Rave2000 Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 Hei Jeg skulle installere WinXP Home Norsk på maskinen min, men når jeg kommer til menyen: Trykk Enter for å installere windows eller E for å reparere. så får jeg bare feilmeldingen: "Installasjonsprogrammet fant ingen harddiskstasjoner på datamaskinen. Kontroller at harddisken er slått på og koblet til datamaskinen, og at maskinvarekonfigurasjonen er riktig. Jeg har kjørt div. diagnoseprogram og harddisk installasjonsprogrammer. Grunnen til at jeg skal installere Winxp home er fordi at den har jeg kjøpt orginalt, og jeg kjørte en piratkopi av Winxp pro norsk, der meldingen om at "du kan ha blitt utsatt for piratkopiering" begynte å irritere Jeg prøvde å installere windows 98, som gikk helt fint. Jeg skjønner ikke hvorfor winxp ikke vil finne harddisken min?? Noen som kan hjelpe. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 Det kan være at du har en SATA harddisk, og kontrolleren du bruker trenger en driver for å installere. Denne driveren må da legges inn fra floppy. Du finner en del info om dette i sticky på kategorien Hardware - Lagringsmedier. Lenke til kommentar
Rave2000 Skrevet 20. april 2006 Forfatter Del Skrevet 20. april 2006 Det kan være at du har en SATA harddisk, og kontrolleren du bruker trenger en driver for å installere. Denne driveren må da legges inn fra floppy.Du finner en del info om dette i sticky på kategorien Hardware - Lagringsmedier. 5954715[/snapback] Stemmer det, hadde litt problemer med å få den til å lese disketten. Men nå funker det. Men mistet desverre masse GB med data, siden jeg formaterte hele disken og alle partisjonene for å forsøke å få XP til å finne harddisken Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 OK. Det koster som regel noen tapte filer å skaffe seg erfaring med data. Hvis du bare har formatert og ikke lagt inn noe nytt så skal det være relativt kurant å gjenopprette filene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå