gpr05 Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 fikk idag parkerings bot på mopeden min, jeg trodde det var gratis parkering for mopeder! det pleier som regel og være gratis parkerings plass for mc og gratis på veibommer osv. hadde også parket sånn at jeg ikke stod i veien for biler, fikk bot for at billetten ikke var synlig i frontruten jeg kan jo ikke teipe eller lime fast billetten på mopeden noen som vet noe om dette? Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 Kanskje denne hjelper? Trafikketaten: MC-parkering Generelle bestemmelser Parkeringsbestemmelsene gjelder også for motorsykkel, moped, scooter etc. Dette innbærer at alle kjøretøy må plasseres og løse billett på samme måte som en alminnelig bil. Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 Betal boten som resten av befolkningen og slutt å whine Lenke til kommentar
ATi-Radeon Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 kjøreskolen min sa da man skrur av tenninga på en moped/scooter så regnes det som en sykkel. Så man kan parkere den hvor som helst (men ikke hvor som helst, men det skjønner dere)... Her i byen så parkere de fleste på fortauet som regnes som ett ulovlig parkeringssted, men ingen bryr seg. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 Betal boten som resten av befolkningen og slutt å whine 5955251[/snapback] Trådstarter spør om svar på et helt saklig og greit spørsmål. Hvis det er noen som skal slutte å whine så er det faktisk deg. On topic: Mener at det var en sak oppe i media angående noe lignende for en stund tilbake. Husker desverre ikke hva konklusjonen var. Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 Jeg trodde også mopeder parkerer gratis så lenge de ikke står i veien for andre kjøretøy. Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 Min teori er at det er gratis å parkere på fortau og slikt, men ikke på parkeringsplasser der man faktisk skal betale for å få parkert. Da kan man få bot på sykkelen sin og da, om man tar opp en parkeringsplass som man vanligvis skal betale for. Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 Jeg mener å huske at min kjørelærer sa at det gjelder akkurat de samme lover med scooter, som med bil... Ganske så sikker på dette og^^ Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 Jeg mener å huske at min kjørelærer sa at det gjelder akkurat de samme lover med scooter, som med bil...Ganske så sikker på dette og^^ 5956545[/snapback] Det er helt korrekt! Lenke til kommentar
RIP Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 (endret) Her i Kr.sand, er det til og med egne MC parkeringsplasser Edit: En av de er med parkeings automat, den andre er uten :S Endret 21. april 2006 av RIP Lenke til kommentar
Runar Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 Du kan parkere på en parkeringsplass hvor det allerede står en bil. Når man betaler, betaler man for plassen. Scooteren min ble flytta en gang jeg parkerte på en plass. Kom en fyr i en liten Mini som flytta scooteren min. Lenke til kommentar
LarsWilli Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 si att biletten ble rappa:D Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 Litt off topic: Har en kamerat som en (veldig) liten periode hadde den fine vanen å legge parkeringsbiletten i klem under vindusviskeren for å slippe å inn i bilen igjen for å legge den fra seg. Lenke til kommentar
kakemonster7 Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 Men hvis man betaler for park billett på motorsykkel, er det null stress for noen å bare stjele den da... :/ Lenke til kommentar
lperik Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 si att biletten ble rappa:D 5962324[/snapback] Jepp, fin idè! er jo lov å prøve seg, de får jo ikke sjekka om du snakker sant eller ei! Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 Da kan man få bot på sykkelen sin og da, om man tar opp en parkeringsplass som man vanligvis skal betale for. og da tar parkeringsvakta og snur sykkelen opp ned. vasker frem rammenummeret,skriver ned det og hører med div. sportsbutikker, falken osv ? Lenke til kommentar
kakemonster7 Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 Jeg har ikke noe registrert rammenummer... Men de kan jo bare hive vekk sykkelen eller noe sånt da.. Er ikke så veldig vanskelig... Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 Hehe. De kan låse fast sykkelen og legge en lapp på sykkelen med bot på. Eller bare ta sykkelen og etterlate en lapp. Hadde vært litt komisk om man kom for å hente sykkelen, men i stedet fant en lapp: "Vi har sykkelen din. Betal ellers får du aldri se den igjen!". Lenke til kommentar
RIP Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 Greit med stygg lakk på bilen, da kan man bare dytte vekk sykler og søppelkasser i veien Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå