Gå til innhold

s939 eller s754 til max 10000,-

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
tror jeg går for dette: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=27035.

bra skjermkort, liker det jeg ser :!:

5960171[/snapback]

Så greit ut det, men vis du skal overklokke vet jeg ikke om minne du har valgt er så godt egnet. Så burde du velge en annen kjøler til cpuen enn boxed kjøleren. Også en annen kjøler til skermkortet, anbefaler disse:

Arctic Cooling Freezer 64 Pro Til Cpu.

Zalman VF900-Cutil skjermkort.

Vil anbefale deg noen annen minne og.

GeIL Ultra DDR500 1024 MB (2x512)

eller

G.Skill F1 Dual Channel 2x512 MB

Tror kanskje du kommer litt lenger med Geil brikkene enn G.skill brikkene, da Geil brikkene er DDR 500

Endret av Skavhaug
Lenke til kommentar

hvor mye har du tenkt å overklokke? og er høyere frekvens viktigere enn god ytelse i spill?

jeg spør fordi du vil kunne få klokka mer med 1gb ram, men du vil hente mye mer spillmessig på å kjøpe et 2gb sett istede. og siden det da presser hardt på budsjettet, så er det vel ikke aktuelt med noe extrem ram.

altså: 1gb god ram for klokking, eller 2gb billig ram for spilling...det er spørsmålet du må stille deg. personlig hadde jeg gått for 2gb.

et par andre ting du bør være klar over: lcd skjermen du har valgt har ikke DVI, og strømforskyninga er nok ikke så veldig lydløs. en Hiper 480w type-r er nok et bedre valg. stort sett alle som har spandert på seg en hiper er veldig førnøyd.

Lenke til kommentar
hvor mye har du tenkt å overklokke? og er høyere frekvens viktigere enn god ytelse i spill?

jeg spør fordi du vil kunne få klokka mer med 1gb ram, men du vil hente mye mer spillmessig på å kjøpe et 2gb sett istede. og siden det da presser hardt på budsjettet, så er det vel ikke aktuelt med noe extrem ram.

altså: 1gb god ram for klokking, eller 2gb billig ram for spilling...det er spørsmålet du må stille deg. personlig hadde jeg gått for 2gb.

et par andre ting du bør være klar over: lcd skjermen du har valgt har ikke DVI, og strømforskyninga er nok ikke så veldig lydløs. en Hiper 480w type-r er nok et bedre valg. stort sett alle som har spandert på seg en hiper er veldig førnøyd.

5961162[/snapback]

Man for jo bare litt dårligere bildekvalitet når man ikke har DVI :ohmy:, er ikkeno problem det :hmm:

Lenke til kommentar

jo det stemmer, ville bare være sikker på at du var klar over det. men hva mener du om det andre jeg skreiv i posten?

så nå at det ikke var trådstarter som svarte :blush: får vente å se hva han sier da føre jeg skriver mer

Endret av Spirre
Lenke til kommentar

5961162[/snapback]

heisann, annen lcdskjerm er nå valgt...

rammen er god nok til klokking,, har prøvd den før :D

angående psu´en står det at max støynivå er 17db, og selv om at den er 20db gjør ikke det så mye.. dessuten må den være såpass kraftig når jeg skal kjøre i slimode (jeg skal kjøpe ett til skjermkort om en stund) :thumbup:

Men takker for råd og tilbakemeldinger :!:

noen som tror at jeg når 25000 i 3dmark2001 med standard oppsett, evt hvor mye med litt klokking :hmm:

men det er vel igrunn ganske vanskelig å si det uten å ha prøvd :whistle:

Lenke til kommentar
tror jeg går for dette: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=27035.

bra skjermkort, liker det jeg ser :!:

5960171[/snapback]

Så greit ut det, men vis du skal overklokke vet jeg ikke om minne du har valgt er så godt egnet. Så burde du velge en annen kjøler til cpuen enn boxed kjøleren. Også en annen kjøler til skermkortet, anbefaler disse:

Arctic Cooling Freezer 64 Pro Til Cpu.

Zalman VF900-Cutil skjermkort.

Vil anbefale deg noen annen minne og.

GeIL Ultra DDR500 1024 MB (2x512)

eller

G.Skill F1 Dual Channel 2x512 MB

Tror kanskje du kommer litt lenger med Geil brikkene enn G.skill brikkene, da Geil brikkene er DDR 500

5960777[/snapback]

heisann. dumt spørsmål kanskje.. men kan jeg bruke Geil bikkene på hovedkortet som jeg har valgt det står jo at støttet ram er pc3200 og Geil brikkene er jo pc4000. :innocent: plus at det sto noe om støttet ddr400 og Geil er ddr500??

Lenke til kommentar

Synes Opteron CPU'ene virker overprisede. Kjøpte meg en før jul og da var prisen mye lavere. Hadde heller gått for en dualcore cpu som nå har blitt mye billigere. F.eks. en dualcore Pentium 805 til 1100 (?)som vistnok skal kunne overklokkes til himmels :)

Dette sier jeg bare utelukkende på grunn av min vurdering av pris kontra ytelse siden jeg faktisk er veldig fornøyd med min 144 :love:

Lenke til kommentar
heisann. dumt spørsmål kanskje.. men kan jeg bruke Geil bikkene på hovedkortet som jeg har valgt det står jo at støttet ram er pc3200 og Geil brikkene er jo pc4000. :innocent: plus at det sto noe om støttet ddr400 og Geil er ddr500??

5967916[/snapback]

Det går fint, dette betyr også at du har rom for overklokking. (Noe folk som regel gjør når de har PC4000 minne, ellers er det bare bortkasta penger) ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...