Mojo Pin Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 Hei. Skal organisere musikkmappen min slik at alle artister har egne mapper, som igjen er delt inn i en mappe pr album.. Har vel rundt 2000 sanger - altså en del artister. Musikken ligger på en annen harddisk enn windows. Har dette noe å si for systemytelsen min ? Vil det gå tregere? (se signatur for spesifikasjoner) Lenke til kommentar
_BOFH_ Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 Hei. Skal organisere musikkmappen min slik at alle artister har egne mapper, som igjen er delt inn i en mappe pr album.. Har vel rundt 2000 sanger - altså en del artister. Musikken ligger på en annen harddisk enn windows. Har dette noe å si for systemytelsen min ? Vil det gå tregere? (se signatur for spesifikasjoner) 5954327[/snapback] Bare lag så mange kataloger du orker du - du skal stå på litt for at det skal ha noe å si for ytelsen. Ytelsesmessig er det faktisk verre å ha alle filene liggende i en katalog. Man kan f.eks si mye stygt om Windows Utforsker mtp ytelse i slike tilfeller. Er ikke sikker, men det er noe med at windows utforsker tar en titt i alle underkataloger (på 1 nivå - ikke rekursivt ned i alle nivåer). Derfor kan windows utforsker bli veldig treg av og til, selv om du ikke vandrer helt ned i en katalog med mange filer. Jobber en del med kataloger med 50000+ filer i - da går det tregt. Dersom en slik katalog med 50000 filer hadde vert delt opp i underkataloger ville navigeringen gått mye raskere. Igjen - dette er kun et windows utforsker problem slik jeg ser det. Filsystemet har ingen problemer med dette. Dersom du lager utrolig mange små filer kan det ha litt å si for MFT og slike ting for filsystemet, men da skal du som sagt stå på litt Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 20. april 2006 Forfatter Del Skrevet 20. april 2006 Okei, takker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå