Irish Coffee Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 Når jeg brukte PSP var det en glimrende funksjon som man kunne fjerne røde øyne (og endre farge hvis ønskelig). jeg finner ikke noe slikt i Photo Shop. Noen som har noen tips om hvordan det kan gjøres på en enkel og grei måte? Syns ikke resultatet ble bra nok ved å kun "farge" øynene sorte. Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 En kan vel det i CS2 mener jeg. Ellers har denne gratis saken det også http://www.faststone.org/FSViewerDetail.htm Men beste medisinen er å slutte å bruke intern bitz på kamera og heller skaffe deg en ekstern Lenke til kommentar
ponnihest Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 Hei! Når jeg skal kurere røde øyne, marker jeg det som er rødt med Quick-mask (Q), men rundt markeringsverktøy funker også. Hold nede Shift for å få lage to rundinger på en gang. Deretter sørger jeg for å invertere markeringen dersom det trengs (Shift+Ctrl+I). Deretter bruker jeg destaturate (Shift+Ctrl+U), slik at det som er rødt blir grått. Så justerer jeg det gråe, enten via Leves (Ctrl+L) eller via Ctrl+M. Lenke til kommentar
Irish Coffee Skrevet 23. april 2006 Forfatter Del Skrevet 23. april 2006 Hei! Når jeg skal kurere røde øyne, marker jeg det som er rødt med Quick-mask (Q), men rundt markeringsverktøy funker også. Hold nede Shift for å få lage to rundinger på en gang. Deretter sørger jeg for å invertere markeringen dersom det trengs (Shift+Ctrl+I). Deretter bruker jeg destaturate (Shift+Ctrl+U), slik at det som er rødt blir grått. Så justerer jeg det gråe, enten via Leves (Ctrl+L) eller via Ctrl+M. 5972645[/snapback] Godt tips, det skal jeg teste Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 Scott Kelby hadde ein tutorial om ein alternativ måte å gjere dette på i episode 25 av Photoshop TV. Lenke til kommentar
paalwa Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 (endret) Selv bruker jeg et filter fra andromeda som heter Red Eye Pro. Med dette får du 'ekte' øyne ikke påmalt sortfarge som det fort kan bli. Ta en titt her! Endret 24. april 2006 av paalwa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå