Runar Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 Kan jeg ta bort Chipset vifta på mitt Abit IC7-G hovedkort uten at det blir ødelagt? Vifta jeg har nå bråker så mye at jeg nesten ikke kan bruke pc'en. Har sendt mail til Abit men har ikke fått svar. Kan heller ikke bytte selv siden alle vifter jeg kan få kjøpt trenger skruehull som ikke finnes på IC7-G. Håper på svar før jeg blir gal. Lenke til kommentar
kvase Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 (endret) selv så fikk jeg tak i meg en ny vifte på digitalimpuls uten problemer. http://www.digitalimpuls.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=2370 probleme hos meg er den fordømte lille vifta i bak kant, vurderer og hive ut hele boksen som dekker store områder rundt cpu. denna på bilde. Endret 20. april 2006 av kvase Lenke til kommentar
Runar Skrevet 20. april 2006 Forfatter Del Skrevet 20. april 2006 Ser vifta koster 360 kroner, og er ikke det litt mye? Er det for risikabelt å kaste ut hele vifta? Lenke til kommentar
alexkl Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 Ser vifta koster 360 kroner, og er ikke det litt mye?Er det for risikabelt å kaste ut hele vifta? 5955281[/snapback] Ja det kan være risikabelt, chipsettviften er der av en grunn, nemlig at chipsettet skal være kjølig. Fungerer ikke zalman sin kjøleribbe? Lenke til kommentar
Runar Skrevet 20. april 2006 Forfatter Del Skrevet 20. april 2006 Den hadde sikkert fungert hvis det hadde vært mulig å feste den. Kjøleribba og de fleste vifter blir festet med skruer, mens den som sitter på fra før bruker noen slags hemper. Lenke til kommentar
kvase Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 på den jeg referer til er det hemper Lenke til kommentar
Runar Skrevet 20. april 2006 Forfatter Del Skrevet 20. april 2006 Men den koster nesten 400 kroner. Noen fortalte meg at skarpe lyder fra chipsetvifta var et kjent problem på IC7-G hovedkortene, og at Abit ville sende meg en ny, men jeg har fortsatt ikke fått svar fra Abit. Lenke til kommentar
alexkl Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 Men den koster nesten 400 kroner. Noen fortalte meg at skarpe lyder fra chipsetvifta var et kjent problem på IC7-G hovedkortene, og at Abit ville sende meg en ny, men jeg har fortsatt ikke fått svar fra Abit. 5955470[/snapback] termisk lim kan jo funke? Lenke til kommentar
Runar Skrevet 20. april 2006 Forfatter Del Skrevet 20. april 2006 (endret) Var en som foreslo det ja, men vet ikke om jeg skal prøve. Tremisk lim hører vel ikke hjemme på hovedkortet? Og hva om jeg vil ta av vifta senere? Endret 20. april 2006 av Gyn3r Lenke til kommentar
alexkl Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 Var en som foreslo det ja, men vet ikke om jeg skal prøve.Tremisk lim hører vel ikke hjemme på hovedkortet? Og hva om jeg vil ta av vifta senere? 5955768[/snapback] sorry seint svar. Termisk lim er jo til slike ting da , det overfører varmen på samme måte som termisk pasta, men den limer samtidig. Skal du ha den er det bare og dra den av, hørt folk har gjordt det.. Limet er ikke noe super lim akkurat, men helt kurant til ditt problem. Lykke til:) Lenke til kommentar
Runar Skrevet 20. april 2006 Forfatter Del Skrevet 20. april 2006 Hmm, får se om jeg prøver =) Alt er bedre enn lydene som vifta lager nå. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 Som flere har vært inne på: fest denne med dette, så burde du være i mål. Lenke til kommentar
alexkl Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 Hmm, får se om jeg prøver =) Alt er bedre enn lydene som vifta lager nå. 5957336[/snapback] Ja bestill en liten tube termisk lim og en zalman passiv kjøleribbe, har den selv, fungerer utmerket:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå