Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Full stopp på Router med Azureus etter en stund

Anbefalte innlegg

Jeg har en Dell 2300 router. Aktuelt er når jeg har Azureus i gang. Problemet er at det etter en stund - la oss si det er 5-6 akive torrents som både laster opp og ned - virker som om routeren er blitt "mett" - den blir utilgjengelig. Jeg kan da ikke surfe med nettleser o.l. Eneste fiks er da å deaktivere tilkoblingen i kombinasjon med restart av router. Jeg er fornøyd med Azureus ellers. Er det noen som har opplevd lignende og har noen tips til "fix" evt prøblemløsning her? Eller må jeg feks. bytte til en routere som er bedre til å håndtere mye trafikk...? Takker for gode råd da dette er en smule irriterende!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor bruke azureus eller hvilken som helst annen torrent klient når utorrent eksisterer :) Herlighet.

Hadde liknende problem, der smc routeren min restarta seg når jeg starta torrentklient. 2 uker etterpå konka routeren ut helt.

Noen form for logging på routeren ? slå det av, den fyller cachen mest sansynligvis, og må rebootes.

Lenke til kommentar
laster du med maks hastighet opp, synker hastigheten din ned betraktlig. Derav Asynchronus (Aen i ADSL). Du bruker dermed sikker opp hele linja. I tillegg søker den hele tiden etter seedere så dette bruker rett og slett opp linja om du ikke begrenser upload og download.

5955341[/snapback]

Atter en gang... ADSL står for Asymmetric Digital Subscriber Line, ikke asynkron.

En ADSL linje er som nevnt 1000 ganger før full duplex...

Les dette innlegget av Atpn som forklarer problematikken:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...=asynkron++adsl

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Antagelig er det NAT-tabellen som blir full. Når den er full kan den ikke etablere nye connections før de gamle timer ut evt. rebootes.

5962646[/snapback]

Takk for svar - ! Siste innlegg leder til spørsmålet om:

Finnes det routere som er bedre enn andre - har bedre kapasitet ?

Jamfører det med "internminnet" i pc - mer å jobbe med...?

Lenke til kommentar

D-Link skryter av sin DGL-serie iallefall:

Høytytende prosessorenhet støtter tusenvis av forbindelser samtidig

– ideell for P2P-applikasjoner og flerspillerinteraktivitet

Har selv en slik router og den er vesentlig bedre enn en SMC jeg hadde tidligere, men det stopper opp noen ganger her også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...