Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

parkerings bot på moped?

gpr05

Anbefalte innlegg

fikk idag parkerings bot på mopeden min, jeg trodde det var gratis parkering for mopeder! det pleier som regel og være gratis parkerings plass for mc og gratis på veibommer osv.

hadde også parket sånn at jeg ikke stod i veien for biler, fikk bot for at billetten ikke var synlig i frontruten jeg kan jo ikke teipe eller lime fast billetten på mopeden :realmad:

noen som vet noe om dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kjøreskolen min sa da man skrur av tenninga på en moped/scooter så regnes det som en sykkel. Så man kan parkere den hvor som helst (men ikke hvor som helst, men det skjønner dere)... Her i byen så parkere de fleste på fortauet som regnes som ett ulovlig parkeringssted, men ingen bryr seg.

Lenke til kommentar
Betal boten som resten av befolkningen og slutt å whine :)

5955251[/snapback]

Trådstarter spør om svar på et helt saklig og greit spørsmål. Hvis det er noen som skal slutte å whine så er det faktisk deg.

On topic:

Mener at det var en sak oppe i media angående noe lignende for en stund tilbake. Husker desverre ikke hva konklusjonen var.

Lenke til kommentar

Hehe. De kan låse fast sykkelen og legge en lapp på sykkelen med bot på. Eller bare ta sykkelen og etterlate en lapp. Hadde vært litt komisk om man kom for å hente sykkelen, men i stedet fant en lapp: "Vi har sykkelen din. Betal ellers får du aldri se den igjen!".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...