hva crystallet skal hjelpe mot, sikkert mot skader/riper på cd

min første brente cd(før jeg fikk cdbrenner) var vel kanskje i 96/97. Dette var jo seff. verbatim og den er like god ennå :wink: Ifølge mange tidskrifter så er jo holdbarheten på cdr kanskje 2-3 år. Jeg har bare verbatim i min samling.

kan kanskje legge til at jeg har aldri feilbrent med verbatimcdene. Har også ungått buffer underrun på alle åra (men det er pga scsi)

heia verbatim

Lenke til kommentar

hmm.. kjøpte en 10pack med de platene der. de er merket med 40x. med min overkresne Asus 48x16x48 fikk jeg brent på MAKS 24x.

Så kjøpte jeg en 10pack med samsung plater, merket _24X_. disse brenner jeg uten problemer på 48x... :wink:

skal ikke ha noe mere verbatim her i gården nei.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...