zmurphy Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 Har en http://www.magnat.de/content/carhifi/produ...&pl=7,%208&s=75 noe eldre enn denne, med hull i kassa ved siden av elementet. Har kjørt ett år med bassen pekende inn mot kupéen rett bak baksetet på en volvo 460. Fikk for en tid tilbake råd om å flytta kassa helt bak i bagasjerommet og prøve å bytte fasen, det hjalp jo selvfølgelig betraktelig. Nå husker jeg ikke helt hva vedkommende sa, men jeg mener han også anbefalte å prøve å stappe noe inn i hullet i kassa, for å teste, men jeg lurer på om dette er helt sikkert å gjøre? ødelegger man ikke bassen? og hvorfor i all verden hjelper det å flytte bassen bakover? Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 Hvis du skal ha en skikkelig kasse, så må det regnes ut... evt få ett kasseforslag av produsenten Lenke til kommentar
zmurphy Skrevet 20. april 2006 Forfatter Del Skrevet 20. april 2006 Hvis du skal ha en skikkelig kasse, så må det regnes ut... evt få ett kasseforslag av produsenten 5955021[/snapback] jo men er ikke interessert i å bygge noe nytt, bare å prøve å tette hullet i bassreflekskassa, stappe inn noe papir eller skumgummi e.l. Bare lurer på om jeg kan gjøre det uten å ødelegge suben? Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 (endret) Stapper du inn skumgummi så får du noe som er tilnærmet en akustisk ventil, -aperiodisk kammer - det kan ha overraskende bra resultater, men det er umullig å si noe om på stående fot. Papir? Jeez! Glem det, det er tross alt litt trykk ute og går her Uansett vil du ikke ødelegge suben om du spiller forsiktig. Guff på litt etter hvert, og lytt etter ulyder. Om alt høres bra ut så kjør på. Om den går heden har du jo en glimrende anlednig til å få tak i noe mer vellydende, hehe Vil du ha lukka kasse må nok volumet reduseres endel, noe som innebærer ny kasse. Endret 20. april 2006 av Jalla Lenke til kommentar
Poolish Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 (endret) Selv har jeg et par gammle høyttalere som jeg har bygget om å satt nye element i. Fra før av var det bassport i disse. Råde jeg fikk var å bruke skumplast som du presser sammen for å tette igjen å tette på insiden med ei krussfiner plate. Har funket fint for meg dette. Her er et par bilder av det: Hullet etter at det var tett Laget ei treramme som jeg kledde med høyttalerstoff. Festet denne foran hullet. Ikke de fineste og beste høyttalerene men har funket greit som en midlertidig løsning. Begynner virkeligt å savne noe bedre. Endret 20. april 2006 av Poolish Lenke til kommentar
Vetlite Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 Stapper du inn skumgummi så får du noe som er tilnærmet en akustisk ventil, -aperiodisk kammer - det kan ha overraskende bra resultater, men det er umullig å si noe om på stående fot.Papir? Jeez! Glem det, det er tross alt litt trykk ute og går her Uansett vil du ikke ødelegge suben om du spiller forsiktig. Guff på litt etter hvert, og lytt etter ulyder. Om alt høres bra ut så kjør på. Om den går heden har du jo en glimrende anlednig til å få tak i noe mer vellydende, hehe Vil du ha lukka kasse må nok volumet reduseres endel, noe som innebærer ny kasse. 5955801[/snapback] Elementene skal tåle at du tetter igjen porten, men lyden behøver ikke å bli bedre. Btw er ikke kassen med rør mindre en trykkammer, poenget er vel å kunne redusere størrelsen med rør? Som de andre her har sagt så er det bare å prøve seg frem med filter i røret. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå