Gå til innhold

Er harddisken min defekt?!

Anbefalte innlegg

Hei

For en tid tilbake bestemte den gamle PC'en min for å takke for seg. Arbeidet i win2000 da alt plutselig hang seg. Lot PC'en stå på litt i håp om at det skulle ordne seg, da jeg jobbet med noe jeg ikke ville miste. Etter 5 min var alt det samme, så jeg trykte på resett-knappen. Da fikk jeg beskjed om HD ERROR, så jeg åpnet kabinettet for å se etter om det var noen løse ledninger eller liknende. Da fikk jeg til min store forbauselse se at CPU vifta, selve vifteelementet, hadde løsnet. Da jeg festet denne og skudde på PC'en kom det ingen harddisk-feilmelding, men PC'en ville fremdeles ikke starte, samme hva jeg prøvde.

Da jeg hadde planer om å kjøpe meg ny PC til høsten uansett bestemte jeg meg for å gjøre dette nå. Og dermed ble den gamle PC'en og harddisken liggende. Men når jeg her om dagen skulle prøve å sette inn den gamle harddisken i den nye PC'en for å hente ut noen filer, ble det krøll. Det tok veldig lang tid å boote, selv om dette var fra den nye harddisken, og den gamle sto som slave. Da jeg endelig kom inn i windows gikk alt tregt, og jeg hørte ulyder fra harddisken. Jeg fikk opp to nye partisjoner i Windows Utforsker, men kom ikke inn på noen av dem.

Spørsmålet er da om det er mulig å redde noe ut fra denne disken? Ingenting livsviktig, men en del bilder og den slags ville vært kjekt å beholde.

mvh,

en som tar backup fra nå av :roll:

Endret av Watpoae
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...