Gå til innhold

Fjerne røde øyne i PS

Anbefalte innlegg

Når jeg brukte PSP var det en glimrende funksjon som man kunne fjerne røde øyne (og endre farge hvis ønskelig). jeg finner ikke noe slikt i Photo Shop. Noen som har noen tips om hvordan det kan gjøres på en enkel og grei måte?

Syns ikke resultatet ble bra nok ved å kun "farge" øynene sorte.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei! Når jeg skal kurere røde øyne, marker jeg det som er rødt med Quick-mask (Q), men rundt markeringsverktøy funker også. Hold nede Shift for å få lage to rundinger på en gang. Deretter sørger jeg for å invertere markeringen dersom det trengs (Shift+Ctrl+I). Deretter bruker jeg destaturate (Shift+Ctrl+U), slik at det som er rødt blir grått. Så justerer jeg det gråe, enten via Leves (Ctrl+L) eller via Ctrl+M. :)

Lenke til kommentar
Hei! Når jeg skal kurere røde øyne, marker jeg  det som er rødt med Quick-mask (Q), men rundt markeringsverktøy funker også. Hold nede Shift for å få lage to rundinger på en gang. Deretter sørger jeg for å invertere markeringen dersom det trengs (Shift+Ctrl+I). Deretter bruker jeg destaturate (Shift+Ctrl+U), slik at det som er rødt blir grått. Så justerer jeg det gråe, enten via Leves (Ctrl+L) eller via Ctrl+M. :)

5972645[/snapback]

Godt tips, det skal jeg teste

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...