Gå til innhold

Hvor hvanskelig er mattefagene?


klofn

Anbefalte innlegg

Hey :) Til høsten har jeg tenkt å søke om plass på bygg- og miljøteknikklinja på NTNU. Jeg tror jeg har mange nok poeng til å komme inn, men av ren nyskerrighet lurer jeg bare på hvor vanskelig mattefagene er? Jeg har hørt at disse er de verste fagene, og hadde jo vært greit å finne ut hva som venter meg... Jeg hadde 5 i 2MX, og ligger på en meget sterk 4-er i 3MX nå. Det skal sies at min lærer er ganske streng.. Hvilke karakterer tror dere jeg vil oppnå ved de forskjellige matteeksamenene, hvis jeg legger ned en normal arbeidsinnsats (8 t. per dag?) og litt ekstra hjemme?

 

Takk skal dere ha :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke søk Bygg og Miljø, den suger (eller: jeg skal inn og vil ha færre søkere så jeg er sikker på å komme inn :p)

 

Har tatt matte 1 og tar matte 3 nå. Uten så alt for stor innsats fikk jeg C i matte 1 og 8/10 på semesterprøve i matte 3. Jeg tok 3MX som privatist og fikk 4. Tror du kommer langt med innsats. Det går nok bra hvis du legger så mye i det som du sier du skal.

Endret av Nostradamus
Lenke til kommentar
Om du gjør alle øvingene selv (én auditorieøving og èn hjemmeøving per uke), og alltid er á jour med pensum, får du nok gode karakterer. Mitt inntrykk er at gode arbeidsvaner teller mye mer enn tidligere karakter i 3mx.

5962573[/snapback]

 

Jepp! Gode arbeidsvaner og god selvdisiplin har alt å si for en god mattekrakter på høgskolenivå.

Lenke til kommentar

Det er å anbefale å legge inn noe lesing også. Det er mange som bare lærer seg mekanikken i utregningene uten å forstå hva det er de driver med. Dette kan virke lurt i begynnelsen, men når man skal videre på ting som bygger på det man skulle ha forstått, faller alt sammen. Det er f.eks. tåpelig når en person kan regne ut en fourierrekke, men ikke forstå hva den representerer eller kan brukes til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...