Gå til innhold

Battle of Cedar Mountain(2nd manassas)

Anbefalte innlegg

advarsel bilde heavy post

Her er en liten fortelling om et slag jeg spilte i Take Command 2nd Manassas

Dette er fra det tredje senarioet man spiller, og man spiller som A.P Hill en General for sørstatene.

Når du begynner Senarioet er slaget i full gang, og Sørstatenes linjer holder på å falle i grus, det første man må gjøre er å få opp noen 1000 mann så man kan forsvare linjene og drive Nordstatene tilbake.

Jeg fikk samlet ca. 2000 mann, fikk de inn i formasjon og begynte å drive fienden tilbake på den venstre flanken, det ble mye skyting i skogen men fikk tatt kontroll. I mellomtiden hadde jeg fått opp 2000 mann til å begynte å ta tilbake den høre flanken. etter sporadiske kamper fikk jeg kontroll på linjne mine, og har fått opp alle mine soldater (ca. 10 000) jeg strakk linjen min ca. 800-1000 meter ut, og var i god stand, mistet bare ca. 150mann, mens fienden mistet over 200.

Jeg får da beskjed fra min kommandør ( Stonewall Jackson) om å presse fienden.

foran meg var den bare noen 100 mann og et stort batteri med kanoner (ca. 30)

canon3.JPG

Jeg begynte å flytte linjene mine over sletta.

hill.JPG

hill3.JPG

Etter noen lettere kamper begynner fienden å trekke seg tilbake til et skogholt,

jeg får igjen beskjed om å forsette å presse fienden.

Når jeg nærmer meg skogholtet med mine menn, stormer fienden ut med flere 1000 mann, kanskje 5000, det blir et et blodig slag.

hill4.JPG

På venstre flanke er det skog å jeg møter voldsom motstand, flere av mine Brigader begynner å miste motet sitt og trekker seg tilbake.

hill2.JPG

Heldigvis går det mye bedre på høyre flanke og etter bare 10 minutter er den siden fri for fiender, mine generaler tar det initiativet og går mot venstre flanke.

hill5.JPG

De tappere nordstats soldatene på venstre flanke blir omringet og utslettet, de som overlever trekker seg tilbake.

Seieren er min!!

hillv.JPG

Men seieren var dyr. og jeg mistet over 1000 mann som ikke vil kunne hjelpe sørstatene til frihet,

hillstats.JPG

edit: wikipedia artikkel om det ekte slaget, utspilte seg nesten helt likt i spillet, http://en.wikipedia.org/wiki/Battle_of_Cedar_Mountain

Endret av gunfreak19
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Synd at grafikken er såpass frastøtende. Troppene og bakgrunnen minner meg om medieval/shogun: total war-motoren, og de spillene begynner å dra litt på årene.

5973496[/snapback]

Uansett, må nok si meg enig i det der. Uansett hvor bra et spill kan være- når det ser så jævlig ut står jeg nok over. Kan være jeg går glipp av noe, men sånn er det bare.

Lenke til kommentar

Vel det er mange spill som har utrolig dårlig grafikk men Gameplayen er 100%

Ta foreksempel Ice Wind dale , eller Resident Evil spillene ( PC 1,2,3 )

Min mening så er grafikk bare bonus :p Gameplay er alt

Endret av Yuri555
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...