Gå til innhold

Bensinprisen nå til dags,,dyrt eller greit nokk?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

15kr literen er alt for dyrt, kan ikke dekke det opp med at man tjener mye - alle tjener ikke mye. Og det er som regel de som tjener minst som trenger bilen mest.

 

Kollektiv tilbudene rundt om i norge er jo forferdelige!

Jeg bor veldig sentralt i Kr.sand, og må gå 3km for å komme til riktig busstopp - for det går ikke overgangs busser.

Det koster også veldig mye, _76kr_ hver dag tur retur, det er 4 ganger så mye som det koster å kjøre fram og tilbake...

Lenke til kommentar
15kr literen er alt for dyrt, kan ikke dekke det opp med at man tjener mye - alle tjener ikke mye. Og det er som regel de som tjener minst som trenger bilen mest.

 

Kollektiv tilbudene rundt om i norge er jo forferdelige!

Jeg bor veldig sentralt i Kr.sand, og må gå 3km for å komme til riktig busstopp - for det går ikke overgangs busser.

Det koster også veldig mye, _76kr_ hver dag tur retur, det er 4 ganger så mye som det koster å kjøre fram og tilbake...

5955961[/snapback]

I det regnestykket ditt, har du tatt med at du gjerne kan kjøpe månedskort? Det er ikke bare bensin som koster penger på en bil, har du tatt med forsikring, veiavgift, reperasjoner, kontroller, innkjøp av bilen, og andre ting som er en utgift du ikke ville hatt om du ikke hadde hatt bil?

Lenke til kommentar
Bensinprisene er horrible. Å kjøre en E34 5-serie Bmw er nesten som å gå konkurs.

Men samma det, moro skal man ha det. Men til og med diesel er dyrt! Får håpe det en eller annen gang detter under tieren igjen!

5955997[/snapback]

 

 

Hehe, du må ikke tro at Volvo'n min er billigere i drift ;)

Jeg synes prisene er OK, men de behøver ikke å stige noe særlig mer. Synker de er det bare en gledelig overraskelse.

Lenke til kommentar
Synes bensinprisen er helt grei - kanskje litt lav. :)

Men prisen på kollektivtransport er før høy.

5956026[/snapback]

For lav? Haha, er du steike gal mann?

Eller har du ikke lappen og egen bil enda?

5956043[/snapback]

Holder på med lappen, men har ikke tenkt å få bil på en stund. Norge er det landet i verden som har lavest bensinpris hvis man tenker på den gjennomsnittelige lønnen. :)

Lenke til kommentar

Siden jeg bare kjører moped fremdeles, så synes jeg prisene er helt greie. Jeg betaler max 50lapp for full tank, og det kjører jeg leenge på.

Men jeg har også egen bil (som brukes bla. til øvekjøring) og da er prisene helt på trynet, stakkars ungdommen som nettopp har kjørt opp, til en pris på over 20'000, som nettopp har betalt over 3000 på årsavgift, og noen tusen på forsikring, og nå også må kjøpe seg sommerdekk (tenker da mest på meg selv). Da er det ikke mye penger igjen til bensin .. Synes det er trist at oljenasjonen Norge har så dyr bensin.

Er jo nesten så man har lyst til å bygge seg sin egen oljerigg og eget refineri for å spare avgifter ..

Lenke til kommentar

Synes utrolig synd på de som bor i distriktene og lider grunnet den latterlig høye bensinprisen. Det er ufyselig å høre byfolk komme med kommentarer som "hvorfor tar dere ikke buss?" og "miljøet har godt av høye bensinpriser". Det er naivt å tro at høye bensinpriser vil føre til mindre forurensing. ENDA mer naivt er det faktisk å tro at en puslenasjon som Norge kan gjøre NOEN SOM HELST forskjell i internasjonal målestokk. :shrug:

 

Bensinprisene er alt for høye (kommer det fra en som aldri har kjøpt en liter bensin i hele sitt 21 år lange liv).

Lenke til kommentar

prisen i og rundt hamar har da ligget på rundt 11 en god stund nå. var oppe i 12.75 for en mnd siden elns når jeg måtte fylle før jeg skulle kjøre til skolen :ermm:

 

og hva er greia med at det er mye billigere med bensin i storbyer ? i trheim kosta det 9kr for bensin, når jeg kom tilbake til hamar senere samme dag kostet det 11 her. på samme kjede. prisen lå på rundt 11 når jeg dro til trheim og.

Lenke til kommentar
15kr litern er faen meg for dyrt. Det er dyrere for meg å ta buss/tog til jobb, koster meg 175kr dagen. Forventer de at jeg skal sykle til jobb? Tar meg bare 2 timer, og jobben jeg har er hard nok fysisk sett fra før.

5956088[/snapback]

Hvor i Norge koster bensinen 15 kroner liter'n?

5956225[/snapback]

 

Leste på vg.no istad, at folk syntes det var helt greit. Glemte å legge med link.

Lenke til kommentar
Hvor i Norge koster bensinen 15 kroner liter'n?

5956225[/snapback]

Vet ikke hvordan det er i Brønnøysund, men i Tromsø koster den 13-14 kr

:ermm:

 

Kjører ikke bil selv da, men blir oppgitt når jeg ser på prisene. I Tromsø er det forsåvidt ekstra avgift på bensin på vel 50-70 øre. Skjønner ikke hvorfor, bensinen burde vært billigere her oppi nord siden alt er så jævla spredd :hrm:

 

Når vi skal til Tromsø (nærmeste by) må vi kjøre vel 90km hver vei. Det sier seg selv at det blir faen så mye :mad:

Endret av Zappza
Lenke til kommentar

Jeg så på redaksjon 21 i går....

 

Der var det noen som skrev på chatten at Bensin produksjon og Olje produksjonen i norge ikke hadde noe med hverandre å gjøre :hmm:

 

Hadde bare Usa ikke starta Irak Krigen så hadde vel det vært rimligere priser per dags dato..

 

En annen ting som også er sykt (til dere som klager over at vi skal ta kollektivt) er at før jeg fikk skole kort så måtte jeg betale 140kr tur/retur fram og tilbake fra skolen, tenk deg de som gjør dette med jobben da? som ikke får skole kort?

Finns jo folk som tar tog/buss for over 500kr hver eneste dag, så hvis vi skal gjøre bensinen dyrere for at folk skal begynne å ta kollektivt så skal de faen meg også senke prisene på det..

 

25kr for en 3min lang buss tur (Vardåsen - Asker) er faen meg for drøyt

 

(unskyld språkbruken) :p

Lenke til kommentar
Synes utrolig synd på de som bor i distriktene og lider grunnet den latterlig høye bensinprisen. Det er ufyselig å høre byfolk komme med kommentarer som "hvorfor tar dere ikke buss?" og "miljøet har godt av høye bensinpriser". Det er naivt å tro at høye bensinpriser vil føre til mindre forurensing. ENDA mer naivt er det faktisk å tro at en puslenasjon som Norge kan gjøre NOEN SOM HELST forskjell i internasjonal målestokk. :shrug:

 

Bensinprisene er alt for høye (kommer det fra en som aldri har kjøpt en liter bensin i hele sitt 21 år lange liv).

5956139[/snapback]

 

QFT.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...